Aktualność
Bartosz Woldański, Sobota, 16 maja 2015, 12:42

Rzut oka na grę Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji PC. Redakcja niemieckiego portalu PC Games Hardware opublikowała artykuł, w ramach którego pojawiło się sporo ciekawych materiałów, przedstawiających nowy tytuł studia CD Projekt RED w maksymalnych ustawieniach (włącznie z Nvidia HairWorks) oraz rozdzielczości 4K. Ponadto udostępniono wideoporównanie oprawy wizualnej Wiedźmina 3 na PC i PlayStation 4 oraz zademonstrowano różnice między najniższymi oraz najwyższymi ustawieniami graficznymi. 

Wiedźmin 3: Dziki Gon – recenzja

Choć temat grafiki Wiedźmina 3 wywołuje liczne kontrowersje, to i tak szykuje się nam jedna z najładniejszych gier tej generacji. Najnowsze materiały wideo udostępnione przez redaktorów PC Games Hardware z komputerowej wersji sugerują, że będzie na czym zawiesić oko. Udało się im nie tylko wykazać różnice między najniższymi i najwyższymi detalami, które są oczywiście spore, ale także między PC i PlayStation 4. To ostatnie porównanie zostało usunięte na prośbę firmy CD Projekt RED, która na oficjalnym forum Wiedźmina wyjawiła swoje powody. Otóż wersja komputerowa, do której dostęp miała redakcja niemieckiego portalu, nie jest finalna i została przedstawiona w złym świetle. Natomiast różnice między porównywanymi edycjami są według producenta jak najbardziej widoczne i obejmują m.in. zasięg widzenia, rozdzielczość oraz, zgodnie z opisem zamieszczonym przez firmę Nvidia, tekstury, efekty, cieniowanie, poziom szczegółowości i wygląd oraz zachowanie włosów (zasługa HairWorks). Tymczasem na porównaniu, które przetrwało (co raz trafi do sieci, to zostaje tam na zawsze), trudno wychwycić wielkie różnice (to nie znaczy, że ich nie ma!). Ale mamy dobrą wiadomość dla najbardziej wymagających graczy – najwyraźniej będzie można „podkręcić” ustawienia poprzez modyfikację plików konfiguracyjnych.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – porównanie wersji PC i PlayStation 4:

Wiedźmin 3: Dziki Gon – najniższe vs najwyższe ustawienia graficzne:

Wiedźmin 3: Dziki Gon w 4K i maksymalnych ustawieniach:

PC Games Hardware wyjawiło również informacje o wydajności, jak się później okazało, jeszcze nieostatecznej wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Optymalizacja może stać zatem na jeszcze wyższym poziomie (Nvidia, która współpracowała przy produkcji, udostępni odpowiednie sterowniki jeszcze przed debiutem wielce oczekiwanego RPG-a), ale już dotychczasowe wieści nastrajają pozytywnie. Według niemieckich redaktorów płynną rozgrywkę w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli oraz najwyższych ustawieniach graficznych (bez HairWorks) zapewniają karty graficzne GeForce GTX 770 i Radeon R9 280X, a do maksymalnej jakości tekstur w zupełności wystarcza 2 GB VRAM-u. A warto wspomnieć o tym, że według wcześniejszych, oficjalnych doniesień, rzeczony GeForce miał gwarantować "tylko" wysokie detale i 30 klatek na sekundę. Z kolei włączenie Nvidia HairWorks wiąże się - bez zaskoczenia - z dużym spadkiem wydajności. Nvidia rekomenduje do tej opcji co najmniej GeForce'a GTX 980.

Co więcej, wymagania co do procesora również nie są tak duże, jak można było się spodziewać, choć silnik gry, RED Engine 3, lubi wielowątkowość CPU. Niemniej jednak gra jest podobno grywalna na „czterordzeniowcu” pracującym z częstotliwością taktowania na poziomie tylko… 2 GHz. Niestety, zabrakło informacji o dokładnych wynikach wydajności.

