aktualności

Wiedźmin 3 – wymagania a rzeczywistość. Nowe screeny i gameplay

61 28 maja 2015, 21:01 Bartosz Woldański

W styczniu graliśmy kilka godzin we wczesną wersję gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i sprawdziliśmy, jak wymagania sprzętowe mają się do rzeczywistości. W maju przygotowaliśmy już test kart graficznych i procesorów w tej grze. Chyba jest się czego obawiać, bo Intel Core i7-4790 i GeForce GTX 980 z 4 GB pamięci niekiedy nie dawały sobie rady nawet w wysokich detalach (a są jeszcze ustawienia „ultra” i Nvidia HairWorks). Trzeba mieć jednak na uwadze, że studio CD Projekt RED wciąż pracuje nad grą, a co za tym idzie – proces optymalizacyjny jeszcze się nie zakończył. Pozostaje wierzyć, że po majowej premierze będzie (dużo) lepiej. Poza tym Wiedźmin 3 na tę chwilę prezentuje się naprawdę dobrze, również od strony wizualnej, co możecie zobaczyć na najnowszych screenach i kilkunastominutowym gameplayu.

Już po premierze gry, w maju, sprawdziliśmy wymagania gry Wiedźmin 3: Dziki Gon przeprowadzając test kart graficznych i procesorów. Okazuje się, że nie jest tak źle i do płynnej gry na średnich ustawieniach wystarczy stosunkowo tani komputer. Wiedźmin 3: Dziki Gon ma zdecydowanie wyższe wymagania jeśli chodzi o kartę graficzną. W przypadku procesora zadowala się stosunkowo wolnymi jednostkami. Wszystkie wyniki pomiarów znajdziecie w podlinkowanym materiale.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – już graliśmy. I wywiad z CD Projekt RED

Wiedźmin 3: Dziki Gon – wrażenia gry.onet.pl

Dzisiaj, jeszcze przed transmisją na żywo z rozgrywki w Wiedźmina 3, dziennikarze podzielili się swoimi wrażeniami na temat nadchodzącego RPG-a autorstwa CD Projekt RED. Również my mieliśmy okazję zawitać do siedziby polskiego studia, by skonfrontować swoje (wysokie) oczekiwania z rzeczywistością. Nasz wysłannik, Dawid, postanowił spróbować odpowiedzieć na nurtujące wielu graczy pytanie dotyczące wymagań sprzętowych Wiedźmina 3. Teoria teorią, a praktyka praktyką: okazało się, że pecet wyposażony w procesor Intel Core i7-4790, 8 GB RAM-u oraz kartę graficzną GeForce GTX 980 z 4 GB pamięci pozwolił cieszyć się rozgrywką z ustawieniami na poziomie wysokim, wyłączonym SSAO oraz, cytując, „skromnym wygładzaniem krawędzi i filtrowaniem anizotropowym”. Ten komputer nie zapewnił przez cały czas płynnej rozgrywki, zdarzały się spadki wydajności , a do tego liczba klatek na sekundę raczej nie przekraczała 35, chociaż nie było możliwości tego zmierzyć. Mimo że mamy do czynienia z wczesną wersją, a do premiery, która odbędzie się 19 maja tego roku, pozostało jeszcze parę miesięcy, to można poczuć się srodze rozczarowanym, tym bardziej że CD Projekt RED zalecał do Wiedźmina 3 procesor Core i7-3770 3,4 GHz lub AMD FX-8350 4 GHz oraz GeForce’a GTX-a 770 lub Radeona R9 290. Wierzymy, że w maju będzie jednak lepiej, ale trzeba być przygotowanym na to, że produkcja "zajedzie" nawet wydajne PC. Skoro poruszyliśmy już temat wymagań sprzętowych, to warto dodać, że według twórców minimalna konfiguracja ma pozwolić na uruchomienie gry i zachowanie płynności animacji w najniższych ustawieniach graficznych.

Choć przetestowaliśmy wersję pecetową Wiedźmina 3, to można było zagrać również w wersje konsolowe, które wypadają pod względem wizualnym bardzo dobrze, chociaż według niektórych dziennikarzy tekstury są nieco bardziej rozmazane, a doczytywanie tekstur oraz obiektów raziło w oczy. Na szczęście różnic w jakości modeli postaci, które są naprawdę świetne, podobno nie ma, a nawet jeśli są – to nieznaczne. Co prawda na PC są jeszcze ustawienia "ultra" i dodatkowe efekty Nvidii, których nie uświadczymy w innych edycjach, ale na razie trudno powiedzieć, jak dużo one wniosą do oprawy graficznej (przynajmniej detale "ultra", bo przedsmak np. Nvidia HairWorks już mieliśmy), bo nie było możliwości ich sprawdzenia. Warto jeszcze dodać, że obie konsole zapewniają 30 klatek na sekundę, ale wersja na PlayStation 4 ma działać w 1080p, natomiast na Xboksa One – w 900p. Tak to wygląda na tę chwilę, co nie znaczy, że tak pozostanie.

