aktualności

Fallout 4: najnowsza łatka zwiększa wydajność gry, ale jednocześnie obniża jakość grafiki

43
10 grudnia 2015, 10:13 Adrian Kotowski

Bethesda udostępniła ostatnio nowy patch do gry Fallout 4. Łatka poprawia wydajność produkcji, co jest szczególnie istotne w przypadku wersji konsolowych, gdzie od samego początku występowały duże problemy z płynnością. Okazuje się niestety, że twórcy osiągnęli ten rezultat poprzez cięcia grafiki, co zostało zauważone przez samych graczy.

Nowa łatka do gry Fallout 4 przyniosła kilka istotnych poprawek, z których najważniejszą była oczywiście poprawa wydajności. Jak pokazuje test serwisu Digital Foundry, produkcja Bethesdy działa teraz wyraźnie płynniej na PS4 – choć nadal zdarzają się spadki do około 20 kl./s, jest ich mniej. Można by stwierdzić, że producentowi w końcu należą się pochwały, ale nie wszystko zostało zrobione dobrze.

Co prawda, wzrosła wydajność, ale okupione zostało to cięciami w samej grafice. Okazuje się, że Bethesda całkowicie wycięła lub mocno ograniczyła występowanie cieni w niektórych lokacjach. Idealnie pokazują to grafiki udostępnione poniżej. Warto zauważyć, że druga z nich pochodzi z edycji pecetowej, więc problem nie dotyczy jedynie konsol.

Fallout 4

Fallout 4

Wiadomo w tej chwili na pewno, że cienie zniknęły z niektórych pomieszczeń w fabryce Corvega. Nie jest pewne, czy podobnie Bethesda nie postąpiła też w przypadku innych miejsc lub czy nie zrobi tego w przyszłości. Trzeba pamiętać, że w Fallout 4 występuje sporo lokacji, w których wydajność spada, co często nawet trudno wytłumaczyć. Znając Bethesdę, proces łatania tego tytułu będzie trwał jeszcze przez kilka lub nawet kilkanaście miesięcy. 

marcin0218Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin02182015.12.10, 10:20
60#1
Ahh te konsole najnowszej generacji :D
mdxxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mdxx2015.12.10, 10:22
63#2
Dlatego nie ma możliwości, żebym kupił to coś. Nie dość że zrobili z oryginalnego fallouta jakiś mix fpsa z rpg, to jeszcze nawet tego nie potrafili zrobić dobrze i zamiast gniota mamy zabugowanego gniota.
SALETRZAKZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SALETRZAK2015.12.10, 10:25
-38#3
marcin0218 @ 2015.12.10 10:20  Post: 932649
Ahh te konsole najnowszej generacji :D

Ahh ten BLACK OPS 3 na PC i te jego wymagania w starciu z tym co za grafikę oferuje :)
WulfiskoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wulfisko2015.12.10, 10:26
69#4
A to jeszcze tam jest coś do obniżenia w grafice?
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2015.12.10, 10:28
38#5
Z taką 'prymitywną' grafiką jeszcze spadki wydajności?? :D Konsolarzom gratuluje trafionego zakupu :E Na PC społeczność kombinuje z modami zwiększającymi szczegółowość grafiki a na PS4 grafę się obcina... :D
Yansi7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Yansi72015.12.10, 10:28
21#6
Co najlepsze wyłączyli włączanie modów w launcherze gry (miejsce poniżej lewej rurki hełmu), teraz tylko przez np. NMM. W dodatku launcher potrafi teraz wyłączyć wszystkie mody przy starcie. :/
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2015.12.10, 10:29
Optymalizacja, nic nowego. Mogli zrobic pre-bake, ale na to jest już za późno
uciexZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
uciex2015.12.10, 10:37
27#8
Do dzis ciezko mi zrozumiec czemu F4 niewiele rozniacy sie graficznie od F3 ma takie wymagania i tyle zajmuje (choc mapa jest mniejsza). Chyba tylko dlatego, ze matoly z Bethesda przeniesli wiekszosc z F3 i reszte dorobili na nowszych programikach.
Sam mam PC, ale widzę, że w filmikach o bugach z F4 głównie pokazywane są błędy z konsoli. Co nie zmienia faktu, że nie powinno gnoić się konsolowców, tylko Bethesdę!
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2015.12.10, 10:40
23#9
Wulfisko @ 2015.12.10 10:26  Post: 932659
A to jeszcze tam jest coś do obniżenia w grafice?

Tekstury można jeszcze pocisnąć :E
kwadratabgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwadratabg2015.12.10, 10:45
13#10
widać że zmienili oświetlenie, konsolom na pewno to pomoże ale na pc i tak będą dropy przez silnik ...
Zaloguj się, by móc komentować
1