aktualności

Anno 2205 - testy kart graficznych

23
5 listopada 2015, 04:10 Piotr Gontarczyk

Anno 2205 wydano w wersji ekskluzywnej na platformie PC, a gra już w recenzjach uzyskała sporo wysokich ocen. Anno 2205 to kolejna część znanej od lat serii, którą tym razem osadzono w 2205 roku. Nową strategię czasu rzeczywistego osadzono nie tylko na Ziemi, ale dodatkowo przeniesiono też w przestrzeń kosmiczną, a w tym na Księżyc. Twórcy gry, a więc ekipa Blue Byte, tym razem zastosowała unowocześniony silnik graficzny, a wielu graczy zastanawiało się jak to wpłynie na jej działanie w różnych konfiguracjach sprzętowych.

Minimalne wymagania gry Anno 2205 zawierają procesor Intel Core i5-750 (2,6 GHz) lub AMD Phenom II X4 (3,2 GHz), co najmniej 4 GB pamięci RAM oraz kartę graficzną Nvidia GeForce GTX 460 lub Radeon 5870. W zalecanych wymaganiach mamy procesor Intel Core i5-2400S (2,5 GHz) lub AMD FX-4100 (3,6 GHz), co najmniej 8 GB pamięci RAM oraz kartę graficzną Nvidia GeForce GTX 680 lub Radeon HD 7970.

Nowa gra wykorzystuje unowocześniony silnik oparty na interfejsie programowania DirectX 11, w którym wprowadzono między innymi cieniowanie oparte na fizyce, w celu zapewnienia lepszych form oświetlenia, a także dynamiczne generowanie tekstur. Według twórców to ostatnie rozwiązania pozwala tworzyć tekstury na bieżąco, co zmniejsza ilość danych, które wymagają przetwarzania. Gra mocno wykorzystuje też technikę teselacji na wielu elementach scenografii. W Anno 2205 możemy zobaczyć bardzo zróżnicowane światy - Ziemi, kosmosu oraz Księżyca. W grze mamy sporo obiektów oraz elementów roślinności. Aby zapewnić bardziej stonowaną prezentację treści w grze stosowane są m.in. miękkie cienie, a także szereg typów wygładzania krawędzi.

Testy w grze Anno 2205 przeprowadziła m.in. ekipa ComputerBase. Wyniki wszystkich testów pokazują jasno, że w każdej rozdzielczości karty GeForce biorą górę nad swoimi konkurentami marki Radeon. Nvidia już jakiś czas temu mocno ulepszyła swoje sterowniki pod kątem gier wykorzystujących interfejs programowania DirectX, podczas gdy AMD wciąż pozostaje w tyle, chociażby w kwestii narzutu na CPU. Warto zauważyć, że gdy rozbierze się wyniki na elementy pierwsze, a więc wyodrębni konkretne analizy wyników z różnych konfiguracji ustawień grafiki, w Anno 2205 przykładowo GeForce GTX 980 Ti z wygładzaniem krawędzi (MSAA) radzi sobie lepiej niż Radeon R9 Fury X, podczas gdy ten drugi zyskuje na zwiększaniu jakości cieniowania.

Testy konkretnych ekip dają co prawda różne wyniki, ale na to zawsze składa się szereg różnych czynników. Ze wszystkich jednak wynika, że do komfortowego grania w rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli, przy najwyższych ustawieniach jakości (z MSAA x2) wystarczać powinien GeForce GTX 770 lub Radeon R9 380. Dla rozdzielczości 3840 x 2160 pikseli (przy takich samych ustawieniach) absolutne minimum to GeForce GTX 970 lub Radeon R9 390X.

KanekSZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KanekS2015.11.05, 04:54
-15#1
980Ti zmiata wszystkie inne karty :D
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122015.11.05, 06:48
15#2
KanekS @ 2015.11.05 04:54  Post: 922101
980Ti zmiata wszystkie inne karty :D

NO kto by pomyslal.... Żeby w grach siedzących ciągle na CPU Maxwell wygral z GCN? No nie do przewidzenia!
*Konto usunięte*2015.11.05, 06:51
Maxwell szaleje... nawet kepler nie wypada tak super...
Radeony może znów cierpią na problem ze sterownikami, bo po zwiększeniu rozdzielczości dostają małego kopa, równie dobrze może to wynikać z większej przepustowości.

decorator12 @ 2015.11.05 06:48  Post: 922105
KanekS @ 2015.11.05 04:54  Post: 922101
980Ti zmiata wszystkie inne karty :D

NO kto by pomyslal.... Żeby w grach siedzących ciągle na CPU Maxwell wygral z GCN? No nie do przewidzenia!

