aktualności

Unity 5 zaprezentowane na GDC 2015

15
4 marca 2015, 15:38 Adrian Kotowski

Unity Technologies ujawniło szczegóły związane z nową wersją silnika Unity 5. Firma zaprezentowała m.in. ciekawe demo technologiczne, poznaliśmy ponadto najważniejsze gry korzystające z rozwiązania amerykańskiej firmy. Ujawniono też nowy model płatności, który ma być bardziej przystępny zarówno dla zwykłych użytkowników, jak i większych zespołów deweloperów.

Nowa wersja silnika Unity oznaczona cyfrą 5 udostępnia nowe moduły fizyki i grafiki. Twórcy poprawili jakość oświetlenia (technologia Enlighten) i cieniowania, dzięki czemu Unity 5 ma oferować lepszą niż do tej pory jakość wizualną tworzonych na nim projektów. Unity Technologies udostępniło nowy, prosty w obsłudze i obsługujący wiele platform edytor, który ma oszczędzić czasu w przenoszeniu produkcji na nowy sprzęt i systemy.

Unity 5 jest zgodny z 64-bitowymi instrukcjami,udostępnia rozbudowane narzędzia związane z warstwą audio oraz silnik fizyczny (natywna obsługa PhysX), który jest wyraźnie bardziej rozbudowany niż w poprzedniej wersji. Autorzy zapewniają, że tworząc gry przy pomocy ich oprogramowania można jest dostarczyć nawet na 21 różnych platform, włączając w to PC, konsole, urządzenia mobilne i przeglądarki (dzięki WebGL).

Osoby tworzące swoje produkcje przy pomocy Unity 5 będą mogły skorzystać także z specjalnie przygotowanej chmury. Warto wspomnieć także o cenach. Podstawowa wersja silnika, Unity 5 Personal Edition, będzie całkowicie darmowa. Co ważne, znajdzie się w niej wiele bardziej zaawansowanych funkcji takie jak wspomniany wcześniej Enlighten oraz PBS (physically-based shading). Dostępna będzie ponadto wersja płatna z nieco większymi możliwościami. Deweloperzy będą mogli wybrać model płatności pomiędzy abonamentem w wysokości 75 dolarów miesięcznie lub stałą licencją za 1500 dolarów. Co ciekawe, studia tworzące niewielkie projekty, dysponujące budżetem do 100 tysięcy dolarów będą mogły korzystać z Unity 5 całkowicie za darmo. 

Unity 5 - usprawnione oświetlenie, fizyka i audio na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych

SNC2015.03.04, 16:12
11#1
Ciezko im bedzie rywalizowac z UE4.
cgdestroyerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cgdestroyer2015.03.04, 16:18
-8#2
Ciężko UE będzie rywalizować z Unity :)
MglistyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mglisty2015.03.04, 16:25
Jeśli ktoś myśli że UE4 jest zagrożeniem dla Unity, to się grubo myli. UE4 jest dobre dla gier AAA, do indie jest zbyt pracochłonne by miało sens. No i Unity jest tańsze tak na dobrą sprawę (brak opłat z revenue).
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.03.04, 16:28
SNC @ 2015.03.04 16:12  Post: 842267
Ciezko im bedzie rywalizowac z UE4.

No tylko wybili się na prostocie i platformie mobilnej, tutaj rządzi unity, a ue4 może tylko pozazdrościć, bo dogonić nie ma szans.

Za to rywalizacja z ue4 o gry AAA to będzie bardzo ciężkie dla unity, z tym, że jeżeli unity uda się przebić do małych studiów to ue4 może mieć problem.

Już teraz zresztą ma, jak wychodził ue3 to gry się posypały, a tu już zaktualizowali ue do wersji 4.7, prezentacja 4 była chyba z rok temu, a w grach bida.

Jak tak dalej pójdzie to zaraz będzie ue5, a na ue4 prawie nic, pojechali z tymi wersjami, ale widać, że ue już nie ma takiego przebicia co kiedyś.
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2015.03.04, 16:47
bajer trailer i ta muza
nice :)
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
qjin2015.03.04, 16:51
SNC @ 2015.03.04 16:12  Post: 842267
Ciezko im bedzie rywalizowac z UE4.

Na razie jest dokładnie na odwrót i raczej ostatnia informacja o 'darmowym' UE 4.0 dużo nie zmieni w rywalizacji z bardzo popularnym Unity.
SoplicZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soplic2015.03.04, 17:14
SNC @ 2015.03.04 16:12  Post: 842267
Ciezko im bedzie rywalizowac z UE4.


A niby to U4 takie popularne? Poza demami technologicznymi jest coś na tym?
Lolek007nvZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lolek007nv2015.03.04, 17:26
W sumie to lepiej żeby się rozwijał ten silnik niż żeby mieli stać w miejscu jesli chodzi o ue4 i nowsze wersje.
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2015.03.04, 17:37
qjin @ 2015.03.04 16:51  Post: 842285
SNC @ 2015.03.04 16:12  Post: 842267
Ciezko im bedzie rywalizowac z UE4.

Na razie jest dokładnie na odwrót i raczej ostatnia informacja o 'darmowym' UE 4.0 dużo nie zmieni w rywalizacji z bardzo popularnym Unity.


dla przykladu licencja na unity jest darmowa dla developerow chcacych tworzyc na wii u. nintendo ją sponsoruje.
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
qjin2015.03.04, 18:01
Soplic @ 2015.03.04 17:14  Post: 842291

A niby to U4 takie popularne? Poza demami technologicznymi jest coś na tym?

Jest, ale na razie nic znaczącego, chociażby Daylight.

Ale więcej w drodze: Dead Island 2, Adrift, nowy Crackdown, Fortnite, Fable Legends, Unreal Tournament, Scalebound, Rime, Eve Valkyrie, nowe Gears of War, Hatred, Hellblade, Space Hulk: Deathwing, SF V i wiele, wiele więcej (już teraz zapowiedzianych) produkcji. Część ma wyjść jeszcze w 2015 roku.
Zaloguj się, by móc komentować
1