aktualności

Alice VR - polska gra na gogle Oculus Rift

3
15 grudnia 2015, 10:27 Adam Szymański

Mimo że najpopularniejsze gogle wykorzystujące wirtualną rzeczywistość wciąż czekają na swoją premierę, technologia ta już teraz jest przez wiele osób uważana za przyszłość komputerowej rozrywki, dlatego nic dziwnego, że wiele firm zawczasu chce przygotować się na nadejście nowego trendu. Jednym z nich jest niezależne Carbon Studio z Gliwic, które pracuje nad grą Alice VR mającą trafić w przyszłym roku na Oculus Rifta.

Najbliższe 12 miesięcy ma być przełomowe, bo to właśnie wtedy powinny mieć premierę najpopularniejsze zestawy VR, takie jak wspomniany Oculus Rift, PlayStation VR czy HTC Vive. Oczywiście już teraz na rynku można znaleźć inne tego typu urządzenia, lecz nie jest o nich aż tak głośno i oferują one mniejsze możliwości od zapowiedzianych konkurentów. Według analityków z firmy Juniper Research, wirtualna rzeczywistość cieszy się na tyle dużym zainteresowaniem, że już w 2016 roku mają zostać sprzedane 3 miliony gogli wykorzystujących tę technologię, a do 2020 liczba ta wyniesie 30 mln. Znaczną część będą tu stanowić produkty dla graczy, ponieważ to właśnie ta grupa społeczna jest najbardziej otwarta na nowinki techniczne. Nic więc dziwnego, że deweloperzy coraz bardziej interesują się grami VR. W końcu początkowa dostępność tego typu tytułów może być kluczowa dla ich popularności. Najwyraźniej tak właśnie twierdzi też polskie Carbon Studio, które już w pierwszym kwartale przyszłego roku chce wydać grę Alice VR na Oculus Rifta. 

Czym właściwie ma być ten tytuł? Twórcy reklamują go jako przygodową grę sci-fi eksplorującą możliwości wirtualnej rzeczywistości. Całość została oparta na silniku Unreal Engine 4 i będzie opowiadać o astronaucie lądującym na obcej planecie w celu uzupełnienia zapasów ciekłego grafenu, utraconych w wyniku awarii statku. Jak łatwo się domyślić, przy okazji coś musi pójść nie po jego myśli. Pozornie proste zadanie komplikuje się w chwili, gdy okazuje się, że wszyscy mieszkańcy planety zniknęli w tajemniczych okolicznościach. Opis ten nie zdradza zbyt wiele na temat samej rozgrywki, ale według zapowiedzi, na planecie znajdzie się szereg zagadek inspirowanych Alicją w Krainie Czarów (stąd tytuł Alice VR), które zostały zaprojektowane specjalnie dla okularów Oculus Rift. Ponadto gracz będzie musiał podejmować różne decyzje, które pozwolą mu odkryć sekret zaginionych mieszkańców, oraz wpłynąć na ich dalsze losy. Co ważne, fabuła ma oferować kilka ścieżek wyboru prowadzących do różnych zakończeń. W grze nie też zabraknie ciekawych lokalizacji, takich jak wnętrze statku kosmicznego czy orientalne miasto stworzone przez obcą cywilizację.

Całość brzmi całkiem obiecująco, więc pozostaje czekać na dalsze doniesienia z Carbon Studio. A jak wyglądały początki prac? Idea gry narodziła się w kwietniu 2015 roku, gdy gliwicki deweloper wziął udział w konkursie VR Jam zorganizowanym przez firmę Oculus i Unity. Wtedy też przygotowano krótką grę eksploracyjną o tytule A.L.I.C.E. na okulary Samsung Gear VR. Produkcja ta okazała się na tyle dobra, że trafiła do finału, chociaż nie zdobyła pierwszego miejsca. Mimo to twórcy dzięki pozytywnemu odzewowi społeczności postanowili dalej rozwijać swój pomysł i tak zrodziła się idea gry ALICE VR, tym razem skierowanej na komputery osobiste wyposażone w okulary Oculus Rift. Prace idą dość szybko (można by uznać, że aż za szybko), ponieważ tytuł już teraz znajduje się w zaawansowanej fazie produkcji, a jego premiera zaplanowana jest na kwiecień 2016. W styczniu gotowa będzie wersja demonstracyjna oraz rozpocznie się kampania ALICE VR na portalu Steam Greenlight. To właśnie ta informacja ma duże znaczenie, ponieważ gliwickie studio działa niezależnie, dlatego przyda mu się wsparcie graczy umożliwiające wydanie produkcji na platformie cyfrowej dystrybucji stworzonej przez Valve.

Przy okazji warto dodać, że Carbon Studio nie jest zupełnie nowym graczem na deweloperskim rynku, ponieważ zostało założone już we wrześniu 2014 roku przez Aleksandra Cabana i Błażeja Szaflika, czyli byłych pracowników studia The Farm 51. Oprócz gier 10-osobowe studio pracuje też nad wizualizacjami architektonicznymi wykorzystującymi wirtualną rzeczywistość. Jak widać, twórcy mają już doświadczenie w wykorzystaniu tej technologii, więc pozostaje mieć nadzieję, że prace nad Alice VR zakończą się sukcesem.

Oculus VR nie ma nic przeciwko filmom porno

Źródło: Carbon Studio
koder55Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
koder552015.12.15, 10:31
Get Even też będzie na VR.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.12.15, 15:18
Grałem w to na pga, ulotkę nawet mam jeszcze, na DK2 obraz kupa, sama osoba z ekipy studia polecała, że na smartfonie 2k jest sporo lepiej.
pawelgajdaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pawelgajda2015.12.18, 10:55
szefons @ 2015.12.15 15:18  Post: 934197
Grałem w to na pga, ulotkę nawet mam jeszcze, na DK2 obraz kupa, sama osoba z ekipy studia polecała, że na smartfonie 2k jest sporo lepiej.

Jako jeden z twórców pozwolę sobie sprostować: DK2 posiada rozdzielczość 1080p, czyli niemalże 2k, a smartfon, na którym również prezentowaliśmy ALICE VR to Samsung Gear VR z Note 4 o rozdzielczości 2,5k :)
Zaloguj się, by móc komentować
1