Aktualność
Adam Szymański, Środa, 4 marca 2015, 12:31

Pod koniec zeszłego miesiące media obiegła plotka mówiąca, że AMD interesuje się wirtualną rzeczywistością. Obecnie bardzo wiele firm opracowuje gogle wykorzystujące tę technologię, więc pierwszym skojarzeniem obserwatorów było to, że Amerykanie również chcą spróbować swoich sił na polu VR i wprowadzą do sprzedaży własne urządzenie. Okazało się jednak, że plany firmy wyglądają nieco inaczej, o czym poinformowano na GDC 2015 w San Francisco.

Jak poinformowano na konferencji, AMD wcale nie ma zamiaru projektować kolejnych gogli, a wykorzystać rosnącą popularność już zaprezentowanych konstrukcji. Producent kart graficznych z rodziny Radeon ma duże doświadczenie w tworzeniu oprogramowania multimedialnego, dlatego postanowiono skupić się na opracowaniu własnego uniwersalnego środowiska, które pozwoliłoby programistom pisać gry i aplikacje na wszystkie gogle VR jednocześnie. Trzeba przyznać, że zapowiedzi te wyglądają całkiem obiecująco.

Niestety na razie nie zdradzono zbyt wielu szczegółów poza kilkoma nazwami technologii, z których będą mogli korzystać programiści. Wśród nich znalazła się “motion-to-photon latency” mające zminimalizować opóźnienia w odświeżaniu obrazu, a także "Direct-to-Display", które pozwoli na wykluczenie pośrednictwa systemu operacyjnego gogli z kartą graficzną w komputerze, a tym samym przyspieszy przepływ danych i zwiększy wydajność urządzenia. Na razie pozostaje wiele niewiadomych na temat działania AMD LiquidVR, bo póki co możemy opierać się jedynie na marketingowych zapowiedziach. Mimo to już teraz pierwsza wersja oprogramowania jest rozsyłana do partnerów firmy, więc niedługo powinniśmy dowiedzieć się jak nowe środowisko prezentuje się w praktyce.

Źródło: AMD
Ocena aktualności:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
Callmemaybe (2015.03.04, 12:45)
Ocena: -2

0%
Kolejna dawka obietnic i mamałygi. Jakie tam uniwersalne jak ma być robione tylko pod Radeony. Ma być dopiero robione więc deweloperzy lepiej aby tym razem nie dali się nabrać żeby za rok AMD znowu nie powiedziało im sajonara. Jak z Mantle, które nawet nie doszło do wersji 1.0 a już jest na wylocie. Takie otwarte miało być, tak świat zawojować miało tylko otworzyć nawet nie zdążyli. Może deweloperzy jakoś się na to LiquidBajer tym razem nie rzucą skoro to nie jest uniwersalne a tylko pod Radeony, a Radeony mają coraz bardziej marginalną popularność. Brutalne ale prawdziwe. Nad tym ostatnim się niech wreszcie skupią bo niedługo w VR to będą ich udziały w rynku a NVIDIA zgarnie całość.
Amitoza (2015.03.04, 12:47)
Ocena: 7

0%
Callmemaybe @ 2015.03.04 12:45  Post: 842190
Kolejna dawka obietnic i mamałygi. Jakie tam uniwersalne jak ma być robione tylko pod Radeony. Ma być dopiero robione więc deweloperzy lepiej aby tym razem nie dali się nabrać żeby za rok AMD znowu nie powiedziało im sajonara. Jak z Mantle, które nawet nie doszło do wersji 1.0 a już jest na wylocie. Takie otwarte miało być, tak świat zawojować miało tylko otworzyć nawet nie zdążyli. Może deweloperzy jakoś się na to LiquidBajer tym razem nie rzucą skoro to nie jest uniwersalne a tylko pod Radeony, a Radeony mają coraz bardziej marginalną popularność. Brutalne ale prawdziwe.

mantle jest na wylocie, bo po co ma istnieć, skoro Vulkan jest właśnie rozwinięciem mantle?

inna sprawa - gdzie tam masz napisane, że to tylko pod radeony?
Callmemaybe (2015.03.04, 12:55)
Ocena: -3

0%
Amitoza @ 2015.03.04 12:47  Post: 842192
Callmemaybe @ 2015.03.04 12:45  Post: 842190
Kolejna dawka obietnic i mamałygi. Jakie tam uniwersalne jak ma być robione tylko pod Radeony. Ma być dopiero robione więc deweloperzy lepiej aby tym razem nie dali się nabrać żeby za rok AMD znowu nie powiedziało im sajonara. Jak z Mantle, które nawet nie doszło do wersji 1.0 a już jest na wylocie. Takie otwarte miało być, tak świat zawojować miało tylko otworzyć nawet nie zdążyli. Może deweloperzy jakoś się na to LiquidBajer tym razem nie rzucą skoro to nie jest uniwersalne a tylko pod Radeony, a Radeony mają coraz bardziej marginalną popularność. Brutalne ale prawdziwe.

mantle jest na wylocie, bo po co ma istnieć, skoro Vulkan jest właśnie rozwinięciem mantle?

inna sprawa - gdzie tam masz napisane, że to tylko pod radeony?


