aktualności

Lumberyard - nowy silnik gier Amazona

9 9 lutego 2016, 12:54 Adrian Kotowski

Amazon udostępnił w pełni darmowy silnik Lumberyard, dzięki którym twórcy gier będą mogli tworzyć swoje produkcje na najważniejsze platformy sprzętowe. Rozwiązanie bazuje na innym, bardzo popularnym silniku CryEngine, ale zawiera wiele usprawnień i nowych funkcji. Co istotne, produkt firmy jest w pełni kompatybilny z pakietem usług Amazon Web Services (AWS) i właśnie na ich sprzedaży zarabiać ma przedsiębiorstwo Bezosa.

Dzięki Lumberyard twórcy będą mogli przygotowywać swoje produkcje dla komputerów osobistych i konsol PlayStation 4 oraz Xbox One. W późniejszym czasie dodana będzie też obsługa konstrukcji mobilnych. Jak już wspomnieliśmy, silnik jest oparty na popularnym CryEngine studia Crytek. Amazon podał, że licencjonuje oprogramowanie na zasadzie pełnego i nieograniczonego dostępu do technologii, dzięki czemu mógł nie tylko dokonać modyfikacji, ale też zaoferować produkt bezpłatnie.

Amazon Lumberyard

Dokonano wielu modyfikacji, a najważniejszą jest integracja z usługami AWS. Jeśli deweloper chce korzystać z Lumberyard i np. planuje dodać swój moduł wieloosobowy, ograniczony jest tylko do produktu Amazona. W tym przypadku będzie to GameLift, który także został właśnie udostępniony. Z danych wynika, że opcja będzie kosztować 1,5 dolara za 1000 aktywnych użytkowników dziennie. Technologię do obsługi serwerów trybu wieloosobowego zapewniła przejęta przez Amazona firma Double Helix, która odpowiadała za przygotowanie gry Killer Instinct dla konsoli Xbox One (niedługo też dla PC).

Samo wykorzystanie usług firmy Bezosa do obsługi trybu multiplayer nie jest niczym nowym. Z AWS korzystały takie studia jak choćby Naughty Dog w przypadku Uncharted 2 i Uncharted 3. Twórcy silnika ogłosili, że pracują też nad wprowadzeniem do swojego silnika obsługi gogli Oculus Rift, ale nie wspomniano, kiedy to nastąpi. Trzeba przy tym zauważyć, że Lumberyard jest obecnie w fazie beta, więc ważniejsze powinno być wyeliminowanie wszystkich błędów i oddanie deweloperom dopracowanego narzędzia. Oprogramowanie możecie pobrać ze strony producenta

Źródło: Gamasutra
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872016.02.09, 13:27
Nastepny krok to Amazdroid na telefony?
kubixmaster3009Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kubixmaster30092016.02.09, 13:46
mocu1987 @ 2016.02.09 13:27  Post: 948493
Nastepny krok to Amazdroid na telefony?

Jest już FireOS.
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2016.02.09, 14:02
Kolejny silnik z ogromnym potencjałem, który zostanie ograniczony za sprawa konsol?
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882016.02.09, 14:22
-4#4
Marucins @ 2016.02.09 14:02  Post: 948500
Kolejny silnik z ogromnym potencjałem, który zostanie ograniczony za sprawa konsol?

nie masz racji, ograniczniem może być wiek silnika ponieważ nie jest podane która to jego wersja https://pl.wikipedia.org/wiki/CryEngine
wiec równie dobrze może być to 1 podrasowana, a czy jak podrasowywali silnik to czy popracowali nad wielowątkowością chociaż trochę.
Zoltar86Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zoltar862016.02.09, 14:29
'Rozwiązanie bazuje na innym, bardzo popularnym silniku CryEngine, ale zawiera wiele usprawnień i nowych funkcji.'
'Jak już wspomnieliśmy, silnik jest oparty na popularnym CryEngine studia Crytek.'
W pclabie płacą od słowa. :E
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2016.02.09, 16:13
Marucins @ 2016.02.09 14:02  Post: 948500
Kolejny silnik z ogromnym potencjałem, który zostanie ograniczony za sprawa konsol?

A to niby od kiedy konsole blokują silniki? To developerzy świadomie te silniki tworzą.
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2016.02.09, 18:37
-1#7
Hmm wolę UE4
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2016.02.09, 19:27
-1#8
Aargh @ 2016.02.09 16:13  Post: 948577
Marucins @ 2016.02.09 14:02  Post: 948500
Kolejny silnik z ogromnym potencjałem, który zostanie ograniczony za sprawa konsol?

A to niby od kiedy konsole blokują silniki? To developerzy świadomie te silniki tworzą.

A kto mówi o blokowaniu?
Napisałem (łopatologicznie) że kolejny potencjał zostanie ograniczony za sprawą słabej wydajności konsol.
DrzemorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Drzemor2016.02.10, 12:42
Zoltar86 @ 2016.02.09 14:29  Post: 948518
'Rozwiązanie bazuje na innym, bardzo popularnym silniku CryEngine, ale zawiera wiele usprawnień i nowych funkcji.'
'Jak już wspomnieliśmy, silnik jest oparty na popularnym CryEngine studia Crytek.'
W pclabie płacą od słowa. :E


Coś słabo płacą, bo tak to Adrianek by pisał Lorem Ipsum :lol2:
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1