aktualności

Statystyki popularności platform wśród twórców oprogramowania

17
19 lutego 2015, 14:48 Adrian Kotowski

VisionMobile przygotowało ciekawe zestawienie dotyczące popularności konkretnych platform wśród deweloperów oraz średnich zarobków twórców oprogramowania. Ankieta została przeprowadzona na grupie 8000 osób i wynika z niej, że nadal najpopularniejsze są platformy Android i iOS, a Windows Phone cały czas zyskuje na znaczeniu. 

Według raportu VisionMobile deweloperzy nadal najchętniej wybierają system Android. Aż 71 procent z nich tworzy aplikacji na OS z zielonym robotem, przy czym zajmuje się także wersjami dla innych systemów. Na drugim miejscu znalazł się iOS z wynikiem 54 procent, a trzeci jest Windows Phone – na ten system swoje aplikacje chce przygotować 30 procent twórców.

Popularność systemów wśród deweloperów

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku platformy priorytetowej. Dominuje Android, który ma niewielką przewagę nad iOS. System Microsoftu sporo traci do wspomnianej dwójki, bo jako główny wybiera go jedynie 8 procent deweloperów. Najgorzej w obu kategoriach wypada BlackBerry, co nie jest pewnie zaskoczeniem patrząc na ostatnie wyniki sprzedaży telefonów tej firmy.

Popularność systemów wśród deweloperów

Ujawniono ponadto miesięczne przychody z konkretnych platform. Najlepiej pod tym względem wypada iOS, gdzie aż 63 procent użytkowników zarabia więcej niż 500 dolarów. Nieco gorzej jest w przypadku producentów aplikacji dla przeglądarek – tutaj 53 procent deweloperów przekracza wspomniany wyżej próg. Co ciekawe, wśród twórców aplikacji przeglądarkowych jest największy odsetek osób zarabiających więcej niż 200 tysięcy dolarów miesięcznie.

Zarobki deweloperów zależnie od wybranej platformy

Trzecie miejsce należy do Androida, który wyprzedza BlackBerry. Na dole tabeli znalazły się dwa systemy Microsoftu. Według badania, 72 procent twórców przygotowujących programy dla Windows Phone zarabia mniej niż 500 dolarów miesięcznie. Najgorzej pod tym względem wypada Windows 8, gdzie co prawda wartość ta jest niższa i wynosi 71 procent, ale więcej osób nie uzyskuje żadnego przychodu z udostępnionych przez siebie w sklepie aplikacji. Można się spodziewać, że wynik dla oprogramowania firmy z Redmond poprawi się, gdy na rynku zadebiutuje Windows 10 i uniwersalne aplikacje. 

Źródło: Softpedia
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2015.02.19, 15:06
-9#1
Erm... a gdzie prawdziwe systemy jak windows linux i osx?
wraz z ich smaczkami jak celowanie w różne wersje systemu (kto poważny pisze aplikacje na win8)
farfarello25Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
farfarello252015.02.19, 15:16
ciekawe jak to wyliczyli.
na windowsa powstaje więcej programów i gier, niż na pozostałe platformy razem wzięte... tyle, że nikt ich nie wrzuca do jedynego słusznego sklepu danego systemu operacyjnego - są rozproszone...
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.02.19, 15:28
A nazwa firmy VisionMobile nic wam nie mówi? Chodzi oczywiście tylko o platformy, zgadnijcie jakie.
SebZMCZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SebZMC2015.02.19, 15:38
Zacznijmy od tego, że używalne jest tylko jakieś 10% aplikacji z Google Play. Dopóki nie zrobią z tym porządku, to liczba gównoapek będzie wzrastać.
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2015.02.19, 15:41
-6#5
Moglem uczyc sie programowania. Zarabialbym 1340$ tygodniowo, bo gdybym byl programista, to najlepszym.

A tak to co robic...?? Chyba pozostaje tylko czytac newsy o Samsungu.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.02.19, 15:42
To oddaje mniej więcej poziom poszczególnych platform mobilnych, trudno będzie o zmiany w krótkim czasie, może coś drgnie >2 lat.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.02.19, 16:07
-1#7
SebZMC @ 2015.02.19 15:38  Post: 837371
Zacznijmy od tego, że używalne jest tylko jakieś 10% aplikacji z Google Play. Dopóki nie zrobią z tym porządku, to liczba gównoapek będzie wzrastać.
Taa, a skąd masz te dane, VisionMobile ci podało, nie, wyssałeś z kciuka, równie dobrze mogę napisać, że tak samo jest na ios i wp, w końcu podam żadnego źródła, tak jak ty.
SebZMCZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SebZMC2015.02.19, 16:11
-1#8
szefons @ 2015.02.19 16:07  Post: 837392
SebZMC @ 2015.02.19 15:38  Post: 837371
Zacznijmy od tego, że używalne jest tylko jakieś 10% aplikacji z Google Play. Dopóki nie zrobią z tym porządku, to liczba gównoapek będzie wzrastać.
Taa, a skąd masz te dane, VisionMobile ci podało, nie, wyssałeś z kciuka, równie dobrze mogę napisać, że tak samo jest na ios i wp, w końcu podam żadnego źródła, tak jak ty.

Porównaj politykę umieszczania aplikacji w store'ach.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2015.02.19, 17:12
-6#9
farfarello25 @ 2015.02.19 15:16  Post: 837360
na windowsa powstaje więcej programów i gier, niż na pozostałe platformy razem wzięte... tyle, że nikt ich nie wrzuca do jedynego słusznego sklepu danego systemu operacyjnego - są rozproszone...


Bo do tej pory się nie dało wrzucać większych aplikacji do Windows Store. Były tam tylko małe programy dla trybu pełnoekranowego tzw. modern. Ta strategia okazała się całkowitą porażką. MS więc z niej zrezygnował i od Windows 10 w sklepie będą także duże aplikacje. Na pierwszy ogień idą gry z Xbox.

Pierwszą grą napisaną dla Windows Store jest Fable Legends (Unreal Engine 4, DX12, Xbox Live). Kolejną prawdopodobnie będzie Tomb Raider ponieważ MS jest jego wydawcą. MS wszystkie gry które będzie wydawał samodzielnie będzie umieszczał w tym sklepie bo będzie on wspólny z Xbox. Dużo wskazuje na to że tylko gry z Windows Store będą mogły mieć wspólnego multiplayera z Xbox bo system udostępnia te interfejsy tylko aplikacjom WinRT bo desktopowy interfejs Xbox (czyli GfWL) został zamknięty. To samo dotyczy osiągnięć itp. Za dwa tygodnie podczas GDC będzie cała seria wykładów na temat nowej platformy do tworzenia gier AAA na bazie WinRT, Xbox Live i wspólnego sklepu.

Sukces lub porażka będzie jednak zależała od tego jaki procent gier wydawanych przez inne studia trafi do tego sklepu a jaki nie. Tu dużo będzie zależało od prowizji. Steam pobiera 30% wartości gry i MS musiałby zejść na niższy procent jeżeli chciałby przyciągnąć deweloperów. Najbliższych kilka lat to będzie ostra konkurencja pomiędzy Steam a Windows Store.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.02.19, 18:27
^^
Duże aplikacje będą, pytanie jest kto zrobi optymalizacje na telefony.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1