Do tematu gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC wrócimy w przyszłym tygodniu, już po „zbadaniu” finalnej wersji. Z naszej strony możecie oczywiście liczyć na test kart graficznych i procesorów. Przypominamy, że najnowszy RPG studia CD Projekt RED zadebiutuje 19 maja na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Tytuł zbiera bardzo wysokie noty i obecnie średnia według serwisu Metacritic wynosi aż 92%. Jeśli nie weźmiemy pod uwagę odświeżonych wydań GTA V i The Last of Us, to Wiedźmin 3: Dziki Gon jest na tę chwilę najwyżej ocenianą grą na konsolę PlayStation 4, obok Bloodborne i niezależnego Shovel Knight.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - CD Projekt RED odpowiedział na zarzuty dotyczące pogorszenia grafiki

Wyłączona opcja Nvidia HairWorks

Włączona opcja Nvidia HairWorks 

Źródło: PCGH, NV, CDPR
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
=-Mav-= (2015.05.16, 12:51)
Ocena: 92

0%
Powinien być jeszcze trzeci tryb: trailery sprzed roku, ciekawe jak wtedy by to wyglądało. :D
kirekk (2015.05.16, 12:58)
Ocena: 20

0%
Nie lepiej poczekać te 4 dni i po prostu przetestować grafikę na różnych konfiguracjach?
Stefan999 (2015.05.16, 12:58)
Ocena: 19

0%
Trochę wazeliniarski ten art. Czekam ba wasze testy GPU i CPU.
Sir.Garreth (2015.05.16, 13:01)
Ocena: 23

0%
Na szczęście na pc mamy jeszcze mody.
emil3223 (2015.05.16, 13:08)
Ocena: 17

0%
A ja myślę że skuszą się na patch po premierze Windows-a 10 i dodadzą dx 12 i ultra HD z plikami z przed downgradu. Ale to takie bardziej moje pobożne życzenie :)
Walther (2015.05.16, 13:18)
Ocena: 11

0%
Praktycznie żadnej różnicy.
Tylko kita Geralta musi się odznaczać i to chyba wiadomo dlaczego ;)
PROstyCzłowiek (2015.05.16, 13:38)
Ocena: 7

0%
Trudno żeby po po takim obcięciu grafiki wymagania sprzętowe nie zmniejszyły się ;) Muszę przyznać, że gra mimo to wygląda dobrze, ale nieporównywalnie gorzej do tego na co oczekiwałem po gameplayach pokazanych jakiś czas temu. Tutaj moją uwagę zwracają szczególnie spłaszczone modele roślin złożone z dwóch warstw. Mam mieszane uczucia, bo gra polskiego studia, czekałem na nią z niecierpliwością, ale zawsze musi zostać jakiś niedosyt- jak to w życiu często bywa.
losiu (2015.05.16, 13:44)
Ocena: 40

0%
To jak w tym świetle wyglądają tłumaczenia REDów? Ostentacyjne kłamstwa. Grafika na konsolach jest identyczna z tą z PC. Ciekawe ile w łapę dostali od M$ czy $ony, żeby ciepłym moczem olać graczy PC.

Co im szkodziło zostawić wygląd z wersji trailerowej? Ze większość PC za słaba? Za rok nikt nie będzie pamiętał o W3, ale gdyby za rok dopiero można było płynnie pograć na maxa, to by się wszyscy nad tym....rozpisywali i gra przeżyłaby drugą młodość.

Oczywiście w grafikę się nie gra i nie ma to ogromnego znaczenia, chodzi (przynajmniej mi) o to, że już na początku okresu życia konsol dostajemy takie kwiatki. Wyobraź sobie co będzie później. Mi to przeszkadza, bo zapowiada się, że jedynie rozdzielczość i AA będą różniły gry na PC i konsole, a do tego nie warto IMHO kupować sprzętu o wartości kilku takich konsol.
stavsky (2015.05.16, 13:44)
Ocena: 24

0%
Pokazywanie różnicy graficznej między wersjami/ustawieniami w filmiku po kompresji na youtubie, takie profesjonalne :v
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Podczas trwającego Plebiscytu Tech Awards 2018 można było wziąć udział w konkursie z nagrodami.  7
Przez ostatnie tygodnie mogliście głosować na produkty w dwunastu różnych kategoriach. 2
Specyficzny sprzęt dla najbardziej wymagających. 9
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Czyżby firma myślała o wejściu na nowy segment rynku? 13
Czyżby firma i na tym polu chciała przegonić Samsunga? 3
Specyficzny sprzęt dla najbardziej wymagających. 9
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Wszystko przez kolejny wyciek danych. 8
Ciekawe znalezisko. 17
Miły prezent na mikołajki. 8
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Jest dobrze, chociaż spodziewałem się większej liczby. 31
Gala obfitująca w ciekawe ogłoszenia. 29
Piękna gra z PlayStation w końcu dostępna dla pecetowców. 35
Plotki oficjalnie potwierdzone. 28
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane