aktualności

TripWire: wszystko powyżej 30 kl./s nie ma wpływu na doświadczenia płynące z rozgrywki

81
29 grudnia 2015, 11:12 Adrian Kotowski

Według pracownika firmy TripWire, płynność gry na poziomie 30 kl./s jest wystarczająca, a każda wartość powyżej nie ma żadnego wpływu na doświadczenia płynące z rozgrywki. Co ciekawe, tego typu zdanie pojawiło się w odpowiedzi na zgłaszane przez jednego z użytkowników problemy z działaniem gry Vendetta: Curse of Raven's Cry na komputerze z dwiema kartami GeForce GTX 980 Ti. 

Raven’s Cry to jedna z najniżej ocenianych gier wydanych przez Reality Pump. Studio postanowiło jednak naprawić swoje błędy, dopracować tytuł i wprowadzić go na rynek ponownie, już jako Vendetta: Curse of Raven's Cry. Niestety nie wszystkie problemy udało się wyeliminować, a jednym z częściej wspominanych jest tragiczna wręcz obsługa niektórych konfiguracji SLI. Właśnie na to uwagę zwrócił jeden z użytkowników platformy Steam, który otrzymał raczej nietypową odpowiedź. [Aktualizacja] Wspomniany przedstawiciel twórców to pracownik TripWire, wydawcy gry studia Reality Pump. W przypadku gry Vendetta: Curse of Raven's Cry pracował jako koordynator projektu.

Gracz zmagający się z problemem bardzo niskiej wydajności założył wątek, w którym skarżył się na słabą optymalizację dla nowych GPU. Posiadając dwa GeForce’y GTX 980 Ti nie był w stanie osiągnąć odpowiedniej płynności. W temacie wypowiedział się przedstawiciel wydawcy, który próbował wytłumaczyć, że firma analizuje problem, ale jest to skomplikowane i zajmuje sporo czasu. Co więcej, ostatni raz studio otrzymało za darmo kartę graficzną 5 lat temu i nie ma żadnego wsparcia ze strony producentów GPU. Można więc zrozumieć, że z pracami nad obsługą nowych układów graficznych mogą być problemy. Niestety przedstawiciel TripWire nie poprzestał na tym i wypowiedział się o samej kwestii płynności gry.

Według niego, przy tworzeniu Vendetta: Curse of Raven's Cry skupiono się na przygotowaniu rozbudowanego systemu RPG, prezentacji historii oraz ciekawych bohaterach, a nie na klatkach na sekundę. Przedstawiciel stwierdził jednocześnie, że wszystko co powyżej 30 kl./s nie ma wpływu na doświadczenia płynące z rozgrywki. Zachodnie serwisu już teraz porównują tę wypowiedź do słynnego „ludzkie oko nie widzi więcej niż 30 kl./s” pojawiającego się często, także w żartach, podczas dyskusji związanych z płynnością gier konsolowych. Takie stanowisko przedstawiciela firmy wydającej gry na PC jest co najmniej specyficzne, szczególnie że odpowiedź kierowana była do osoby posiadającej naprawdę mocny komputer, która kupiła go m.in. dlatego, by nie mieć problemu z płynnością. 

Źródło: DSOGaming
losdamianosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losdamianos2015.12.29, 11:19
62#1
leniwi developerzy nie zobacza ani zlotowki z mojego portfela, gdyby tylko gracze byli solidarni to zadne takie komentarze nie mialyby miejsca Devy wiedzieli by ze klient to nasz pan a nie odwrotnie, niestety ale przytlaczajaca wiekszosc predzej czy pozniej i tak na to majtnie reka dajac zielone swiatlo do takich wybrykow. Patrz battlefront gdzie season pass jest wiekszy od podstawki.... Gdybysmy sie tylko wczesniej zmowili to nie bylo by zadnych cyrkow w postaci Origina czy Uplaya, Steam tez ma swoje wady ale mielibysmy przynajmniej tylko jedna platforme cyfrowej dystrybucji
https://i.imgur.com/FZzehHm.png
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002015.12.29, 11:23
61#2
gościa na ich miejscu wywaliłbym na zbity ryj

i zalecam mu wizytę u okulisty bo nie trzeba mieć wybitnego wzroku by doskonale widzieć różnicę pomiędzy 30 a 60 klatkami
ba widać ją nawet pomiędzy 60 a 90.....

tandeciarze
adnem84Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adnem842015.12.29, 11:24
101#3
Trzeba wypuścić nową linię monitorów 30HZ full Cinematic Experience for Gamers :-)
SALETRZAKZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SALETRZAK2015.12.29, 11:24
21#4
Szkoda że zapomnieli dodać o optymalizacji tylko pod 2 rdzenie,przez co fps spada czasem poniżej tych 30fps.Takie cudo optymalizacyjne stworzyli :)
ZenFistZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZenFist2015.12.29, 11:24
18#5
Żałosne usprawiedliwianie braku optymalizacji. :-) A z resztą... http://pclab.pl/art62858.html
blabla123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blabla1232015.12.29, 11:31
49#6
Czyli ten pracownik nie musi zarabiać, strzelam, 10.000zł a wystarczy mu najniższa krajowa, bo podobno z takiej też idzie wyżyć...
palel47Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
palel472015.12.29, 11:34
-8#7
Ręka widzi różnice a nie oko jak sie myszką obraca.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2015.12.29, 11:37
40#8
Ja bym im radził zejść do prawdziwie kinowego 24fps. Wszystko wyżej to wymysły i teatr :E
zakiusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zakius2015.12.29, 11:38
losdamianos @ 2015.12.29 11:19  Post: 937538
leniwi developerzy nie zobacza ani zlotowki z mojego portfela, gdyby tylko gracze byli solidarni to zadne takie komentarze nie mialyby miejsca Devy wiedzieli by ze klient to nasz pan a nie odwrotnie, niestety ale przytlaczajaca wiekszosc predzej czy pozniej i tak na to majtnie reka dajac zielone swiatlo do takich wybrykow. Patrz battlefront gdzie season pass jest wiekszy od podstawki.... Gdybysmy sie tylko wczesniej zmowili to nie bylo by zadnych cyrkow w postaci Origina czy Uplaya, Steam tez ma swoje wady ale mielibysmy przynajmniej tylko jedna platforme cyfrowej dystrybucji
steam jest jednym z tych cyrków, co prawda mają też nieswoje gry ale jako całość to tragedia, ze znanych mi najlepiej działa GoG
AlmaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Alma2015.12.29, 11:40
-25#10
Bez przesady, pracownik nie odpowiedział mu aż tak tragicznie - a jedynie nie odpowiedział mu na problemy z wydajnością. To raczej zachodnie media porównując obie różne od siebie wypowiedzi szukają sensacji.
Zaloguj się, by móc komentować
1