aktualności

Panasonic pracuje nad konkurentem Gear VR

6
14 lutego 2015, 16:59 Bartosz Czechowicz

Panasonic planuje własne gogle wirtualnej rzeczywistości, które mogą konkurować z produktami wprowadzanymi na rynek przez m.in Sony, Samsunga i LG. Prototypowa wersja gadżetu została pokazana w Japonii, wraz z wielokierunkową kamerą podobną do dedykowanego Gear VR Project Beyond. Co ciekawe, według twórców powstała ona z myślą o Igrzyskach Olimpijskich, które w 2020 roku odbędą się w Tokio.

Gogle Panasonica zostały zaprezentowane na specjalnej konferencji prasowej. Urządzenie wyposażono w ekran OLED o kącie widzenia wynoszącym 90 stopni, a gadżet umożliwia wyświetlanie obrazu w 75 klatkach na sekundę. Sprzęt można założyć dzięki końcówkom, do których wkłada się uszy. Rozwiązanie wygląda jednak bardzo prowizorycznie i wydaje się mało prawdopodobne, żeby w identycznej formie znalazło się w finalnej wersji produktu.

Niestety, nie wiadomo jakie dokładnie funkcje zaoferują gogle. Zachodnia prasa nie wyklucza, że Panasonic myśli tu m.in o grach. Produkt firmy miałby wtedy jednak bardzo mocną konkurencję w postaci Oculusa i Sony. Firma nie ujawniła specyfikacji technicznej, a tajemnicą pozostaje także orientacyjna cena i ewentualna data premiery. Wiadomo tylko, że produkt obecnie jest traktowany jako prototyp.

Źródło: SlashGear
cgdestroyerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cgdestroyer2015.02.14, 17:08
-2#1
to mocowanie na uszach samo w sobie jest rewolucyjnym rozwiązaniem :P tylko ludzie z nadmiaru emocji mogą sobie uszy poobrywać :P
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2015.02.14, 17:11
On większy hype nad tym całym 3D tym większa będzie porażka, tak mi się wydaje przynajmniej.
szpinak222Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szpinak2222015.02.14, 18:15
losiu @ 2015.02.14 17:11  Post: 835613
On większy hype nad tym całym 3D tym większa będzie porażka, tak mi się wydaje przynajmniej.

Poczytaj sobie liczne relacje osób, które już korzystały z Rifta. Dużo osób mówi o rewolucji.

Nie ma się co dziwić hype'owi. W końcu zanim zaczęło się gęsto mówić o takich urządzeniach w mediach, pojawiały się one w filmach lata wcześniej. Cokolwiek człowiek wymyśli, po jakimś czasie wprowadza to w życie.
Opinie o Rifcie tylko potwierdzają, że w końcu doznania w grach wejdą na inny poziom.

Właściwie to mnie nie dziwi udział licznych znanych firm, w końcu każdy chce się załapać na jakiś kawałek nowego tortu. Na razie na szczycie siedzi tylko Rift. Bawi mnie trochę pojawianie się takich artykułów. Tak jakby kolejne firmy na siłę chciały coś od siebie wepchnąć i to jeszcze przed pojawieniem się na rynku Rifta. Trochę to na wyrost, ale pewnie nie celują za wysoko.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.02.14, 19:32
E tam nie podali nawet jakie te OLEDy, sony ma ponad 4000 ppi, Oculusa to może każdy podrobić, po za tym do filmów się nie nadaje, uniwersalne gogle ze wszystkimi funkcjami to najlepsze rozwiązanie, po co ograniczać tylko do vr czy filmów albo utrudniać użycie innych funkcji. Rozbije się o cenę, a konkurent gear vr to żaden, bo gear vr to obudowa z soczewkami.
CryKonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CryKon2015.02.15, 01:00
losiu @ 2015.02.14 17:11  Post: 835613
On większy hype nad tym całym 3D tym większa będzie porażka, tak mi się wydaje przynajmniej.


Cześć. Miałem Oculus DK2 na głowie, widziałem kilka dem i pokazowych leveli. Wrażenia autentycznie -fantastyczne! To co jednak trzeba ulepszyć w tego typu urządzeniach to rozdzielczość, definitywnie. Widać niestety obraz przez pixele (screen door effect), ale sam efekt jest piorunujący. Czujesz, że jesteś w tym świecie, bardzo naturalne odczucia, nieporównywalne z żadnym telewizorem z okularami 3D.
t800mmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
t800mm2015.02.15, 07:52
Jestem graczem komputerowym prawie 30 lat... z ręką na sercu powiem Wam że żadne akcesorium do PC przez te wszystkie lata nie mogą równać się z tym co zaoferował prototyp DK2. Drugim w kolejności był opad szczęki jak zobaczyłem w działaniu akcelerator 3DFX Voodoo. Wszystkie inne rzeczy jak kierownice, pady, 3D Vision to były tylko dodatki, nic przełomowego. VR to bez wątpienia przyszłość i nie znam osoby (nawet stroniących od gier) na których prezentacja VR nie zrobiła delikatnie mówiąc wrażenia. Jedynie rozdzielczość i wraz z nią widoczne piksele, oraz brak wirtualnych rąk przypominały mózgowi że to tylko symulacja. Zaprawdę powiadam Wam że FB zrobił świetny interes (powiedziłbym interes życia gdyby nie to że sam FB jest interesem życia) wydając jedynie 2 mld $ na technologię która zmieni całą branżę i na wiele lat lat wytyczy kierunek interakcji z komputerami ☺
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1