aktualności

System Shock - pierwsze screeny z remake'u

14
26 listopada 2015, 13:34 Bartosz Woldański

Pierwsze spojrzenie na remake gry System Shock. Studio Night Dive, które zajmuje się odświeżaniem i dostosowywaniem starych gier pod nowe systemy operacyjne, opublikowało pierwsze screeny ze swojego najambitniejszego projektu. Serwis Polygon zamieścił nawet porównanie oryginału stworzonego przez zespół Looking Glass w 1994 roku i wersji powstającej na nowym silniku. 

Jeszcze do niedawna wydawało się, że pełnoprawny remake mającego ponad dwadzieścia lat System Shocka to marzenie graczy, która nie może się ziścić. Nie sposób opisać, jak bardzo zaskoczeni (i zadowoleni) byliśmy po przeczytaniu ostatniego ogłoszenia studia Night Dive, które zapowiadało prace nad czymś, czego byśmy w najśmielszych snach się nie spodziewali. Po wydaniu odświeżonej wersji System Shocka (tzw. HD), z nieco podniesioną rozdzielczością, naprawą znanych błędów, możliwością konfiguracji klawiszy oraz rozglądania się za pomocą myszy, twórcy uznali, że chcą pójść o krok dalej i przygotować remake z prawdziwego zdarzenia. Teraz możemy zobaczyć pierwsze efekty ich pracy, a konkretnie grafiki przedstawiające początkową lokację gry.

Trzeba przyznać, że Night Dive Studios stara się utrzymać klimat oryginału i wiernie odwzorować wygląd lokacji. Nawet HUD, który będzie dostosowany do obecnych standardów, co już widać na pierwszych obrazkach, nawiązuje do tego, który znamy z System Shocka z 1994 roku. Całość wygląda bardzo obiecująco i po prostu ładnie, chociaż nie należy spodziewać się po oprawie wizualnej najwyższego poziomu. W końcu za remake odpowiada skromne studio z równie skromnym budżetem. A na razie nie wygląda na to, żeby twórcy planowali uruchomić kampanię na np. platformie Kickstarter, by poprosić społeczność o dodatkowe fundusze, chociaż wcale byśmy się nie zdziwili, gdyby w przyszłości to się zmieniło.

To, jak prezentuje się remake gry System Shock, to zasługa nowego silnika, Unity, oraz wizji artystycznej Robba Watersa, który odpowiadał za grafiki koncepcyjne oryginału. To daje nadzieję, że projekt trafił pod skrzydła odpowiedniego zespołu. Producent zapewnił, że remake ma być wierny względem pierwowzoru (nawet skontaktowano się z jego twórcami). Nie pozostaje nic innego, tylko trzymać kciuki, bo jak projekt okaże się sukcesem, to jest szansa na powstanie System Shocka 3. Na razie Night Dive Studios skupia się w pełni na remake'u pierwszej części, który wyjdzie na PC (wersje na konsole obecnej generacji są również prawdopodobne) w bliżej nieokreślonej przyszłości. Raczej nie nastawialibyśmy się na premierę przed 2017 rokiem.

System Shock zostanie odświeżony

Przykładowe porównania (więcej i w wyższej rozdzielczości znajdziecie w źródle)

Źródło: Polygon, AGB
RaThekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RaThek2015.11.26, 14:16
Fajnie to wygląda. Z chęcią zagram w hita sprzed lat.
EnfeebleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Enfeeble2015.11.26, 14:18
Świetnie!

O ile zmodowany graficznie SS2 bez problemu zdaje dziś egzamin, to jednak SS1 ociera się o niegrywalność.

Miło że jedna z najlepszych fabuł w grach, zostanie przedstawiona w dostępny sposób szerszemu gronu :)

A tak poza tym - to na osobny artykuł zasługuje chyba historia praw do System Shocka. Byłem przekonany że jest niemożliwe ich spojenie, a nagle jakieś małe studio ma do tego prawa i robi dobrą robotę.

Ciekawe kto ich wykupi do System Shock 3 :>

PS Jeśli dobrze pamiętam to prawa do tytułu zostały oddzielone od prawa do treści - któreś z nich miało EA, że oni się czymś podzielili?
NiemcyMnieBijaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
NiemcyMnieBija2015.11.26, 15:45
No i taki remake to ja rozumiem, a nie podbita rozdzielczość i tekstury.
StaryPierdzielZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
StaryPierdziel2015.11.26, 15:59
Powinni tylko ulepszyć grafikę i sterowanie. Niech dosłownie niczego więcej nie zmieniają, nawet rozmieszczenia wrogów, ich liczebności i wytrzymałości oraz zadawanych obrażeń. Wtedy będzie naprawdę dobrze.
Oryginalny SS1 naprawdę potrafił zryć mózg, przetestowałem na sobie.
Inna sprawa, że jak na 1994 rok, gra była naprawdę innowacyjna.
A początek kolejnego poziomu (tego tuż po startowym) to dopiero czad i zaskoczenie, pamiętacie?
BorownyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Borowny2015.11.26, 20:53
Pamietam jak katowalem SS1 na 386DX. Gra byla prawie niegrywalna na tym sprzecie ale to nie mialo znaczenia. Godzinami penetrowałem korytarze Citadel Station z ciarami na plecach. Gra niszczyla psyche fabulą i klimatem. Co ciekawe , niewielu moim znajomym z tamtych czasow przypadla do gustu. Wielu spodziewalo sie shootera ale to przeciez nie byl shooter!!! . Dla mnie gra wszechczasow, arcydzielo, kamien milowy. Kibicuje ludziom z Night Dive i temu projektowi bo bylby to wymarzony prezent na 40tke;)
PS. Sciezka dzwiekowa to osobny temat. Muzyka z intro robi za dzwonek w moim telefonie...
czarnygolfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czarnygolf2015.11.26, 21:31
Shut up and take my money!!! :)

Niestety nie pograłem w SS1. Sterowanie mnie odrzuciło. Za to dobrze pamiętam jak dwójka mordowała mi psychikę. Po 2 godzinach grania w nocy na słuchawkach każda cząstka we mnie wołała 'DOŚĆ!'.
mrdiablinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mrdiablin2015.11.26, 21:32
Nie wiem dlaczego ale boję się grać w tego typu gry. Po prostu boję się.
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2015.11.26, 23:55
Wygląda bosko, SS2 robili geniusze, ta gra tak miesza w głowie klimatem, dźwiękiem i fabułą, że efekt wszechogarniającego niepokoju jest fenomenalny, człowiek dosłownie boi się 'przebywać' w grze. Jedynka jest obecnie niegrywalna, ale SS2 z modami graficznymi to wciąż tytuł AAA jak najbardziej, taki ponadczasowy nieśmiertelnik jak Half-Life 2 :) Pomijając już że to wciąż najlepszy FPS/RPG, więcej tam było RPG niż w niektórych RPG obecnie :E
RemedyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Remedy2015.11.27, 01:20
mrdiablin @ 2015.11.26 21:32  Post: 929188
Nie wiem dlaczego ale boję się grać w tego typu gry. Po prostu boję się.

Ja mam to samo. Jak daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawno temu grałem w Quake 1 na słuchawkach w nocy i gdzieś zza węgła wyskoczył na mnie pies to dosłownie spadłem z krzesła. Z kolei grając w demko Alien vs Predator w ogóle nie opuszczałem tego rozbitego pojazdu w którym zaczynało się demo. W pełnej wersji jako tako mogłem grać tylko obcym, granie marinsem przyprawiało mnie o zawał. :(

...Bioshock też mnie tyrał.
HocumZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hocum2015.11.27, 02:15
Remedy @ 2015.11.27 01:20  Post: 929234
mrdiablin @ 2015.11.26 21:32  Post: 929188
Nie wiem dlaczego ale boję się grać w tego typu gry. Po prostu boję się.

Ja mam to samo. Jak daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawno temu grałem w Quake 1 na słuchawkach w nocy i gdzieś zza węgła wyskoczył na mnie pies to dosłownie spadłem z krzesła. Z kolei grając w demko Alien vs Predator w ogóle nie opuszczałem tego rozbitego pojazdu w którym zaczynało się demo. ... .

Pamiętam SS1 i 2. i jak z zapartym tchem oglądaliśmy demo :)
A co do dema AvP to poziom DirectorCut robił swoje. umawialiśmy sie z kumplami na wieczór, monitor 17, nagłośnienie to 4x90W kolumny w pokoju 9m2. kompa jako jedyny miałem ze działało płynnie. palpitacje serca i gwałtowne odjazdy od biurka to byl standard, niezapomniane klimaty. sam w domu nie gralem bo sie balem nie dalem rady nigdy pograć wiecej niz 30 min. a kogoś co zajumał mi oryginalną plytke z soudtrackeim do tego to zdrowo bym kopnął.
Zaloguj się, by móc komentować
1