To, jak obecnie wygląda Wiedźmin 3: Dziki Gon, można zobaczyć na najnowszych materiałach graficznych i wideo, które trafiły dzisiaj do sieci. Co ważne, pochodzą one z wersji PC. Filmy i screeny przedstawiają m.in. pościg za gryfem, jazdę konną, dialogi z postaciami, przerywniki filmowe oraz walkę z potworami.

Jak wspomnieliśmy, to nie koniec atrakcji związanych z Wiedźminem 3 i o godzinie 20:00 czasu polskiego twórcy zaprezentują 15-minutowy gameplay, którego, jak przypuszczamy, znaczną część można obejrzeć w załączonych przez nas w publikacji materiałach wideo. Podczas transmisji możecie jednak spodziewać się dodatkowo komentarza deweloperów i odpowiedzi na zadane przez społeczność graczy pytania. Po szczegóły odsyłamy do poniższej aktualności. 

Wiedźmin 3 – nowy gameplay i sesja Q&A

Źródło: własne, AGB, YouTube, Gamestar
gumacz100Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gumacz1002015.01.26, 18:13
-20#1
EEE choć jakoś nie szczególnie interesuje mnie ta gra, to mam wrażenie że to wygląda po prostu słabo. Te screeny są raczej przeciętne.
Edward KenwayZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Edward Kenway2015.01.26, 18:20
-14#2
ooo trzeba już maszynkę szykować ale myślę że CD PROJEKT RED to nie drugi ubisoft i nie zaprzepaści tego
ajm2015.01.26, 18:21
66#3
Dziki Zgon.... dla komputerów ;P
AvalancZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avalanc2015.01.26, 18:22
30#4
Uwielbiam zapach świeżej krwi o poranku. Ocenianie oprawy gry po filmikach z YT i screenach prosto z Photoshopa :D
gumacz100Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gumacz1002015.01.26, 18:24
30#5
Widzę że CDP dał niektórym różowe okulary.... grafika na tych screenach wcale nie wygląda zabójczo, a już na pewno nie tak zabójczo że zabija gtx970....
RafiXIIZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RafiXII2015.01.26, 18:26
Konsole ssą...
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2015.01.26, 18:32
Na pierwszym obrazku Wiedzmin wycina kozlaka spod drzewa, czy to tak mi sie wydaje?
kriszooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kriszoo2015.01.26, 18:39
20#8
gumacz100 @ 2015.01.26 18:24  Post: 827693
Widzę że CDP dał niektórym różowe okulary.... grafika na tych screenach wcale nie wygląda zabójczo, a już na pewno nie tak zabójczo że zabija gtx970....

970? W newsie jest mowa o GTX-ie 980 i potężnym procesorze. O takim zestawie większość graczy może tylko pomarzyć. Na tym etapie, optymalizacja ssie, najdelikatniej mówiąc. Tym bardziej, że grafika na zaprezentowanych materiałach wcale nie powala. Mam nadzieję, że przełożenie premiery jest spowodowane chęcią poprawienia kiepskiej optymalizacji, bo inaczej gracze pecetowi będą mogli co najwyżej zapłakać. Oczywiście nie jest wcale powiedziane, że na konsolach będzie lepiej, wszakże Unity na PS4 i XO działa raczej kiepsko.
Boris_DimeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Boris_Dime2015.01.26, 18:40
25#9
Podoba mi się że styl graficzny wraca w kierunku Polskich krajobrazów z jedynki. Za to sama grafika 'dupy nie urywa', a już na pewno nie widać tam ledwie dyszącego gtxa 980.
aqvarioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
aqvario2015.01.26, 18:48
-6#10
Ja bym tego nie powiedział. Inna rzecz, że ciekawy jestem, czy tekstury w tej grze są przygotowane na 4k. Chociaż... patrząc na wymagania... to studio mogłoby zrezygnować z rozdzielczości do wyboru powyżej HD, bo i tak nic tego nie uciągnie ^^
Zaloguj się, by móc komentować
1