aktualności

Torment: Tides of Numenera w Steam Early Access – wymagania sprzętowe

20 26 stycznia 2016, 22:53 Bartosz Woldański

Torment: Tides of Numenera wszedł w fazę beta i gra jest od dziś dostępna w usłudze Steam Early Access. Z tej okazji studio inXile Entertainment podzieliło się nowymi screenami, zwiastunem oraz ujawniło wymagania sprzętowe, które mimo wszystko należy traktować jako wstępne, bo twórcy jeszcze nie skupili się na optymalizacji. Data premiery pełnej wersji nie jest na razie znana. 

Pillars of Eternity – recenzja

Torment: Tides of Numenera jest klasycznym RPG-iem w rzucie izometrycznym tworzonym na modłę Planescape: Torment i serii Baldur's Gate. Był zresztą zapowiadany przez twórców jako duchowy spadkobierca tytułów opartych na silniku Infinity. Akcja gry jednak nie będzie rozgrywać się w świecie Planescape, lecz w uniwersum wykreowanym przez Monte'ego Cooka, które znane jest pod nazwą Numenera, a co za tym idzie – Torment: Tides of Numenera "tylko" albo "aż" nawiązuje do tego, co znamy z Wieloświata i zapadających w pamięci przygód Bezimiennego i jednocześnie oferuje powiew świeżości pod wieloma względami. Prace nad grą co prawda się przedłużają i miały być skończone jeszcze przed końcem 2015 roku, ale ostatecznie studio inXile pod wodzą Briana Fargo zamierza wydać tytuł w bliżej nieokreślonym okresie 2016 roku. Dla najbardziej niecierpliwych, którzy także chcą wspomóc dewelopera, przygotowano ok. 10-godzinną wersję beta w ramach wczesnego dostępu na platformie Steam (od paru dni grają w nią wybrane osoby, które wsparły twórców podczas kampanii crowdfundingowej na Kickstarterze).

Z tej okazji uchylono rąbka tajemnicy i poznaliśmy wstępne wymagania sprzętowe Torment: Tides of Numenera – oto one:

Minimalna konfiguracja sprzętowa do gry Torment: Tides of Numenera

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10
  • Procesor: Intel Core 2 Duo lub odpowiednik AMD
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 260 lub AMD Radeon HD 4850 z 512 MB pamięci
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca

Rekomendowana konfiguracja sprzętowa do gry Torment: Tides of Numenera

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5 lub odpowiednik AMD
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 460 lub AMD Radeon HD 5770 z 1 GB pamięci
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca

Jeśli chodzi o procesory, to modele nie zostały sprecyzowane w obu konfiguracjach. Podobnie jak w przypadku Pillars of Eternity, z którego rozwiązań technologicznych korzysta Torment: Tides of Numenera (w ramach bliskiej współpracy studiów Obsidian i inXile Entertainment), wymagania sprzętowe mogą jeszcze ulec zmianie do wydania pełnej wersji. Twórcy podkreślili, że na pełną optymalizację tytułu przyjdzie jeszcze czas, ale już zapowiedzieli, że gracze, którzy zakupili go w ramach wczesnego dostępu Steam, mogą liczyć na poprawę wydajności tam, gdzie pozostawia ona wiele do życzenia. Ogólnie rzecz biorąc, wymagania sprzętowe będą zbliżone do tych cechujących Pillars of Eternity (obie gry oparte są na silniku Unity, choć Torment na Unity 5). Oprawa wizualna zresztą bardzo przypomina cenionego RPG-a studia Obsidian, co można zobaczyć na nowym zwiastunie i załączonych w publikacji obrazkach z gry:

Torment: Tides of Numenera kosztuje w ramach usługi Steam Early Access 41,99 euro (ok. 187 zł przy obecnym kursie...). Oczywiście zakup gry teraz gwarantuje dostęp do pełnej wersji wtedy, gdy wyjdzie. Prawdopodobnie cena już się nie zmieni, ale jest to spora kwota, jak na wczesną wersję, bo ta w przypadku innych gier jest zazwyczaj tańsza niż po premierze. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że twórcy nie chcieli być nie fair w stosunku do osób, które wydały sporą sumę na grę i dostęp do bety podczas akcji na Kickstarterze. Dzięki niej w ogóle powstaje tego typu RPG - dla niektórych być może wymarzony, chociaż jak bardzo, to się jeszcze okaże. Wczesna wersja jest dostępna tylko po angielsku, ale pełna wersja ukaże się w polskiej kinowej wersji językowej (napisy) i ma wystarczyć na ok. 40-50-godzinną przygodę (mniej więcej długość Pillars of Eternity). 

Torment: Tides of Numenera – duchowy następca Planescape: Torment w akcji

Źródło: Steam, własne
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2016.01.26, 23:12
-7#1
A te 8GB to na co? Tekstury w 8k?
*Konto usunięte*2016.01.26, 23:14
-5#2
crush @ 2016.01.26 23:12  Post: 944936
A te 8GB to na co? Tekstury w 8k?

Strzelam, że po prostu gównia*a optymalizacja i wycieki pamieci.
HeeronimZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Heeronim2016.01.26, 23:31
14#3
crush @ 2016.01.26 23:12  Post: 944936
A te 8GB to na co? Tekstury w 8k?

Podobną zalecaną specyfikację miało Pillars of Eternity. To takie dziwne, że Torment hulający na tej samej technologii też tyle wymaga w zalecanych?

