aktualności

Oculus Rift - zalecane wymagania sprzętowe

21
15 maja 2015, 20:59 Adam Szymański

Oculus Rift już od dłuższego czasu wzbudza duże zainteresowanie branży technologicznej, ale wciąż nie trafił ostatecznie do sprzedaży. Najnowsze informacje mówią, że nastąpi to w pierwszym kwartale 2016 roku, a tymczasem producent udostępnił kolejną wersję pakietu dla deweloperów oraz podał rekomendowaną specyfikację techniczną konieczną do komfortowego użytkowania gogli. Wymagania są dość wysokie, ale pozostają w zasięgu graczy.

Twórcy urządzenia zdają sobie sprawę z tego, że zalecana specyfikacja może być problemem dla wielu osób i tłumaczą ją koniecznością zachowania stałej płynności wyświetlanych animacji, ponieważ w przypadku gogli VR każdy spadek liczby klatek jest bardzo widoczny dla użytkownika oraz negatywnie wpływa na jego doznania. Ponadto autorzy na swoim blogu tłumaczą, że komputer będzie musiał sprostać rozdzielczości 2160×1200 przy częstotliwości odświeżania 90 Hz, co jest o wiele bardziej wymagającym zadaniem niż obsługa popularnych monitorów działających w rozdzielczości Full HD i 60 Hz. Dane te mówią o konieczności przetworzenia 233 mln pikseli w ciągu sekundy, co jest dwukrotnie większą wartością niż w przypadku gier wyświetlanych na monitorze oferującym 1920x1080 pikseli. 

Zalecane wymagania sprzętowe:

  • Karta graficzna: NVIDIA GTX 970/AMD 290
  • Procesor: Intel i5-4590
  • Pamięć: ponad 8 GB
  • złącze HDMI 1.3
  • 2x USB 3.0
  • System: Windows 7 SP1

Jak wyjaśnia Atman Binstock, jeden z pracowników Oculusa, gogle nie będą mogły działać na żadnym obecnie dostępnym komputerze przenośnym, ponieważ układ graficzny musi być wyposażony w złącze HDMI 1.3 obsługujące taktowanie o częstotliwości minimum 297 MHz, a tego typu rozwiązań na próżno szukać w obecnych laptopach. Problemem jest też automatyczne przełączanie się grafik. Mimo to twórcy zapowiadają, że niebawem odpowiednie konstrukcje powinny pojawić się na rynku. Dodatkowo autorzy gogli deklarują, że ich wymagania przez cały czas będą takie same. Jest to dobra wiadomość, bo odpowiedni sprzęt w przyszłości stanie się tańszy i więcej osób będzie mogło skorzystać z rozwijanej technologii.

Oculus Rift - premiera w pierwszym kwartale 2016

Źródło: Oculus
Axel04Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Axel042015.05.15, 21:06
-19#1
Dane te mówią o konieczności przetworzenia 233 mln pikseli w ciągu sekundy, co jest dwukrotnie większą wartością niż w przypadku gier wyświetlanych na monitorze oferującym 1920x1080 pikseli.

Aha, czyli nie 970 tylko 970sli, albo przynajmniej titan
Axel04Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Axel042015.05.15, 21:06
-20#2
Dane te mówią o konieczności przetworzenia 233 mln pikseli w ciągu sekundy, co jest dwukrotnie większą wartością niż w przypadku gier wyświetlanych na monitorze oferującym 1920x1080 pikseli.

Aha, czyli nie 970 tylko 970sli, albo przynajmniej titan
xedeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xede2015.05.15, 21:18
10#3
jak to policzyłeś?
poza tym słaby troll
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2015.05.15, 21:26
Wymagania normalne. Ważniejsze, by gogle działały z każdą istniejącą grą, a nie, że gra będzie pisana specjalnie pod gogle. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, wciągam o czem prędzej gdy tylko się pojawi :)
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912015.05.15, 21:38
liczylem ze je kupie w tym roku ;(
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2015.05.15, 21:43
xede @ 2015.05.15 21:18  Post: 868315
jak to policzyłeś?
poza tym słaby troll
To jakbyś grał w rozdziałce 2K przy 60 fps. Pojedynczy 970 może nie wyrabiać.
Jak mniemam to jest jego tok rozumowania.
bialy 0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bialy 02015.05.15, 22:09
HDR @ 2015.05.15 21:26  Post: 868320
Wymagania normalne. Ważniejsze, by gogle działały z każdą istniejącą grą, a nie, że gra będzie pisana specjalnie pod gogle. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, wciągam o czem prędzej gdy tylko się pojawi :)


nie wciągaj tego tak szybko. Poczekaj czy ktoś od tego nie umrze ;C
RyuhoshiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryuhoshi2015.05.15, 22:14
Lol. Dokładnie mój sprzęt, mam minimalnie szybszego procka. Niezły fart. Pytanie tylko czy będzie sens to kupować - czy przypadkiem RE Vive nie okaże się dużo lepszy.
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2015.05.15, 22:48
Dawno temu Sony potrafiło wypuścić gogle HMZ działające na wszystkim, z telefonami włącznie, a to cudo nawet na laptopach nie będzie działać?
No to troszkę się zapędzili.
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912015.05.15, 23:58
-3#10
Hamil_Hamster @ 2015.05.15 22:48  Post: 868348
Dawno temu Sony potrafiło wypuścić gogle HMZ działające na wszystkim, z telefonami włącznie, a to cudo nawet na laptopach nie będzie działać?
No to troszkę się zapędzili.

jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1