aktualności

Intel: większość graczy nie potrzebuje już kart graficznych. Iris i Iris Pro lepsze niż 80% z nich

110
13 stycznia 2016, 11:38 Piotr Gontarczyk

Według Intela przeciętny gracz nie potrzebuje już dedykowanej karty graficznej. Gregory Bryant, jeden z wiceszefów Intela oraz główny kierownik działu konsumenckich platform stacjonarnych stwierdził na Forum J.P. Morgan, że zintegrowane procesory grafiki stają się coraz lepsze.

Bryant twierdzi, że najbardziej wydajne jednostki zintegrowane Intel Iris oraz Iris Pro już teraz są w stanie zaoferować wydajność lepszą niż karty graficzne w 80% komputerów stacjonarnych. Dodaje też, że w ciągu pięciu ostatnich lat wydajność układów graficznych została zwiększona aż trzydziestokrotnie.

"Integry" graficzne w procesorach Core szóstej generacji mogą obsługiwać jednocześnie do trzech monitorów z rozdzielczością 4K, co ma stanowić potwierdzenie tego, jak duże ulepszenia w tej kwestii Intel ostatnio poczynił. Gregory Bryant zauważa jednak, że Intel nie najlepiej radził sobie ze wskazywaniem zalet jego zintegrowanych procesorów grafiki i firma musi w tej kwestii wprowadzić zmiany. Intel oczywiście wykonał ogromny krok naprzód, jeśli chodzi o wydajność "integr", zwłaszcza na tle konkurencji, a więc firmy AMD. Jeszcze parę lat temu obie firmy w tej kwestii dzieliło naprawdę sporo, a układy zintegrowane Intela w żaden sposób nie mogły nawiązywać skutecznej rywalizacji z układami firmy AMD. Obecnie sytuacja jest inna bo "integry" Intela coraz częściej pokonują układy AMD, zarówno pod względem czystej wydajności, jak i sprawności energetycznej. AMD jednak wciąż ma niekwestionowaną przewagę jeśli chodzi o stosunek wydajności zintegrowanego GPU do ceny całego procesora.

Core i5-6600K i Core i7-6700K – test procesorów Intel Skylake (LGA1151) w Windows 10

Trudno dokładnie wyznaczyć granicę, która dzieli przeciętnego gracza od "zapaleńca". Intel jednak wydaje się nie zaprzeczać temu, że bardziej wymagający gracze wciąż potrzebują dedykowanych kart graficznych do tego aby cieszyć się najwyższej jakości grafiką 3D w najnowszych grach. Pewne jest też to, że technika wirtualnej rzeczywistości w grach pozostaje poza zasięgiem jakiejkolwiek "integry". Nvidia niedawno ujawniła, że z jej wyliczeń wynika iż zaledwie 1% z około 1,5 miliarda komputerów osobistych na świecie jest w stanie spełnić wymogi rozwiązań z zakresu techniki wirtualnej rzeczywistości. To sprawia, że potencjał szybkiego rozwoju techniki VR jest bardzo niewielki, gdyż z tego 1% wciąż trzeba odjąć tych posiadaczy PC, którzy nie będą zainteresowani tym rozwiązaniem.

Intel pierwsze, bardzo poważne zmiany w kwestii zintegrowanych GPU wprowadził wraz z procesorami Core czwartej generacji (Haswell). Obecnie "integry" Intela mogą już chwalić się mocą obliczeniową coraz bliższą 1 TFLOPS, ale firma zrobiła też sporo po stronie programowej i jej GPU są na bieżąco z rozwojem interfejsów programowania aplikacji (API). Zintegrowane GPU Intela mają już zapewnioną obsługę interfejsu DirectX 12 i są gotowe na Vulkana.

Gregory Bryant twierdząc, że najnowsze "integry" Intela są lepsze niż 80% dedykowanych kart graficznych w komputerach osobistych zapewne brał pod uwagę to, że najpopularniejsze są przecież karty z niższych segmentów cenowych. Obecne GPU pod względem mocy obliczeniowej są w stanie osiągać wartości na poziomie kart dedykowanych, takich jak np. GeForce GTX 750. Bryant dodał, że rynek pecetów do gier jest najszybciej rozwijającym się sektorem w całej branży i staje się on coraz bardziej istotny dla Intela.

GraveDiggerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
GraveDigger2016.01.13, 11:45
35#1
zapraszam Intelka zeby pogral w Darkfall Unholy Wars bez gtx970.
i co Intelku, nadal podtrzymujesz te swoje bzdury ?
Masketta ManZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Masketta Man2016.01.13, 11:47
80#2
Jak dobrze, że jestem w tych 20% :E
piwosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piwos2016.01.13, 11:47
50#3
Oczywiście należy podchodzić do tych rewelacji z rezerwą, jednak faktem jest, że z Intelowską integrą w większość gier da się na upartego zagrać na najniższych ustawieniach...
michal89chzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
michal89chz2016.01.13, 11:49
15#4
hahahahah lece po plyte i wywalam OC'nieta 670'ke ;)
amb00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amb002016.01.13, 11:53
92#5
Niedługo te 'integry' będą sobie radzić lepiej od konsol 'nowej generacji' :D
max-bitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
max-bit2016.01.13, 11:54
18#6
reklama dźwignia handlu
B0BS0NZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
B0BS0N2016.01.13, 11:54
95#7
'Obecne GPU pod względem mocy obliczeniowej są w stanie osiągać wartości na poziomie kart dedykowanych, takich jak np. GeForce GTX 750'
Że jak? Panie Piotrze, przecież sami robiliście testy tych iGPU, z których wynikało zupełnie coś innego:
http://pclab.pl/art64766-6.html
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2016.01.13, 11:57
-32#8
Prawda jest taka, że większość mocy tych waszych ''megamocnych'' GTXów idzie w powietrze ze względu na kiepską optymalizacją, a nie wypasioną oprawę graficzną obecnie wypuszczanych gier. Facet ma całkowitą rację. Iris Pro spokojnie dałby radę z większością tytułów, ale pod warunkiem dobrej optymalizacji. Wydajność ma wystarczającą. Oczywiście bez wyścigu na fpsy i włączone ultra wodotryski.
chmielu1258Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chmielu12582016.01.13, 11:58
13#9
amb00 @ 2016.01.13 11:53  Post: 941366
Niedługo te 'integry' będą sobie radzić lepiej od konsol 'nowej generacji' :D

W konsolach siedzi coś jak 7870 (podobno bardziej 7850 w X1) czyli według intela integry już są mocniejsze. Bo 7870 i 7850 to nie top 20% kart graficznych.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2016.01.13, 11:59
-9#10
amb00 @ 2016.01.13 11:53  Post: 941366
Niedługo te 'integry' będą sobie radzić lepiej od konsol 'nowej generacji' :D

Uszyj sobie laleczkę w kształcie konsoli i zacznij wbijać w nią szpileczki, bo widzę, że w prawie każdym temacie masz straszny ból dupy w tej kwestii.
Zaloguj się, by móc komentować
1