aktualności

Evolve – wymagania sprzętowe wersji PC

29
12 stycznia 2015, 17:06 Bartosz Woldański

Zgodnie z zapowiedzią, studio Turtle Rock ujawniło ostateczne wymagania sprzętowe pecetowej wersji Evolve. Jaki komputer wystarczy do płynnej rozgrywki? Okazuje się, że podane konfiguracje zmieniły się tylko w niewielkim stopniu od wcześniejszych wymagań. Nowa kooperacyjna gra twórców Left 4 Dead zadebiutuje już w przyszłym miesiącu, ale niezdecydowani gracze otrzymają w tym tygodniu kolejną okazję, by przetestować wczesną wersję tytułu. 

Evolve – już graliśmy

Krótko przed rozpoczęciem testów wersji alfa poznaliśmy wstępne wymagania sprzętowe Evolve, które nie były zbyt wysokie, ale w praktyce okazało się, że minimalna konfiguracja to było za mało do płynnej rozgrywki, a skromne opcje graficzne nie pomagały zbytnio w uzyskaniu wyższej wydajności na słabszych komputerach. Oczywiście to była „tylko” alfa, więc proces optymalizacyjny był jeszcze w toku, ale od tego czasu niewiele się zmieniło, patrząc na ostateczne wymagania sprzętowe wersji PC. Może jednak tym razem będą one odzwierciedlać to, jak faktycznie będzie działać Evolve na poszczególnych konfiguracjach.

Minimalna konfiguracja sprzętowa:

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7
  • Procesor: Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz lub AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 560 lub AMD Radeon HD 5770 z 1 GB pamięci
  • Dysk twardy: 50 GB wolnego miejsca

Rekomendowana konfiguracja sprzętowa:

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7
  • Procesor: Intel Core i7 920 2,66 GHz lub AMD A8-3870K 3 GHz
  • Pamięć operacyjna: 6 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 670, GeForce GTX 760 lub AMD Radeon R9 280 z 2 GB pamięci
  • Dysk twardy: 50 GB wolnego miejsca

W minimalnych wymaganiach producent zaproponował inny model procesora Intela, ale reszta – poza zrozumiałym zwiększeniem wymogu co do wolnego miejsca na dysku twardym – pozostała bez zmian. W sumie dość podobnie wygląda to w konfiguracji zalecanej. Modyfikację w specyfikacji można uznać za plus, bo gra powinna być mniej wymagająca pod względem karty graficznej, a przynajmniej w przypadku GeForce’ów. Ostatecznie nie należało się spodziewać dużo niższych wymagań, biorąc pod uwagę, że grę napędza silnik CryEngine 3.5 i grafika już wersji alfa prezentowała się naprawdę bardzo dobrze. Ale to nie znaczy, że w rzeczywistości nie spodziewamy się żadnej poprawy, co to, to nie. Zapowiedziana beta odpowie nam na pytanie, co się zmieniło przez tę parę miesięcy.

Nieco zawiedzeni mogą być posiadacze dwóch lub więcej kart graficznych, ponieważ twórcy dopiero próbują wprowadzić ich obsługę. Możliwe, że nie wyrobią się do premiery, co niektórym może uniemożliwić rozgrywkę w rozdzielczości 4K przy zadowalającej płynności i nie mniej zadowalających ustawieniach. A propos ustawień, to udostępniono screen przedstawiający opcje graficzne dostępne w wersji PC. Tych w alfie poskąpiono, ale bez obaw – w pełnej wersji (i być może już w nadchodzącej becie) nie będą one tak ubogie. Zmienimy między innymi poziom jakości tekstur, modeli postaci, cieni, efektów cząsteczkowych, teselacji czy wybierzemy między techniką wygładzania krawędzi SMAA a FXAA.

Jak niedawno informowaliśmy, na dniach wybrani użytkownicy PC oraz konsol obecnej generacji będą mogli wziąć udział w beta testach Evolve. Te potrwają kilka dni, ale to powinno w zupełności wystarczyć, by ułatwić decyzję w sprawie ewentualnego zakupu gry. Premiera pełnej wersji została zaplanowana na 10 lutego tego roku, a tytuł pojawi się na półkach sklepowych po angielsku zarówno na PC, jak i konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.

Evolve w złocie, beta testy wkrótce

Źródło: Evolve
SPYCHCIOZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SPYCHCIO2015.01.12, 17:12
21#1
Grafika adekwatna do wymagań.
I tak powinno być!
Można? Można...
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2015.01.12, 17:19
Taa, 50 gb przy tych wymaganiach, na co, to jest jakaś kpina ostatnio te wielkości gier.
BigTigerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BigTiger2015.01.12, 17:28
'Nvidia GeForce GTX 560 lub AMD Radeon HD 5770'... wut?
Vito ScalettaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vito Scaletta2015.01.12, 17:28
szefons @ 2015.01.12 17:19  Post: 821161
Taa, 50 gb przy tych wymaganiach, na co, to jest jakaś kpina ostatnio te wielkości gier.

po prostu wszystkie 'next-genowe' konsole maja teraz dyski 500gb anie jak last gen loteria 4gb, 16gb itd, to nie musza się bawić w kompresje.
Vertex16Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vertex162015.01.12, 17:35
-8#5
Vito Scaletta @ 2015.01.12 17:28  Post: 821166
szefons @ 2015.01.12 17:19  Post: 821161
Taa, 50 gb przy tych wymaganiach, na co, to jest jakaś kpina ostatnio te wielkości gier.

po prostu wszystkie 'next-genowe' konsole maja teraz dyski 500gb anie jak last gen loteria 4gb, 16gb itd, to nie musza się bawić w kompresje.

last geny maja dyski 320 giga
mbe2015.01.12, 17:48
Niezle sparowali CPU.
Przemi06Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Przemi062015.01.12, 17:48
Wam to dogodzić... Aaaa no tak przy torrencie te 50gb z łączem 1mb/s jednak kilka dni będzie się ściągać.

I przy obecnej przeciętnej wielkości dysku 1tb zainstalowanego w każdym kompie te 50gb to serio tak dużo?
AdziejZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adziej2015.01.12, 17:52
Ubisoft może czyścić buty twórcom Evolve jeśli chodzi o optymalizację.
Hedrox87Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hedrox872015.01.12, 17:54
Widzimy się w piątek na testach BETA :D Już się doczekać nie mogę! Dostęp dla wszystkich biorących udział w alfie lub posiadających na Steamie Bioshocka Infinite lub Left 4 Dead. Pewnie lada dzień będzie predownload.
Xava2011Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Xava20112015.01.12, 18:00
Vito Scaletta @ 2015.01.12 17:28  Post: 821166
szefons @ 2015.01.12 17:19  Post: 821161
Taa, 50 gb przy tych wymaganiach, na co, to jest jakaś kpina ostatnio te wielkości gier.

po prostu wszystkie 'next-genowe' konsole maja teraz dyski 500gb anie jak last gen loteria 4gb, 16gb itd, to nie musza się bawić w kompresje.
Niby ta, tekstury też większą rozdzielczość mają niż kilka lat temu. Chociaż z drugiej strony najpopularniejsze są teraz dyski 128/256GB więc też szału nie ma jak ktoś będzie chciał mieć kilka gier na SSD ;)
Zaloguj się, by móc komentować
1