Na co? Chociażby na tła wysokiej rozdzielczości z wieloma animacjami.

No i nie oszukujmy się, mamy 2016 rok, a tylko w Polsce spotkałem się z psioczeniem na 8GB RAM, pewnie chciałbyś zobaczyć w wymaganiach sprzętowych Pentium IV, 512MB RAM, itd.?
inb4 BO WYGLONDA JAK NA SPECYFIKACJĘ, KTÓRĄ PODAŁEŚ XDDDdddddxdxd

MProZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MPro2016.01.26, 23:32
14#4
'Torment: Tides of Numenera kosztuje w ramach usługi Steam Early Access 41,99 euro'

40 ojro za to, że można grać w niedopracowaną grę :E Śmiechłem.
tracer123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tracer1232016.01.26, 23:49
MPro @ 2016.01.26 23:32  Post: 944944
'Torment: Tides of Numenera kosztuje w ramach usługi Steam Early Access 41,99 euro'

40 ojro za to, że można grać w niedopracowaną grę :E Śmiechłem.

I ktoś to kupuje 😂
HextorPLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HextorPL2016.01.27, 00:06
-1#6
tracer123 @ 2016.01.26 23:49  Post: 944947
MPro @ 2016.01.26 23:32  Post: 944944
'Torment: Tides of Numenera kosztuje w ramach usługi Steam Early Access 41,99 euro'

40 ojro za to, że można grać w niedopracowaną grę :E Śmiechłem.

I ktoś to kupuje 😂


Poważnie? Quo vadis branżo gier. Jeszcze zrozumiałbym jakby to rzucili za 15-20 euro w Early Access (chociaż wtedy też miałbym opory pamiętając np. obietnice rozwoju DayZ, których to z dnia na dzień nie widać), zwiększając co jakiś czas cenę, ale 40 euro? Pozdrawiam ludzi, którzy dają się golić na takie pieniądze.
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiqjin2016.01.27, 00:12
HextorPL @ 2016.01.27 00:06  Post: 944951
Pozdrawiam ludzi, którzy dają się golić na takie pieniądze.

Poważnie? Przecież płacą za pełną wersję, którą dostaną w dniu wydania... Cena pewnie się nie zmieni (tyle samo kosztuje Pillars of Eternity na Steamie). O jakim więc 'goleniu' mowa?
To jest jak kupowanie gry przed premierą, tylko dodatkowo masz możliwość przetestowania wersji beta.
HextorPLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HextorPL2016.01.27, 00:16
Tylko nikt Ci nie zagwarantuje, że ta gra wyjdzie tego i tego. Więc po prostu wkładasz pieniądze w produkt, który nie wiadomo kiedy będzie gotowy. Jeżeli komuś to sprawia przyjemność to proszę bardzo. Dlatego uważam, że cena na początku powinna być nieco niższa i stopniowo zwiększana, jak to ma miejsce właśnie przy przywołanym przeze mnie DayZ czy innych produkcjach stricte multiplayerowych. No, ale w końcu wolny kraj więc każdy kupuje to co mu odpowiada :)

@down
racja, sam kupuję zdecydowanie zbyt wiele preorderów, ale to tylko i wyłącznie w przypadku przesadnego nakręcenia się na daną produkcję (co niestety zdarza się zbyt często). Ja generalnie mam po prostu lekki uraz do słów: early access. Dałem się nabrać na DayZ i ich wielkie obietnice ogromnego rozwoju w 2015 roku. Możliwe, że trochę wyolbrzymiłem problem, który w jakimś tam sensie istnieje.
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiqjin2016.01.27, 00:21
HextorPL @ 2016.01.27 00:16  Post: 944954
Tylko nikt Ci nie zagwarantuje, że ta gra wyjdzie tego i tego.

No właśnie nikt ci nie zagwarantuje, że gra wyjdzie danego dnia... NIKT. Chyba masz pojęcie, że nawet gry dużych koncernów są często przesuwane, a nawet kasowane?
Przecież to nie jest gra nieznanego producenta, jak wiele tytułów we wczesnym dostępie.

No patrz, a miliony ludzi wydaje pieniądze na wiele gier, które nie wiadomo, kiedy będą gotowe... w końcu możliwość zamawiania przed premierą istnieje nie od dziś. A nie zaraz, mają przewidywany termin wydania, podobnie zresztą jak Torment: Tides of Numenera.
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2016.01.27, 00:56
Heeronim @ 2016.01.26 23:31  Post: 944943

Podobną zalecaną specyfikację miało Pillars of Eternity. To takie dziwne, że Torment hulający na tej samej technologii też tyle wymaga w zalecanych?

Na co? Chociażby na tła wysokiej rozdzielczości z wieloma animacjami.

No i nie oszukujmy się, mamy 2016 rok, a tylko w Polsce spotkałem się z psioczeniem na 8GB RAM, pewnie chciałbyś zobaczyć w wymaganiach sprzętowych Pentium IV, 512MB RAM, itd.?
inb4 BO WYGLONDA JAK NA SPECYFIKACJĘ, KTÓRĄ PODAŁEŚ XDDDdddddxdxd


A czy ja narzekam na same 8GB? 8GB to jest teraz standard żeby nie powiedzieć minimum.
Zadziwiają mnie przypadki takie jak ten tytuł czy właśnie PoE.
I niestety bardziej stawiałbym właśnie na słabą optymalizację niż na niesamowite tekstury i animacje.

Zabawnie się bulwersujesz swoją drogą. :E

Zaloguj się, by móc komentować
1