aktualności

The Vanishing of Ethan Carter Redux na PC

21 14 września 2015, 15:19 Adrian Kotowski

Studio The Astronauts wprowadziło na rynek grę The Vanishing of Ethan Carter Redux, która jest ulepszoną wersją debiutującego we wrześniu ubiegłego roku Zaginięcia Ethana Cartera. Twórcy przygotowali kilka usprawnień, ale najważniejszą zmianą jest przejście na nowy silnik, konkretnie Unreal Engine 4. Co ważne, posiadacze pierwotnej wersji otrzymali edycję Redux całkowicie za darmo. 

Zaginięcie Ethana Cartera pojawiło się najpierw na komputerach osobistych, a nie tak dawno wydano także edycję na PS4. Obie wersje różniły się od siebie silnikami – pecetowa działała na Unreal Engine 3, podczas gdy konsolowa bazowała na Unreal Engine 4. Wraz z wprowadzeniem edycji Redux sytuacja zmieniła się i w obu przypadkach mamy UE4.

Twórcy zapewniają, że przygotowali sporo różnego rodzaju poprawek związanych z warstwą wizualną. Wersja Redux oferuje lepszą obsługę konfiguracji wielomonitorowych, udostępnia opcję skalowania rozdzielczości i zapewnia kilka różnych opcji wygładzania krawędzi (bez MSAA). Gra ma działać też lepiej na słabszych komputerach, przy czym aby ją uruchomić będziemy potrzebować 64-bitowego systemu Windows i minimum 6 GB pamięci RAM. Polskie studio dodało także, że w przyszłości udostępniony zostanie patch z obsługą DirectX 12. W planach jest też wersja dla gogli VR i edycje dla systemów Mac OSX i Linux, ale nic nie zostało jeszcze ustalone.

Poza tym w grze znajdzie się nowy system zapisu, dzięki czemu gracz będzie mógł wyłączyć grę w każdym momencie bez potrzeby powtarzania długiego etapu. Nie występuje już problem ze strumieniowaniem danych podczas przechadzki po Red Creek Valley – użytkownik może przemieszczać się po całym terenie bez żadnych przycięć wywołanych doczytywaniem elementów świata. Twórcy zapewniają ponadto, że nowa edycja nie różni się niczym pod względem zawartości od oryginału, choć czeka nas mała zmiana pod koniec gry – wyeliminowany został tzw. backtracking, czyli wymuszone ponowne przemierzanie obszaru, w którym już wcześniej gościliśmy. The Vanishing of Ethan Carter Redux pojawił się w bibliotece Steam jako nowa gra dostępna za darmo dla wszystkich właścicieli oryginału. Nadal możliwe jest granie w wersję UE3, co rekomendują twórcy w przypadku problemów z nowszą wersją. 

Źródło: The Astronauts
peterkovZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
peterkov2015.09.14, 15:29
-7#1
Utknąłem przy zagadce z bramą. Gra ma chyba buga bo nie działa żaden klawisz i nie da się obrócić pierścieni aby je ustawić. Czyli na klawiaturze nie da się gry ukończyć. Po podłączeniu pada działa bez problemu, można obracać pierścienie natomiast gdy próbujemy nacisnąć w lub s jak sugeruje nam gra nic się nie dzieje.
radierZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radier2015.09.14, 15:30
12#2
Ładny ruch ze strony producentów.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122015.09.14, 15:48
10#3
Żeby tak każda gra na UE 3 przeszła na UE 4 i dostała patcha DX 12 :E
ech... MARZENIA!! :)
Racuch ZawodowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Racuch Zawodowiec2015.09.14, 16:32
10#4
decorator12 @ 2015.09.14 15:48  Post: 906336
Żeby tak każda gra na UE 3 przeszła na UE 4 i dostała patcha DX 12 :E
ech... MARZENIA!! :)

Albo żebyś nie musiał migrować na windows 10, aby móc doświadczyć dirext 12.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.09.14, 17:12
decorator12 @ 2015.09.14 15:48  Post: 906336
Żeby tak każda gra na UE 3 przeszła na UE 4 i dostała patcha DX 12 :E
ech... MARZENIA!! :)

Wiesz, ue4 ma już teraz wbudowane dx12 tylko w wersji testowej, tylko dlatego tego nie dodali jeszcze, ale według mnie gotowe silniki teraz stracą najwięcej na dx12, bo dx12 to niskopoziomowe api takie jak mantle czy vulkan, a w takim api cel można osiągnąć na bardzo wiele sposobów, nie jak za rączkę w dx11.

Jeżeli jakiś gotowy silnik narzuci pewne rozwiązania to ktoś z własnym silnikiem będzie w stanie napisać o wiele być może lepsze algorytmy i logikę obsługi dx12, bo teraz właściwie w każdym punkcie kodu możesz zlecić dx12 co chcesz.

