aktualności

Producenci przyjmują zwroty GeForce GTX 970. Nvidia wciąż milczy

72
4 lutego 2015, 13:23 Piotr Gontarczyk

Nvidia co prawda nie podjęła jeszcze żadnej decyzji o tym, jak formalnie reagować na zamieszanie wokół kart graficznych GeForce GTX 970 i ich niezgodnej z rzeczywistością specyfikacją, ale już szereg producentów rozpoczęło procedury przyjmowania zwrotów takich kart. Przynajmniej w niektórych krajach.

Ostatnie tygodnie dla Nvidii upłynęły w gorącej atmosferze, gdyż najpierw pojawiły się plotki o tym, że karty GeForce GTX 970 mają tylko 3,5 GB pamięci RAM (zamiast deklarowanych 4 GB), a potem akcja rozwijała się jak w dobrym serialu o tematyce detektywistycznej. Okazało się bowiem, że GeForce GTX 970 z pełną wydajnością wykorzystywać może 3,5 GB pamięci lokalnej, podczas gdy pozostałe 0,5 GB działa wolniej. Mimo że w grach skutki są bardzo mało zauważalne, lub w ogóle, to jednak Nvidia opornie, ale jednak musiała się z tego wytłumaczyć. Przy okazji firma sama przyznała, że GeForce GTX ma mniej jednostek ROP (56 zamiast deklarowanych 64), a także mniej pamięci podręcznej drugiego poziomu (1,7 zamiast 2 MB).

GeForce GTX 970 – problemy z przepustowością pamięci po zajęciu 3 GB?

W efekcie część internautów odpowiedziała ostrą krytyką Nvidii, a niektórzy posiadacze kart GeForce GTX 970 liczą na możliwość ich zwrotu lub wymiany na inne modele. Niestety do tej pory Nvidia nie przedstawiła oficjalnego stanowiska w tej sprawie, a więc nie wiemy czy może firma planuje jakąś formę rekompensaty. Z tego właśnie powodu wszelkie spory z konsumentami na siebie brać muszą sklepy oraz producenci kart graficznych.

Z ostatnich informacji wynika, że na pewno firmy Asus, EVGA, Inno3D, KFA2 (Galax), MSI, Palit oraz Zotac oficjalnie potwierdziły plany przyjmowania zwrotów kart GeForce GTX 970, choć dotyczy to obecnie tylko Wielkiej Brytanii i Niemiec. Także dwa duże sklepy internetowe Caseking.de oraz Overclockers UK poinformowały o tym, że będą przyjmować zwroty kart od niezadowolonych klientów. Na zwrócenie kart mają oni jednak czas do końca bieżącego miesiąca. Z informacji serwisu KitGuru wynika, że zwrotów przyjmować, przynajmniej na razie, nie zamierza firma Gigabyte, choć oczywiście w każdej chwili może zmienić zdanie w tej sprawie.

Źródło: KitGuru,
BartoleonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bartoleon2015.02.04, 13:29
Bardzo wyolbrzymiony problem,który nie zmienia faktu,że gtx 970 to nadal znakomita karta świetnie radzące sobie w obecnych i nadchodzących grach.
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2015.02.04, 13:33
49#2
Bartoleon @ 2015.02.04 13:29  Post: 831957
Bardzo wyolbrzymiony problem,który nie zmienia faktu,że gtx 970 to nadal znakomita karta świetnie radzące sobie w obecnych i nadchodzących grach.

Rynek ICT tak nie dziala. Co jest podane w specyfikacji, to musi byc po zakupie. Inaczej masz 100% prawa do zwrotu i to na koszt sprzedajacego.

NV dobrze chciala, ale nie wyszlo. Trzeba poniesc konsekwencje za POpulizm.
FraggyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fraggy2015.02.04, 13:33
-15#3
I co Ci mądrzy ludzie, oszukani przez los robią ? popadają w depresje ? dopłacają do dużo droższej, ale nie adekwatnie wydajnej GTX 980 ? kupują nową GTX 970 z nadzieją na poprawe ? kupują słabszą grafikę rozczulając się nad swoim życiowym problemem... SERIO ? ludzie.... ogarnijcie się :) Ja miałem GTX 970 jetstream, w ogóle nie zauważyłem problemów, dopóki nie zacząłem czytać tej AFERY... kupiłem drugą i w SLI chodziła równie dobrze, bez problemów. Sprzedałem obie i klienci również się cieszą i nie widzą problemów. Bez snesu jest ta rozpacz, a i tak textury w grach nie są wystarzająco lepsze, tudzież płynność też aż tak nie podskoczy, jak to było widoczne natestach.
RuthvenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ruthven2015.02.04, 13:33
71#4
Problem może i wyolbrzymiony, ale krok ze strony producentów jak najbardziej zostanie doceniony.
Mich486Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mich4862015.02.04, 13:33
43#5
Towar niezgodny z opisem.
Na stronach Nvidia było podane co ma. Potem okazało się że jest inaczej.
Konsumenci w europie zach nie lubią być oszukiwani.
Za samo to wystarczy aby wkurzyć się na Nvidie.
Niech mają za kłamstwa. Może się czegoś nauczą.
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2015.02.04, 13:33
-30#6
NV nic nie robi bo nie musi nic robić. To jest problem producentów kart graficznych, że na pudełkach i instrukcjach obsługi były błędne dane.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2015.02.04, 13:34
23#7
Świetna okazja, żeby wymienić oszukany sprzęt.
Xava2011Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Xava20112015.02.04, 13:36
46#8
Oddadzą GTX970. I ... dopłacą do GTX980 :E
azganZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
azgan2015.02.04, 13:37
10#9
'Z informacji serwisu KitGuru wynika, że zwrotów przyjmować, przynajmniej na razie, nie zamierza firma Gigabyte, choć oczywiście w każdej chwili może zmienić zdanie w tej sprawie.'

Nie tylko Gigabyte, MSI też nie przyjmuje zwrotów a co do EVGA to nie oferuje zwrotu tylko wymianę karty za dopłatą na GTX980.
ghs2015.02.04, 13:40
26#10
właśnie dostałem odpowiedź z agito:

Informuję, że producent NVIDIA nie wydał żadnego oświadczenia w poruszonej sprawie. Opisy produktów na stronie sklepu, na stronach dystrybutorów oraz producentów kart oraz chipsetu pozostają bez zmian. Oferta prezentowana na stronie sklepu była i jest zgodna ze specyfikacją zakupionej karty graficznej. Nie widzę podstaw do uznania zgłoszonej reklamacji.
Zaloguj się, by móc komentować
1