aktualności

Oculus Rift od jutra w przedsprzedaży

22
5 stycznia 2016, 10:25 Adam Szymański

Gogle Oculus Rift budzą duże zainteresowanie w mediach, ponieważ wiele osób uważa, że to właśnie ten produkt może wypromować cały rynek wirtualnej rzeczywistości. Na razie jednak wciąż trzeba czekać na jego premierę, która była już wcześniej przekładana. Obecnie przewiduje się, że Oculus Rift trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku. Przedsprzedaż zestawu ma ruszyć już jutro, więc możliwe, że tym razem zapowiedzi producenta się sprawdzą.

Oczywiście już teraz na rynku można znaleźć konkurencyjne gogle wirtualnej rzeczywistości, ale nie cieszą się one tak dużym zainteresowaniem jak nadchodzące zestawy największych producentów. Wszystkich oczekujących na Oculus Rifta powinna ucieszyć wiadomość, że już od jutra będzie można składać na niego zamówienia przedpremierowe poprzez stronę producenta. Sprzedaż ma ruszyć o godzinie 8 rano czasu pacyficznego, czyli 17:00 w Polsce. Niestety na razie nie ujawniono żadnych innych informacji, dlatego ostateczna cena urządzenia wciąż pozostaje tajemnicą. Mimo to wcześniejsze doniesienia mówiły, że finalna wersja gogli będzie kosztować 350 - 400 USD. Ponadto jakiś czas temu ujawniono, że wszyscy nabywcy otrzymają w zestawie gry Lucky's Tale oraz EVE: Valkyrie specjalnie przystosowane do wirtualnej rzeczywistości. Warto też przypomnieć, że do sprzedaży trafią same gogle, ponieważ kontroler Oculus Touch zadebiutuje dopiero w drugiej połowie 2016 roku.

Dodatkowo jutro ma zostać przeprowadzona sesja AMA (Ask me anything) w serwisie Reddit, w której weźmie udział Palmer Luckey, założyciel firmy Oculus VR i jeden z głównych projektantów gogli. Możliwe więc, że wtedy też Internauci poznają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Niestety jednak sesja odbędzie się o 3:00 czasu polskiego, co może być sporym utrudnieniem dla zainteresowanych. Czy przedsprzedaż będzie cieszyć się dużą popularnością? Co prawda Oculus Rift często pojawia się w mediach, ale należy pamiętać, że obecnie wciąż brakuje oprogramowania, które mogłoby je wykorzystać. Ponadto do używania gogli konieczne jest posiadanie komputera o wystarczającej wydajności, a według niektórych szacunków, jedynie 1% platform spełnia ten warunek. Najprawdopodobniej z przedpremierą łączy się też start programu GeForce GTX VR Ready.

Oculus VR wysyła deweloperom finalne wersje gogli wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift CV1

Źródło: Komputer Świat
operatorkomputeraZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
operatorkomputera2016.01.05, 10:49
Jak zwykle wszystko się rozbije o wymagania sprzętowe i cenę. Zabawka dla bogatych.

A jak wiemy dla procenta małego bogaczy nikt nir zrobi gry kosztujacej krocie.

No chyba ze opcje graficzne dodadzą. Juz widzę granie w wirtualnej rzeczywistości na low😊😊😊

Inna sprawa ze rzeczywistość w nazwie oznacza odwzorowanie świata realnego a nie jakies gierki kreskowkowe😊
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2016.01.05, 11:01
-5#2
Taniej wyjdzie kupić gogle ochronne. Przynajmniej można ich użyć, bo na te VR-y to nic nie ma. Chociaż zawsze można w VR pozować przy spawarce.
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2016.01.05, 11:36
-3#3
No ale dupy nie urywa. Mało kto to na razie kupi. Nie hypujcie ;)
r_qnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
r_qn2016.01.05, 11:46
Najwyższy czas :) Komp gotowy na VR - tylko gogli brakuje
BOLOYOOZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BOLOYOO2016.01.05, 12:03
-2#5
r_qn @ 2016.01.05 11:46  Post: 938913
Najwyższy czas :) Komp gotowy na VR - tylko gogli brakuje


Pochwal się czym dysponujesz.
r_qnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
r_qn2016.01.05, 12:14
-1#6
BOLOYOO @ 2016.01.05 12:03  Post: 938921
r_qn @ 2016.01.05 11:46  Post: 938913
Najwyższy czas :) Komp gotowy na VR - tylko gogli brakuje


Pochwal się czym dysponujesz.


i7-6700K, 16 DDR4 RAM no i grafika 980 GTX - jak zabraknie mocy to dodam jeszcze jednego 980 GTXa w SLI
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2016.01.05, 12:25
-3#7
Mój też gotowy :)
RyuhoshiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryuhoshi2016.01.05, 12:31
-1#8
A ja chyba na spokojnie poczekam na Vive. Ceny się trochę ustabilizują no i będzie wiadomo czy będzie już w co na tym pograć.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2016.01.05, 12:58
-1#9
Vive obsłuży 5 gier na krzyż a Oculus każdy tytuł ;)
r_qnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
r_qn2016.01.05, 13:01
wygląda na to, że Oculus będzie też obsługiwał peryferia Vive

http://www.roadtovr.com/htc-viveport-vr-ap...ggest-breaking/
Zaloguj się, by móc komentować
1