Firma która wypracuje jakąś świetną metodykę może wiele zyskać i wycisnąć z tego więcej niż gotowiec, tak jak dla exów na konsolach stosowało się i nadal stosuje przeróżnie sztuczki i kruczki by wyciągnąć co się da ze sprzętu.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.09.14, 17:13
Racuch Zawodowiec @ 2015.09.14 16:32  Post: 906342
decorator12 @ 2015.09.14 15:48  Post: 906336
Żeby tak każda gra na UE 3 przeszła na UE 4 i dostała patcha DX 12 :E
ech... MARZENIA!! :)

Albo żebyś nie musiał migrować na windows 10, aby móc doświadczyć dirext 12.

Vulkan rules.
AnwenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Anwen2015.09.14, 17:40
Ludzie, przestańcie łykać ten marketingowy bełkot od MS. Vulkan - duchowy następca Mantle. Ma on działać od Win XP do Win 10, na Linuxie i urządzeniach mobilnych i zapewniać wszystko co to co DX12. MS robi wszystko, żeby mówiło się tylko o DX12. Jednak np. Valve coś tam kombinuje z przeniesieniem swoich gier na Vulkana, co nie jest dziwne, jeżeli mocno wierzą w Steam Machine. Uwolnijmy się od MS! Jeżeli DX12 ma być jedynym powodem dla którego mamy przechodzić na Win 10 to nie wolno zapominać, że jest wybór! Oby Vulkan nie skończył jak OpenGL, który niby był. Niby nawet szybszy od DX11, a i tak nikt z niego nie korzystał.
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2015.09.14, 18:08
-7#8
Anwen @ 2015.09.14 17:40  Post: 906352
Ludzie, przestańcie łykać ten marketingowy bełkot od MS. Vulkan - duchowy następca Mantle. Ma on działać od Win XP do Win 10, na Linuxie i urządzeniach mobilnych i zapewniać wszystko co to co DX12. MS robi wszystko, żeby mówiło się tylko o DX12. Jednak np. Valve coś tam kombinuje z przeniesieniem swoich gier na Vulkana, co nie jest dziwne, jeżeli mocno wierzą w Steam Machine. Uwolnijmy się od MS! Jeżeli DX12 ma być jedynym powodem dla którego mamy przechodzić na Win 10 to nie wolno zapominać, że jest wybór! Oby Vulkan nie skończył jak OpenGL, który niby był. Niby nawet szybszy od DX11, a i tak nikt z niego nie korzystał.

- Linux: 0.8%
- Windows10: 17%, 32 dniach od premiery
- Tyle w kontekście Linuxa czy Vulkana
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122015.09.14, 18:52
Anwen @ 2015.09.14 17:40  Post: 906352
Ludzie, przestańcie łykać ten marketingowy bełkot od MS. Vulkan - duchowy następca Mantle. Ma on działać od Win XP do Win 10, na Linuxie i urządzeniach mobilnych i zapewniać wszystko co to co DX12. MS robi wszystko, żeby mówiło się tylko o DX12. Jednak np. Valve coś tam kombinuje z przeniesieniem swoich gier na Vulkana, co nie jest dziwne, jeżeli mocno wierzą w Steam Machine. Uwolnijmy się od MS! Jeżeli DX12 ma być jedynym powodem dla którego mamy przechodzić na Win 10 to nie wolno zapominać, że jest wybór! Oby Vulkan nie skończył jak OpenGL, który niby był. Niby nawet szybszy od DX11, a i tak nikt z niego nie korzystał.

Ja dla Vulcana widzę jedno rozwiązanie - Steam Mashines sprawi, że każda gra będzie musiała/w łatwy sposób otrzyma obsługę tego API. I same... konsole muszą ugryźć kawałek rynku. Jak już promować 'nowy standard' to musi mieć on na starcie zaplecze. Inaczej będzie jak z Mantle
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2015.09.14, 19:29
Ostatnio psioczyłem na Astronautów, że od kilku miesięcy nie potrafią naprawić FXAA w grze (któe w wersji 1.0 wygładzało zaskakująco dobrze), ale za to co teraz zrobili - chapeau bas! Lubię sobie od czasu do czasu wrócić do Ethana ze względu na same krajobrazy.

Anwen @ 2015.09.14 17:40  Post: 906352
Vulkan - duchowy następca Mantle.

W jakim znaczeniu? Mantle to zamknięte API, ogranicozne do 1 architektury 1 producenta. Powiedziałbym, że Vulkan jest jego przeciwieństwem :)
Zaloguj się, by móc komentować
1