aktualności

F1 2015 - wymagania sprzętowe wersji PC

12
27 kwietnia 2015, 17:02 Bartosz Woldański

F1 2015 ma wyższe wymagania sprzętowe niż ubiegłoroczna edycja, co wiąże się z przejściem na nowy silnik. Zgodnie ze złożoną obietnicą, nadchodząca odsłona wyścigów ze stajni Codemasters ma oferować doznania wizualne godne obecnej generacji, czego nie dane nam było doświadczyć w F1 2014, która wyszła jedynie na PC, PlayStation 3 i Xboksa 360. „Mistrzowie kodu” wreszcie żegnają się ze starymi konsolami.

F1 2015 zapowiedziana

Zapowiedziana pod koniec marca F1 2015 jest pierwszą grą firmy Codemasters, która wyjdzie na konsole obecnej generacji i pominie starsze platformy sprzętowe. Wydawca potrzebował na to sporo czasu, w końcu PlayStation 4 i Xbox One są na rynku już od końca 2013 roku, ale jak mawiają: lepiej późno niż wcale. Rezygnacja z konsol starej generacji oznacza również użycie nowego silnika – EGO 4.0. Jest to też pierwszy tytuł, który wykorzystuje najnowszy autorski engine Codemasters, choć możliwe, że ogłoszony dzisiaj DiRT Rally, który trafił na razie do usługi Steam Early Access, działa również na nim. Jak ta zmiana przełożyła się na wymagania sprzętowe pecetowej wersji F1 2015? Spójrzmy:

Minimalna konfiguracja sprzętowa do gry F1 2015

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 lub Windows 8
  • Procesor: Intel Core 2 Quad 3,0 GHz lub AMD Phenom II X4 3,2 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 460 lub AMD Radeon HD 5870 lub Intel Iris
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 20 GB wolnej przestrzeni

Rekomendowana konfiguracja sprzętowa do gry F1 2015

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 lub Windows 8
  • Procesor: Intel Core i5-3570 lub AMD FX 6300
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 290
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 20 GB wolnej przestrzeni

O ile minimalne wymagania sprzętowe F1 2015 nie są wygórowane, o tyle zalecane karty graficzne wydają się lekką przesadą, delikatnie rzecz ujmując (znacznie przewyższają te cechujące Project CARS – przynajmniej w teorii). Pominiemy, rzecz jasna, np. dobór procesorów i to, jak wydajność AMD FX-6300 ma się do Core i5-3570, gdyż to niestety normalne zjawisko w przypadku specyfikacji podawanych przez producentów gier.

Według Codemasters przejście na nowy silnik zapewni nie tylko oprawę wizualną na wyższym poziomie, ale też znacznie poprawioną fizykę bolidów. Gra będzie oferować ponadto więcej rozbudowanych trybów zabawy, takich jak Sezon Pro dla najbardziej wymagających wirtualnych kierowców. Twórcy chcą zwiększyć realizm rozgrywki nie tylko poprzez usprawniony, bardziej symulacyjny model jazdy, ale także przez wprowadzenie formy prezentowania wyścigów rodem z prawdziwej transmisji telewizyjnej.  

O tym, jak bardzo F1 2015 zmieni się względem poprzedniej odsłony, przekonamy się już 12 czerwca 2015 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Codemasters potwierdził, że wersje na obie konsole obecnej generacji mają działać w 60 klatkach na sekundę. Natomiast w przypadku rozdzielczości PlayStation 4 (1080p) znowu góruje nad Xboksem One (900p). F1 2015 zostanie wydana w Polsce nakładem firmy Cenega w angielskiej wersji językowej na wszystkich dostępnych platformach sprzętowych.

F1 2014 - recenzja

Źródło: Steam
jankesdzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jankesdz2015.04.27, 17:20
Gra może i będzie dobra ale pozostanie uwiązana do bzdurnych eko przepisów. Puki nie przywrócą jakichś rozsądnych silników do F1 to nie mam zamiaru jeździć sokowirówką z Tesco. Moja kasa leci do innej gry ze stajni mistrzów kodu, która może wnieść coś ciekawego do gatunku.
Zdzichu Ze ZdziszewaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zdzichu Ze Zdziszewa2015.04.27, 17:36
Konsolowe wymagania widzę. Czyli tak samo jak w gta v
legorasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
legoras2015.04.27, 18:32
-10#3
i5-3570 na równi z AMD FX 6300. Hmm, dziś 1 kwietnia czy twórcy pokazują jakimi są śmieciami ?
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122015.04.27, 18:38
legoras @ 2015.04.27 18:32  Post: 862328
i5-3570 na równi z AMD FX 6300. Hmm, dziś 1 kwietnia czy twórcy pokazują jakimi są śmieciami ?

A moze to pierwsza gra w historii, która pokaże moc 6 wątków w procesorze AMD? :D Co Ty tak negatywnie nastawiony? :P
PioyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pioy2015.04.27, 18:46
legoras @ 2015.04.27 18:32  Post: 862328
i5-3570 na równi z AMD FX 6300. Hmm, dziś 1 kwietnia czy twórcy pokazują jakimi są śmieciami ?

Z jednej strony darcie mord że wciąż tkwimy na 4 rdzeniach i więcej nie jest wykorzystywane, z drugiej hejt jak ktoś zestawi procki o właśnie tak jak teraz. Przecież czasem jednak te moduły mogą się zachowywać jak 2 rdzenie...
GaredZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gared2015.04.27, 19:10
Usprawniona wersja fizyki przy tego typu grze brzmi z lekka jak żarcik ;)
karlito123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
karlito1232015.04.27, 22:11
Nie wiem po co tej grze GTX970, chyba że zalecane wymagania odnoszą się do grania na 3 ekranach FHD lub wyżej. Ta gra ma taką sobie grafikę, GTX960 puści płynnie tą grę w każdych detalach, wystarczy popatrzeć jak to wygląda na konsolach, a co tam jest w środku to można tylko zapłakać.
MAR89TUMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MAR89TUM2015.04.27, 22:57
jankesdz @ 2015.04.27 17:20  Post: 862304
Gra może i będzie dobra ale pozostanie uwiązana do bzdurnych eko przepisów. Puki nie przywrócą jakichś rozsądnych silników do F1 to nie mam zamiaru jeździć sokowirówką z Tesco. Moja kasa leci do innej gry ze stajni mistrzów kodu, która może wnieść coś ciekawego do gatunku.


Jak śledzisz F1 to wiesz, że już blisko do zwiększenia przepływu paliwa co doprowadzi do wyższych obrotów i uzyskania mocy około 1000 KM przy silniku 1.6.
Wysokie obroty przełożą się na dźwięk który powinien przywrócić piękno sprzed wprowadzenia V6 Turbo z nałożonym limitem przepływu 100 kg/h a to jest winowacja niższej mocy i niższych obrotów i tego dźwięku kosiarek. Oczywiście to co napisałem jest baaardzo uogólnione.
radekrp90Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radekrp902015.04.28, 08:52
Sugerujesz, że jak puszczę więcej paliwa do np.: Tico to będzie chodził jak Ferrari?? Chyba nie o to chodzi władzom F1, a o 'zwiększenie widowiskowości' - cokolwiek miałoby to dla nich znaczyć ;)
Dźwięk jest tłumiony przez turbinę (zmniejszenie ciśnienia spalin, ich prędkości itp) więc zwiększenie ilości paliwa nie da tu wiele... ale odchodzimy trochę od tematu. Gra grą, rzeczywistość, rzeczywistością.
tony_trZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tony_tr2015.04.28, 08:52
MAR89TUM @ 2015.04.27 22:57  Post: 862379
jankesdz @ 2015.04.27 17:20  Post: 862304
Gra może i będzie dobra ale pozostanie uwiązana do bzdurnych eko przepisów. Puki nie przywrócą jakichś rozsądnych silników do F1 to nie mam zamiaru jeździć sokowirówką z Tesco. Moja kasa leci do innej gry ze stajni mistrzów kodu, która może wnieść coś ciekawego do gatunku.


Jak śledzisz F1 to wiesz, że już blisko do zwiększenia przepływu paliwa co doprowadzi do wyższych obrotów i uzyskania mocy około 1000 KM przy silniku 1.6.
Wysokie obroty przełożą się na dźwięk który powinien przywrócić piękno sprzed wprowadzenia V6 Turbo z nałożonym limitem przepływu 100 kg/h a to jest winowacja niższej mocy i niższych obrotów i tego dźwięku kosiarek. Oczywiście to co napisałem jest baaardzo uogólnione.


Człowieku co Ty piszesz... Jeszcze dużo wody upłynie zanim coś takiego przejdzie w F1. O ile w ogóle uda się to wprowadzić. Piszesz jedynie o teoretycznych rozważaniach, których wejście w życie jak do tej pory przez nikogo nie zostało potwierdzone. Dlatego snuj sobie dalej marzenia o 1000KM pseudo znafco. F1 w obecnych czasach to już nie to samo i nic na to nie poradzisz.
Zaloguj się, by móc komentować
1