aktualności

Apple Music: nowa usługa strumieniowania muzyki

7
9 czerwca 2015, 07:18 Piotr Gontarczyk

Firma Apple w trakcie corocznej konferencji WWDC (Worldwide Developers Conference) oficjalnie zaprezentowała nową usługę, Apple Music, która na rynku ma konkurować z innymi usługami strumieniowania muzyki, takimi jak chociażby Spotify. Podobnie jak w przypadku konkurencyjnych rozwiązań, Apple Music umożliwiać będzie słuchanie muzyki poprzez sieć, bez konieczności kupowania konkretnych utworów. Usługa ta zostanie uruchomiona 30 czerwca bieżącego roku.

Dzięki Apple Music użytkownicy będą mieć dostęp do milionów utworów muzycznych, które dostępne są w sklepie iTunes. Jednocześnie Apple zaprezentowało Beats One, a więc całodobową stację muzyczną, której treść kreować będą znani DJ-e muzyczni z różnych stron świata. Kolejna nowość to Apple Connect, a więc usługa społecznościowa dzięki której twórcy muzyki będą mogli w łatwy sposób docierać do swoich fanów, czy to ze zdjęciami, zapowiedziami czy zwiastunami nowych utworów lub albumów.

Usługa Apple Music będzie darmowa przez pierwsze trzy miesiące. Potem obowiązywać będzie jedynie abonament w wysokości 10 dolarów (bez centa) dla pojedynczej osoby lub 15 dolarów (znowu bez jednego centa) dla rodzin (maksymalnie sześć osób). Przedstawiciele Apple zapewniają, że usługa Music na starcie dostępna będzie w ponad 100 krajach.

Zapowiadając usługę Music szef Apple'a, Tim Cook powiedział "Muzyka jest istotną częścią naszego życia oraz naszej kultury." Prezentacja odbyła się pod koniec głównego wystąpienia, jako tzw. "One more thing" (z ang. jeszcze jedna rzecz), a więc formie, z której często korzystał Steve Jobs. W trakcie prezentacji na scenie pojawiali się też przedstawiciele branży muzycznej. Apple ma nadzieję na to, że uda się przekonanie milionów użytkowników innych usług do zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń i przejścia na usługę Music. Plan dość ambitny, ale Apple nie raz już pokazało, że ma siłę przebicia i na przestrzeni wielu ostatnich lat trudno o ważną usługę Apple, która okazała się niewypałem. Sektor muzyczny dla firmy jest bardzo istotny od ponad dekady. W 2001 roku Apple zaprezentowało pierwszego iPoda, a dwa lata później zadebiutował sklep iTunes Music Store, który zrewolucjonizował handel muzyką. Ostatecznie iTunes stał się największym sprzedawcą utworów muzycznych na świecie, który stopniowo odchodził od fizycznych nośników na rzecz muzyki nabywanej w formie cyfrowej.

Wielu obserwatorów już teraz przewiduje, że Apple prezentując usługę Music pobudzi rynek strumieniowania muzyki i powiększy jego zasięg o nowych konsumentów. Także wśród dotychczasowych klientów sklepu iTunes ma być sporo takich, którzy z chęcią przejdą na abonament, tak aby nie mieć potrzeby płacenia za pojedynczy utwór lub album.

Mimo że strumieniowana muzyka dostępna jest od kilku lat, to rynek z nią związany wciąż jest bardzo mały. Na całym świecie jest tylko około 41 milionów ludzi, którzy gotowi są płacić abonamenty w kilku usługach, takich jak Spotify, Deezer lub innych. W samych Stanach Zjednoczonych Ameryki najpopularniejsza usługa, Spotify, ma zaledwie 4,7 miliona abonentów. W ubiegłym roku firma Apple przejęła Beats, która oprócz słuchawek oferowała też strumieniowaną muzykę. Wtedy okazało się, że baza jej użytkowników w USA to zaledwie 303 tysiące osób.

FraggyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fraggy2015.06.09, 08:01
12#1
Generalnie shit ;) ale budowany na mocnym marketingu i brandzie. Jednakże spotify jest dużo tańsze o połowe (czasem nawet jest promo i mamy 20 PLN za kwartał), lepiej się prezentuje i wystarczająco dobre. Offline nie ma co słuchać na iphone 16GB, bo dostępne 10GB to nic, kiedy ma się aplikacje, zdjęcia. 32GB wersji nie ma… bo byłaby zbyt korzystna, a 64GB to jakiś śmiech cenowy na sali. Jeśli chodzi o strumieniowanie, to nie jest źle, aczkolwiek jak ktoś duużo słucha to wątpie, żeby obecne pakiety ok 2GB wystarczyły na miesiąc, chyba, że słuchamy w domu, no ale wtedy nie potrzeba opłacać takiej aplikacji, skoro mamy dostęp do WIFI i całego internetu + alternatyw, YT etc. Moim zdaniem Apple dąży do tego, żeby mieć wszystko swoje w jednym produkcie i odpowiednio wydoić szaraka który sobie nie poradzi w innym otoczeniu (OS).
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2015.06.09, 08:15
Oby nie oznaczało to problemów ze Spotify na sprzęcie Apple.

@Fraggy
Dla indywidualnych użytkowników Spotify jest tańsze, ale już oferta dla rodzin całkiem atrakcyjna. Teraz w Spotify dodaje się dychę za każdą osobę vs 15$ dolców za 6 osób wychodzi drożej.
Ciekawe też jak z ofertą, bo na Spotify paru zespołów nawet znanych nie ma np. AC/DC
mars83Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mars832015.06.09, 10:48
iwanme @ 2015.06.09 08:15  Post: 877296
Oby nie oznaczało to problemów ze Spotify na sprzęcie Apple.

@Fraggy
Dla indywidualnych użytkowników Spotify jest tańsze, ale już oferta dla rodzin całkiem atrakcyjna. Teraz w Spotify dodaje się dychę za każdą osobę vs 15$ dolców za 6 osób wychodzi drożej.
Ciekawe też jak z ofertą, bo na Spotify paru zespołów nawet znanych nie ma np. AC/DC

AC/DC nie ma nigdzie. Ponoć nie chcą być na takich serwisach ;) Na Deezer też nie ma a jest większa biblioteka.
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2015.06.09, 11:12
Dobrze że mam androida, narazie mam kartę 8GB, ale co za problem dokupić 32GB za 50zł i cieszyć się muzyką/filmami, być niezależnym od jakiegoś spotif, deezera czy aplle music.
mett7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mett72015.06.09, 11:34
Wiele twórców nie zgadza się aby ich twórczość była dostępna na serwisach strumieniowych np.dość popularna ostatnio T.Swift.
Ciekawe czy u appla będzie dostępna cała biblioteka iTunes czy tylko część, raczej wątpie że cała.
Emil1603Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Emil16032015.06.09, 11:52
-1#6
Jakie bez centa? Chyba nie oglądaliście konferencji.
Borat1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Borat12015.06.09, 16:24
iwanme @ 2015.06.09 08:15  Post: 877296
Oby nie oznaczało to problemów ze Spotify na sprzęcie Apple.

@Fraggy
Dla indywidualnych użytkowników Spotify jest tańsze, ale już oferta dla rodzin całkiem atrakcyjna. Teraz w Spotify dodaje się dychę za każdą osobę vs 15$ dolców za 6 osób wychodzi drożej.
Ciekawe też jak z ofertą, bo na Spotify paru zespołów nawet znanych nie ma np. AC/DC

Najbardziej atrakcyjne to jest zakup ulubionych płyty na całe życie i nie zawracanie sobie d.. abonamentami dla rodziny.

W tego typu usługach płacisz jak debil abonament przez 10 lat, przestajesz płacić i nie masz ani jednego utworu mimo, że wydałeś przez te 10 lat prawie 2000$ :E
Zaloguj się, by móc komentować
1