Aktualność
Bartosz Woldański, Środa, 14 stycznia 2015, 18:32

Premiera Pillars of Eternity, duchowego spadkobiercy takich gier, jak Baldur’s Gate i Icewind Dale, odbędzie się pod koniec marca 2015 roku. Studio Obsidian Entertainment doprecyzowało swoje plany i ujawniło dokładną datę wydania obiecującego RPG-a w rzucie izometrycznym, który został ufundowany na platformie Kickstarter. Pillars of Eternity, znane wcześniej pod nazwą Project Eternity, miało pierwotnie ukazać się jeszcze przed końcem ubiegłego roku. 

Pillars of Eternity w akcji. Tak wygląda duchowy następca Baldur’s Gate

Pillars of Eternity – pierwsze fragmenty rozgrywki

Opóźnienia w branży gier wideo są normalnym i bardzo częstym zjawiskiem, ale 2014 rok był zdecydowanie pechowy. Wiele upragnionych przez graczy tytułów po prostu zostało przełożonych o dobre kilka miesięcy. Jednym z takich jest Pillars of Eternity, klasyczny RPG inspirowany kultowymi produkcjami BioWare’u i Black Isle, którego beta testy dały do zrozumienia twórcom, że gra wymaga jeszcze wielu poprawek. O obsuwie poinformowano na początku października, ale wówczas nie podano żadnej konkretnej daty. Mieliśmy zagrać w jeden z największych projektów ufundowanych na Kickstarterze (z opłatami PayPal uzbierano ponad 4 miliony dolarów) jeszcze w pierwszym kwartale i wygląda na to, że obietnica zostanie dotrzymana, gdyż gra trafi do sprzedaży 26 marca 2015 roku na PC (Windows), Linuksa oraz Maca.

Pillars of Eternity jest już bliskie ukończenia i osiągnięcie złotego statusu to kwestia tylko tygodni. Z tej okazji Josh Sawyer, główny projektant gry, będzie prowadzić transmisję na żywo z rozgrywki w serwisie Twitch.tv jutro, 15 stycznia, o godzinie 22:00 czasu polskiego. Co ważne, zobaczymy nie tylko niepokazywane wcześniej fragmenty, ale także zupełnie nową wersję gry, która pokaże, co takiego zmieniło się od czasu bety. Mamy nadzieję, że zwłaszcza walka będzie wyglądać lepiej, bo przypominała nam nieszczęsne pod tym względem Arcanum. 

Przypominamy, że gra ma być klasycznym RPG-iem nawiązującym pod wieloma względami nie tylko do Baldur’s Gate i Icewind Dale, ale także chociażby do Planescape: Torment. W odróżnieniu od lwiej części RPG-ów z Kickstartera, walka będzie rozgrywana w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą. Produkcja Obsidianu powstaje na silniku Unity 4 i ma urzekać przede wszystkim pięknymi dwuwymiarowymi tłami (z animowanymi elementami otoczenia). Zapewni to też niskie wymagania sprzętowe, które kształtują się następująco:

Minimalne wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows XP
  • Procesor: Pentium IV 2,6 GHz lub odpowiednik AMD
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: 512 MB, kompatybilna z Shader Model 3.0
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 25 GB wolnego miejsca

Pillars of Eternity będzie dostępne zarówno w cyfrowej, jak i pudełkowej wersji. W Polsce dystrybucją zajmie się firma Cenega, która zadba o przygotowanie polskich napisów. Gracze będą mogli zdecydować się także na pełną angielską wersję językową. Chociaż trochę ubolewamy nad tym, że nie powrócą czasy RPG-ów w pełni zlokalizowanych, z udziałem takich aktorów, jak Piotr „Zanim wyruszysz w drogę, musisz zebrać drużynę” Fronczewski. ;-)

Pillars of Eternity – wrażenia z bety

Źródło: Steam
Ocena aktualności:
Ocen: 7
Zaloguj się, by móc oceniać
Edward Kenway (2015.01.14, 19:37)
Ocena: 4

0%
jestem z tych młodszych gracz którzy dopiero robili w gacie jak wychodziły starsze klasyki i nie mogę coś się przemóc się i zagrać w gry biorące wiele z dawnych lat jak westland 2 czy divinity, największą zaporą jest to że to gry są na długie godziny a jakoś zawsze brakuje mi czasu :/ może przy PoE najdzie mnie chęć
Arachnid (2015.01.14, 19:42)
Ocena: 1

0%
Makavcio (2015.01.14, 19:46)
Ocena: 5

0%
Ta gra będzie albo wielkim hitem, albo jeszcze większym kitem. Mam nadzieję, że to pierwsze, ale cenę ustalili na takim poziomie, żę dowiem się pewnie dopiero w okolicach wyprzedaży bożonarodzeniowej.

@Edward: Wasteland omijaj, bo zupełnie skopali system walki i 3/4 umiejętności drużyny jest zupełnie zbędne, a Divinity pomimo ogromu niedoróbek polecam, chociaż od połowy gry fabuła jest po prostu tak głupia, że się gry odechciewa.
Alamar (2015.01.14, 20:22)
Ocena: 1

0%
Mogliby odrazu powiedziec kiedy wydadza ostatni dlc ;))
EryQ24 (2015.01.14, 20:44)
Ocena: -3

0%
Divinity to majstersztyk w porównaniu z tym czymś... Oczywiście wersje beta mam na myśli.
vibovit (2015.01.14, 21:29)
Ocena: 6

0%
Oby Obsidian przeszedł sam siebie i tym razem dla odmiany:

-skończył grę
-zamknął do końca historię
-nie pozostawił miliona bugów
-nie okazało się że 20% gry zostało wycięte

A tak serio, to właśnie tak wyobrażam sobie Baldura 3 i pewnie tak by wyglądał, gdyby Obsidianowi nie odebrano kiedyś projektu :( aż żal d.ściska że to nie forgotten realms, ten świat jest niesamowicie wykreowany.
Pieszczoch1234 (2015.01.14, 21:39)
Ocena: 7

0%
I to mi się podoba, piękne 2d z wymaganiami ,dzięki którym pogram spokojnie w hd na lapie. Jeszcze gdyby trzymał poziom starego baldura to będzie super. I mam nadzieję że wyścig graficzny się skończy, a powróci era genialnej rozrywki, klimatu i fabuły.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nie dość, że szybkie, to jeszcze całkiem ładne. 10
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 28
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 28
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 28
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane