Aktualność
Adam Szymański, Piątek, 29 stycznia 2016, 10:57

Mimo że najpopularniejsze gogle wykorzystujące wirtualną rzeczywistość wciąż są w dostępne jedynie w przedsprzedaży, technologia ta już teraz jest przez wiele osób uważana za przyszłość komputerowej rozrywki, dlatego nic dziwnego, że wiele firm zawczasu chce przygotować się na nadejście nowego trendu. Jednym z nich jest niezależne Carbon Studio z Gliwic, które pracuje nad grą Alice VR. Niedawno trafiła ona do programu Steam Greenlight.

Trwający rok będzie przełomowy, bo to właśnie teraz mają trafić do regularnej sprzedaży najpopularniejsze zestawy VR, takie jak Oculus Rift, PlayStation VR czy HTC Vive. Oczywiście obecnie na rynku już można znaleźć inne tego typu urządzenia, lecz nie jest o nich aż tak głośno i oferują one mniejsze możliwości od zapowiedzianych konkurentów. Według analityków z firmy Juniper Research, wirtualna rzeczywistość cieszy się na tyle dużym zainteresowaniem, że już w 2016 roku mają zostać sprzedane 3 miliony gogli wykorzystujących tę technologię, a do 2020 liczba ta wyniesie 30 mln. Znaczną część będą tu stanowić produkty dla graczy, ponieważ to właśnie ta grupa społeczna jest najbardziej otwarta na nowinki techniczne. Nic więc dziwnego, że deweloperzy coraz bardziej interesują się grami VR. W końcu początkowa dostępność tego typu tytułów może być kluczowa dla ich popularności. Najwyraźniej tak właśnie twierdzi też polskie Carbon Studio, które już w pierwszym kwartale tego roku chce wydać grę Alice VR na Oculus Rifta. Jak wskazują ostatnie poczynania twórców, raczej nie należy spodziewać się tu opóźnienia premiery. Wszystko dlatego, że gra już trafiła do programu Steam Greenlight.

Oznacza to, że społeczność użytkowników Steama może teraz głosować na polską produkcję, co w przypadku zebrania odpowiedniego poparcia pozwoli jej trafić do sprzedaży poprzez najpopularniejszą platformę cyfrowej dystrybucji na świecie. Ma to duże znaczenie, ponieważ jak już wspomnieliśmy, Carbon Studio jest niezależne od wydawców i samodzielnie nie mogłoby sobie pozwolić na udostępnienie swojej produkcji. Równocześnie gracze mogą też komentować dotychczasowy postęp prac oraz sugerować twórcom wprowadzenie różnych zmian. Użytkownicy dość chętnie korzystają z tej opcji, gdyż Alice VR jest dostępne w Steam Greenlight zaledwie od środy wieczorem, ale już teraz zebrało kilkadziesiąt komentarzy i znalazło się w pierwszej pięćdziesiątce najlepiej ocenianych tytułów. Warto też dodać, że z okazji rozpoczęcia promocji produkcji twórcy udostępnili kolejny gameplay z gry. Można go zobaczyć poniżej.

A czym właściwie jest Alice VR? Twórcy reklamują ten tytuł jako przygodową grę sci-fi eksplorującą możliwości wirtualnej rzeczywistości. Całość została oparta na silniku Unreal Engine 4 i będzie opowiadać o astronaucie lądującym na obcej planecie w celu uzupełnienia zapasów ciekłego grafenu, utraconego w wyniku awarii statku. Jak łatwo się domyślić, przy okazji coś musi pójść nie po jego myśli. Pozornie proste zadanie komplikuje się w chwili, gdy okazuje się, że wszyscy mieszkańcy planety zniknęli w tajemniczych okolicznościach. Opis ten nie zdradza zbyt wiele na temat samej rozgrywki, ale według zapowiedzi, na planecie znajdzie się szereg zagadek inspirowanych Alicją w Krainie Czarów (stąd tytuł Alice VR), które zostały zaprojektowane specjalnie dla okularów Oculus Rift. Ponadto gracz będzie musiał podejmować różne decyzje mające pozwolić mu odkryć sekret zaginionych mieszkańców, oraz wpłynąć na ich dalsze losy. Co ważne, fabuła ma oferować kilka ścieżek wyboru prowadzących do różnych zakończeń. W grze nie zabraknie też ciekawych lokalizacji, takich jak wnętrze statku kosmicznego czy orientalne miasto stworzone przez obcą cywilizację.

Przy okazji warto dodać, że Carbon Studio nie jest zupełnie nowym graczem na deweloperskim rynku, ponieważ zostało założone już we wrześniu 2014 roku przez Aleksandra Cabana i Błażeja Szaflika, czyli byłych pracowników studia The Farm 51. Oprócz gier 10-osobowe studio pracuje też nad wizualizacjami architektonicznymi wykorzystującymi wirtualną rzeczywistość. Jak widać, twórcy mają już doświadczenie w wykorzystaniu tej technologii, więc pozostaje mieć nadzieję, że prace nad Alice VR zakończą się sukcesem. Na koniec należy dodać, że Carbon Studio nie jest jedynym polskim deweloperem pracującym nad grą wykorzystującą wirtualną rzeczywistość, ponieważ obecnie katowickie Anshar Studios zajmuje się tytułem Detached, a warszawskie The Farm 51 od dłuższego czasu tworzy Get Even. Mimo to na oba tytuły będzie trzeba jeszcze trochę poczekać.

Oculus VR: horrory na gogle Oculus Rift bez jump scare'ów

Źródło: Steam
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
Yendreek (2016.01.29, 15:59)
Ocena: 2

0%
Niech no Valve przystosuje Portala do VR :D
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Podczas trwającego Plebiscytu Tech Awards 2018 można było wziąć udział w konkursie z nagrodami.  8
Czy jednak naprawdę potrzebujemy takiej konstrukcji? 1
Lider nadal ten sam. Firma SplashData opublikowała raport na temat najgorszych haseł 2018 roku. 18
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 9
Miły prezent na 20-lecie serii. 13
PC traci udziały, choć notuje wzrost przychodów. 9
Sprzęt ma mocno przypominać poprzedniego flagowca z tej serii. 11
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Sprzęt ma mocno przypominać poprzedniego flagowca z tej serii. 11
Zmiana, o którą nikt nie prosił. 18
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 35
Radeon Technologies Group traci dyrektora generalnego. Niespodziewane informacje z obozu czerwonych. 16
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Platforma dla autonomicznych maszyn. 13
Tym razem Fallout 76 się nie załapał. Koniec roku to czas podsumowań i różnego rodzaju rankingów. 9
Miły prezent na 20-lecie serii. 13
Nintendo jakiś czas temu przypomniało nam o NES (w Polsce była to głównie kultowa podróbka – Pegasus), jednej z najważniejszych konsol w historii gier. 17
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 35
Specyficzny sprzęt dla najbardziej wymagających. 10
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Dobra okazja by powiększyć bibliotekę gier. 1
Ostatnio w branżę gier uderzyła mocna wiadomość: Epic Games, ludzie, którzy dorobili się sporych pieniędzy na Fortnite, postanowili otworzyć sklep dystrybuujący cyfrowo gry. 22
Firma zmienia model działalności. 2
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook