aktualności

Wiedźmin 3: Dziki Gon – porównanie grafiki

142
16 maja 2015, 12:42 Bartosz Woldański

Rzut oka na grę Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji PC. Redakcja niemieckiego portalu PC Games Hardware opublikowała artykuł, w ramach którego pojawiło się sporo ciekawych materiałów, przedstawiających nowy tytuł studia CD Projekt RED w maksymalnych ustawieniach (włącznie z Nvidia HairWorks) oraz rozdzielczości 4K. Ponadto udostępniono wideoporównanie oprawy wizualnej Wiedźmina 3 na PC i PlayStation 4 oraz zademonstrowano różnice między najniższymi oraz najwyższymi ustawieniami graficznymi. 

Wiedźmin 3: Dziki Gon – recenzja

Choć temat grafiki Wiedźmina 3 wywołuje liczne kontrowersje, to i tak szykuje się nam jedna z najładniejszych gier tej generacji. Najnowsze materiały wideo udostępnione przez redaktorów PC Games Hardware z komputerowej wersji sugerują, że będzie na czym zawiesić oko. Udało się im nie tylko wykazać różnice między najniższymi i najwyższymi detalami, które są oczywiście spore, ale także między PC i PlayStation 4. To ostatnie porównanie zostało usunięte na prośbę firmy CD Projekt RED, która na oficjalnym forum Wiedźmina wyjawiła swoje powody. Otóż wersja komputerowa, do której dostęp miała redakcja niemieckiego portalu, nie jest finalna i została przedstawiona w złym świetle. Natomiast różnice między porównywanymi edycjami są według producenta jak najbardziej widoczne i obejmują m.in. zasięg widzenia, rozdzielczość oraz, zgodnie z opisem zamieszczonym przez firmę Nvidia, tekstury, efekty, cieniowanie, poziom szczegółowości i wygląd oraz zachowanie włosów (zasługa HairWorks). Tymczasem na porównaniu, które przetrwało (co raz trafi do sieci, to zostaje tam na zawsze), trudno wychwycić wielkie różnice (to nie znaczy, że ich nie ma!). Ale mamy dobrą wiadomość dla najbardziej wymagających graczy – najwyraźniej będzie można „podkręcić” ustawienia poprzez modyfikację plików konfiguracyjnych.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – porównanie wersji PC i PlayStation 4:

Wiedźmin 3: Dziki Gon – najniższe vs najwyższe ustawienia graficzne:

Wiedźmin 3: Dziki Gon w 4K i maksymalnych ustawieniach:

PC Games Hardware wyjawiło również informacje o wydajności, jak się później okazało, jeszcze nieostatecznej wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Optymalizacja może stać zatem na jeszcze wyższym poziomie (Nvidia, która współpracowała przy produkcji, udostępni odpowiednie sterowniki jeszcze przed debiutem wielce oczekiwanego RPG-a), ale już dotychczasowe wieści nastrajają pozytywnie. Według niemieckich redaktorów płynną rozgrywkę w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli oraz najwyższych ustawieniach graficznych (bez HairWorks) zapewniają karty graficzne GeForce GTX 770 i Radeon R9 280X, a do maksymalnej jakości tekstur w zupełności wystarcza 2 GB VRAM-u. A warto wspomnieć o tym, że według wcześniejszych, oficjalnych doniesień, rzeczony GeForce miał gwarantować "tylko" wysokie detale i 30 klatek na sekundę. Z kolei włączenie Nvidia HairWorks wiąże się - bez zaskoczenia - z dużym spadkiem wydajności. Nvidia rekomenduje do tej opcji co najmniej GeForce'a GTX 980.

Co więcej, wymagania co do procesora również nie są tak duże, jak można było się spodziewać, choć silnik gry, RED Engine 3, lubi wielowątkowość CPU. Niemniej jednak gra jest podobno grywalna na „czterordzeniowcu” pracującym z częstotliwością taktowania na poziomie tylko… 2 GHz. Niestety, zabrakło informacji o dokładnych wynikach wydajności.

Do tematu gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC wrócimy w przyszłym tygodniu, już po „zbadaniu” finalnej wersji. Z naszej strony możecie oczywiście liczyć na test kart graficznych i procesorów. Przypominamy, że najnowszy RPG studia CD Projekt RED zadebiutuje 19 maja na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Tytuł zbiera bardzo wysokie noty i obecnie średnia według serwisu Metacritic wynosi aż 92%. Jeśli nie weźmiemy pod uwagę odświeżonych wydań GTA V i The Last of Us, to Wiedźmin 3: Dziki Gon jest na tę chwilę najwyżej ocenianą grą na konsolę PlayStation 4, obok Bloodborne i niezależnego Shovel Knight.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - CD Projekt RED odpowiedział na zarzuty dotyczące pogorszenia grafiki

Wyłączona opcja Nvidia HairWorks

Włączona opcja Nvidia HairWorks 

Źródło: PCGH, NV, CDPR
=-Mav-=Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
=-Mav-=2015.05.16, 12:51
92#1
Powinien być jeszcze trzeci tryb: trailery sprzed roku, ciekawe jak wtedy by to wyglądało. :D
kirekkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kirekk2015.05.16, 12:58
20#2
Nie lepiej poczekać te 4 dni i po prostu przetestować grafikę na różnych konfiguracjach?
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992015.05.16, 12:58
19#3
Trochę wazeliniarski ten art. Czekam ba wasze testy GPU i CPU.
Sir.GarrethZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sir.Garreth2015.05.16, 13:01
23#4
Na szczęście na pc mamy jeszcze mody.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2015.05.16, 13:05
-17#5
Wczorajsze recenzje (w tym nasza, spisana ręką UV-a) nie pozostawiają złudzeń – Wiedźmin 3: Dziki Gon to wspaniała gra, która zachwyca na wielu płaszczyznach, ale grafika nie jest jedną z nich (przynajmniej w aspekcie czysto technicznym, nie artystycznym). Taka sytuacja panuje przynajmniej w wersji na PlayStation 4, bo u pecetowców najpewniej będzie to wyglądało zupełnie inaczej. Pojęcie o tym, co mogą być w stanie „wycisnąć” z Wiedźmina 3 użytkownicy komputerów osobistych w kwestii sfery wizualnej, dają pliki .xml, do których dokopały się osoby mające okazję skorzystać z udostępnionej niedawno funkcji pre-load. Przejrzenie linijek kodu nasuwa jeden wniosek – Dziki Gon na najpotężniejszych maszynach być może w pewnym stopniu zbliży się wyglądem do gry z materiałów promocyjnych. Przypuszczalnie zapewni też miłośnikom dłubania w ustawieniach godziny zabawy – nawet jeśli nie na ekranie konfiguracji w grze, to w obrębie wspomnianych plików .xml.
Więc jakie „atrakcje” powinny czekać na pecetowców w menu opcji? Przede wszystkim, wiele parametrów będzie dało ustawić się na poziomie „uber” – np. jakość wody, otoczenia i tekstur (te drugie zmodyfikujemy pod kątem rozmaitych aspektów), zasięg rysowania obiektów (w tym roślinności), gęstość trawy, teselację. Oprócz tego wpłyniemy na efekty takie jak głębia ostrości, antyaliasing, wyostrzenie obrazu, motion blur czy mgła. Nie brakuje też HBAO i HairWorks dla posiadaczy kart graficznych firmy NVIDIA oraz owianego złą sławą uberpróbkowania. Jest również pokaźna lista elementów interfejsu użytkownika, na które możemy wpłynąć, zgodnie z obietnicami.

Postprocess.xml: Fullscreen / Window Mode Gamma AllowBloom AllowShafts AllowAntialias AllowBlur AllowDOF AllowCutsceneDOF AllowVignette AllowSharpen Virtual_SSAOSolution AllowMSAA AllowMotionBlur AllowFog AllowChromaticAberration Rendering.xml: Vysnc Hairworks Shadows Terrain Water Quality Grass textures foliage_visibility level_of_detail Shadow distance scaling: Water tessellation: Grass density: Textures: Foliage Visibility: LOD: Terrain options: Post-Processing presets in-depth: Rendering presets in-depth: More extras: AllowSharpen=false TextureMipBias=0



Źródło: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=91805
To kolejna rzecz skąd wiem jak gra będzie wyglądała nie widząc jej ;) Nie potrzebuję być wróżką


emil3223Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
emil32232015.05.16, 13:08
17#6
A ja myślę że skuszą się na patch po premierze Windows-a 10 i dodadzą dx 12 i ultra HD z plikami z przed downgradu. Ale to takie bardziej moje pobożne życzenie :)
WaltherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Walther2015.05.16, 13:18
11#7
Praktycznie żadnej różnicy.
Tylko kita Geralta musi się odznaczać i to chyba wiadomo dlaczego ;)
PROstyCzłowiekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PROstyCzłowiek2015.05.16, 13:38
Trudno żeby po po takim obcięciu grafiki wymagania sprzętowe nie zmniejszyły się ;) Muszę przyznać, że gra mimo to wygląda dobrze, ale nieporównywalnie gorzej do tego na co oczekiwałem po gameplayach pokazanych jakiś czas temu. Tutaj moją uwagę zwracają szczególnie spłaszczone modele roślin złożone z dwóch warstw. Mam mieszane uczucia, bo gra polskiego studia, czekałem na nią z niecierpliwością, ale zawsze musi zostać jakiś niedosyt- jak to w życiu często bywa.
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2015.05.16, 13:44
40#9
To jak w tym świetle wyglądają tłumaczenia REDów? Ostentacyjne kłamstwa. Grafika na konsolach jest identyczna z tą z PC. Ciekawe ile w łapę dostali od M$ czy $ony, żeby ciepłym moczem olać graczy PC.

Co im szkodziło zostawić wygląd z wersji trailerowej? Ze większość PC za słaba? Za rok nikt nie będzie pamiętał o W3, ale gdyby za rok dopiero można było płynnie pograć na maxa, to by się wszyscy nad tym....rozpisywali i gra przeżyłaby drugą młodość.

Oczywiście w grafikę się nie gra i nie ma to ogromnego znaczenia, chodzi (przynajmniej mi) o to, że już na początku okresu życia konsol dostajemy takie kwiatki. Wyobraź sobie co będzie później. Mi to przeszkadza, bo zapowiada się, że jedynie rozdzielczość i AA będą różniły gry na PC i konsole, a do tego nie warto IMHO kupować sprzętu o wartości kilku takich konsol.
stavskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
stavsky2015.05.16, 13:44
24#10
Pokazywanie różnicy graficznej między wersjami/ustawieniami w filmiku po kompresji na youtubie, takie profesjonalne :v
Zaloguj się, by móc komentować
1