No patrz, a w 1440p np. 960 bije 770, a 970 jest o 10% szybsze od 780 Ti. Ten sam sterownik i pewnie podobne wyniki CPU by były i nagle keplery gorzej się sprawują...
Karty różnią się archi i przepustowością.
marc99Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marc992015.11.05, 07:24
decorator12 @ 2015.11.05 06:48  Post: 922105
KanekS @ 2015.11.05 04:54  Post: 922101
980Ti zmiata wszystkie inne karty :D

NO kto by pomyslal.... Żeby w grach siedzących ciągle na CPU Maxwell wygral z GCN? No nie do przewidzenia!

Małe uzupełnienie 'NO kto by pomyslal.... Żeby w grach' DX11 'siedzących ciągle na CPU Maxwell wygral z GCN? No nie do przewidzenia!' ;)
koder55Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
koder552015.11.05, 07:33
Te wykresy to joke?..
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2015.11.05, 07:56
-1#6
decorator12 @ 2015.11.05 06:48  Post: 922105
KanekS @ 2015.11.05 04:54  Post: 922101
980Ti zmiata wszystkie inne karty :D

NO kto by pomyslal.... Żeby w grach siedzących ciągle na CPU Maxwell wygral z GCN? No nie do przewidzenia!

Sporo tych gier w roku się trafia, problem jest taki, że nie brakuje osób, które nadal piszą, że taki 390 to poziom 970, FuryX to 980Ti, podczas gdy w paru tytułach FuryX będzie gonić 970tka po OC, a w przypadku tego Anno FuryX ma wydajność niepodkręconej 970tki. To jest wręcz doskonały przykład jak soft ubija wydajność sprzętu. Ale i tak będą pisać kastrat, 3.5VRAM i inne tego typu banialuki tylko w jakim to świetle stawia FuryX, który ma wszystkiego 2-3x więcej od tego wykastrowanego kastrata kastratów.
*Konto usunięte*2015.11.05, 08:11
14#7
@up
Akurat 390 to poziom 970/780GHz (w sensie mniej/więcej)....
.... co wcale nie jest równoznaczne z tym, że FuryX to poziom 980 Ti, moim zdaniem to poziom 980.

Są gry gdzie 390 bliżej do 780GHz, a są gry gdzie bliżej do 970. Są sytuacje gdzie 390 będzie biło 970, dlatego taki wniosek.
Są gry gdzie FuryX będzie poniżej 980, są gry gdzie będzie powyżej, są sytuacje gdzie będzie na równi z 980Ti.

Potem piszesz nie prawdę.
Fury X nie ma wszystkiego 2x więcej od 970.
Np. Fury X od 970 ma mniej Pixell Fill Rate, 40% gorszą tesalację... parę innych też ma gorszych rzeczy.

Tak, ma większą moc ALU/SP,
Tak ma większą przepustowość 2x (realną) ale np. dzięki kompresji różnica może spaść do 1,4x...
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2015.11.05, 08:25
-5#8
SunTzu @ 2015.11.05 08:11  Post: 922115

Są gry[...]

Cała rzecz w tym, że 'są gry' w których NV straci do AMD kilka procent i są gry w których AMD straci do NV 30%, w odwrotnie to nie działa. W tym tkwi sedno problemu bardzo nierównej wydajności u AMD.
*Konto usunięte*2015.11.05, 08:28
Dlatego między innymi uważam, że karty AMD są drogie. Do tego dochodzi ogromna ilość mniejszych/większych rzeczy, których nie chce mi się pisać.

(edytowałem poprzedni post sorry)
C-traxxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
C-traxx2015.11.05, 11:00
Gram od dwoch dni i wciagnela mnie ta gierka dosyc ostro, gralem w anno ale lata temu. Smiga bardzo ladnie na prawie maxymalnych 1080p na 290 tri-x i xeonie 1230 v3 8gb ramu. Grafika bardzo ladna. Polecam
Zaloguj się, by móc komentować
1