To AMD twierdzi że Vulkan jest rozwinięciem Mantle. Jak dotyczać z innych źródeł to wygląda sprawa trochę inaczej http://arstechnica.com/gadgets/2015/03/khr...modern-systems/ Rozszerzenia AMD i innych firm mogą być dołączane do Vulkana tak jak specyficzne rozszerzenia można było dodawać do Opengla.

Inna sprawa: AMD o tym mówi cichutko ale w niektórych serwisach ta informacja przechodzi np. tu http://www.tomshardware.com/news/amd-liqui...lity,28682.html
AMD's direct to display capability promises to give direct application control to the headset (through an AMD Radeon graphics card, of course), regardless of the headset provider, and outside of the headset SDK.

Slajdy i obietnice AMD trzeba filtrować bo już przeginają.
motiff (2015.03.04, 12:56)
Ocena: 0

0%
Znowu soft i ich 'duże' doświadczenie w tym względzie, czyżby kolejny pomysł na rok.
Amitoza (2015.03.04, 13:16)
Ocena: 8

0%
Callmemaybe @ 2015.03.04 12:55  Post: 842194
Amitoza @ 2015.03.04 12:47  Post: 842192
(...)

mantle jest na wylocie, bo po co ma istnieć, skoro Vulkan jest właśnie rozwinięciem mantle?

inna sprawa - gdzie tam masz napisane, że to tylko pod radeony?


To AMD twierdzi że Vulkan jest rozwinięciem Mantle. Jak dotyczać z innych źródeł to wygląda sprawa trochę inaczej http://arstechnica.com/gadgets/2015/03/khr...modern-systems/ Rozszerzenia AMD i innych firm mogą być dołączane do Vulkana tak jak specyficzne rozszerzenia można było dodawać do Opengla.

Inna sprawa: AMD o tym mówi cichutko ale w niektórych serwisach ta informacja przechodzi np. tu http://www.tomshardware.com/news/amd-liqui...lity,28682.html
AMD's direct to display capability promises to give direct application control to the headset (through an AMD Radeon graphics card, of course), regardless of the headset provider, and outside of the headset SDK.

Slajdy i obietnice AMD trzeba filtrować bo już przeginają.

http://www.reddit.com/r/linux_gaming/comme.../vulkan_mantle/
podstawą dla Vulkana było mantle które zostało odpowiednio rozbudowane wraz z resztą Khronos.
Michael86 (2015.03.04, 17:30)
Ocena: -4

0%
Zamiast pokazywać te marketingowe bzdury mogliby pokazać nowe RADEONY R9 3xx... Porażka z tym co ostatnio wyczynia AMD. Zero odpowiedzi na GTX 9xx i ostatnio bardzo słabe sterowniki..
dracox (2015.03.04, 17:39)
Ocena: 3

0%
Michael86 @ 2015.03.04 17:30  Post: 842297
Zamiast pokazywać te marketingowe bzdury mogliby pokazać nowe RADEONY R9 3xx... Porażka z tym co ostatnio wyczynia AMD. Zero odpowiedzi na GTX 9xx i ostatnio bardzo słabe sterowniki..


jedyne do czego amd nie ma konkurencji to gtx 980. karty stanowiacej wg statystk steama mniej niz 1% rynku.
-XmX- (2015.03.04, 17:44)
Ocena: -4

0%
Amd niech najpierw wyda sterowniki do kart graficznych , a nie zas zlote gory obiecuja
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 24
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 26
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Prezentacja na Intel Extreme Masters. 4
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 7
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Tytuł z czasów gdy EA jeszcze stawiało przede wszystkim na grywalność. 15
System chłodzenia w nowej wersji. 15
Gra naszych południowych sąsiadów. 33
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 23
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Postanowiliśmy spróbować swoich sił w nowej dla nas formie publikacji – podcaście, zapisie rozmowy. 44
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 8
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 6
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane