aktualności

Steam Controller przechodzi kolejne zmiany

21 18 grudnia 2014, 13:45 Bartosz Woldański

Z powodu znacznego opóźnienia Steam Machines firma Valve nadal ma sporo czasu na eksperymentowanie ze swoim pierwszym kontrolerem do gier. Do sieci wyciekła grafika sugerująca kolejną zmianę: na lewym panelu dotykowym widnieje teraz D-pad albo coś imitującego krzyżak. Czy to oznacza, że Steam Controller, początkowo zapowiadany jako innowacyjne urządzenie, ostatecznie będzie niewiele różnił się od standardowych gamepadów pokroju Xbox 360? Niekoniecznie. 

Steam Controller z gałką analogową. Jednak nie tak innowacyjny

Pierwsze zmiany w Steam Controller

Prawdopodobny i kolejny raz odmieniony wygląd kontrolera firmy Valve poznaliśmy dzięki plikom związanym z nową wersją beta klienta Steam. W połowie bieżącego roku informowaliśmy o tym, że tradycyjny krzyżak, którego nie uwzględniał pierwotny projekt gamepada, został zastąpiony przez gałkę analogową, a teraz okazuje się, że D-pad może powrócić. Choć może nie do końca w takiej samej formie. Najnowszy koncept ukazuje zmianę na lewym panelu dotykowym, a konkretnie widać na nim znak „plusa”. To wcale nie oznacza, że Valve zrezygnowało z poprzedniego rozwiązania. Spekuluje się bowiem, że koncept z D-padem nie oznacza ani powrotu D-pada, ani pojawienia się czegoś w rodzaju nakładki imitującej go. Tak naprawdę zmiana ta może ograniczać się jedynie do zmiany wizualnej, która nie wpłynie w żadnym stopniu na funkcjonalność dotychczasowego, dotykowego panelu.

Co ciekawe, niektórzy uważają, że w istocie może nie zajdą żadne zmiany, a obrazki z różnymi wzorami, które wyciekły wraz z nowym konceptem Steam Controller, odnoszą się jedynie do konfiguracji gamepada, ale przy użyciu… oprogramowania. To by zgadzało się z planami Valve, które stawiało na otwartość swojej platformy oraz duże możliwości modyfikacji przycisków kontrolera. Reszta elementów została nietknięta, a więc po prawej stronie mamy drugi panel dotykowy, na dole gałkę analogową i przyciski sterowania, a w środkowej części Select, Steam i Start (czy jakkolwiek inaczej je nazwiemy).

Pozostajemy jednak tylko w sferze domysłów, a grafika przedstawiająca nowy wygląd kontrolera Steam nie ułatwia nam zadania, bo widoczną zmianę można różnie interpretować. Do czasu oficjalnej prezentacji gamepada pozostało jeszcze parę miesięcy. Valve potwierdziło, że nie zaszczyci swoją obecnością imprezy CES 2015, ale przygotowuje się do dużego wydarzenia podczas Game Developers Conference (GDC 2015), które odbędzie się 2-6 marca przyszłego roku. To właśnie wtedy należy spodziewać się pokazu zarówno Steam Controller, jak i Steam Machines.

Steam Machines dopiero w 2015 roku

wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.12.18, 13:59
20#1
Ktoś jeszcze wierzy w powodzenie projektu Steam Machines? Moim zdaniem, to już tylko łabędzi śpiew...
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2014.12.18, 14:09
Boje się, że wyjdzie z tego zwykły klon standardowego pada.
A miało być tak pięknie, dwa panele dotykowe, pierwszy pad wystarczająco precyzyjny do strategii i FPSów.
szczupak90Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szczupak902014.12.18, 14:59
Hamil_Hamster @ 2014.12.18 14:09  Post: 813425
Boje się, że wyjdzie z tego zwykły klon standardowego pada.
A miało być tak pięknie, dwa panele dotykowe, pierwszy pad wystarczająco precyzyjny do strategii i FPSów.

Patrząc na precyzję płytki dotykowej w DS4, to może być różnie, moim zdaniem najbardziej niewykorzystana rzecz w tym padzie, przynajmniej na tą chwilę.
oomekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
oomek2014.12.18, 16:00
Chorela, lepiej żeby jeszcze pozwlekali, bo mi klientów na trackball controller pozabierają :) A już jestem tak blisko do konsumenckiej wersji.

MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2014.12.18, 16:04
Nie podoba mi się tworzenie na chama hybryd konsolowo-handheldowo-pecetowych. Wychodzi z tego potem ułomny pod każdym względem mutant. Zaczęło się od interface'ów aplikacji, które upodobniły się do tych na urządzeniach mobilnych, przez co trzeba klikać godzinę, by znaleźć opcję, która kiedyś była na wierzchu. Potem padło na gry i wystarczy spojrzeć na DA: Inquisition, który jest zwykła łupanką nawet bez 'trybu taktycznego' (w DA:I jest tryb kamery 'zbliżenie na czubek głowy postaci', który przez pomyłkę został nazwany taktycznym). Ostatni przejaw tego mechanizmu to inwazja kafelków na wszystko i wszędzie.

Dlaczego konsola nie może zostać konsolą, tablet tabletem a PC po prostu PC? Przecież jak się uprości gry strategiczne i dostosuje się je do obsługi padem, trzeba będzie też dostosować rozgrywkę do możliwości intelektualnych osoby konsolowej, niekoniecznie genetycznego idioty zbierającego na czas złote kulki japońskim homo-niewiadomo, ale zwyczajnie osoby, która siada po pracy w fotelu przed telewizorem i chce sobie pojeździć ładnymi autami czy postrzelać w jakimś battlefieldzie. Cywilizacji IV bez zapoznania się z cywilopedią nie ruszysz na średnim stopniu trudności, a Cywilizację: BE w swojej pierwszej rozgrywce na najwyższym stopniu trudności ukończył mój pies, w 1/4 jamnik. Nie idźmy dalej w tym kierunku.
oomekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
oomek2014.12.18, 16:17
-11#6
Makavcio @ 2014.12.18 16:04  Post: 813466
Nie podoba mi się tworzenie na chama hybryd konsolowo-handheldowo-pecetowych. Wychodzi z tego potem ułomny pod każdym względem mutant. Zaczęło się od interface'ów aplikacji, które upodobniły się do tych na urządzeniach mobilnych, przez co trzeba klikać godzinę, by znaleźć opcję, która kiedyś była na wierzchu. Potem padło na gry i wystarczy spojrzeć na DA: Inquisition, który jest zwykła łupanką nawet bez 'trybu taktycznego' (w DA:I jest tryb kamery 'zbliżenie na czubek głowy postaci', który przez pomyłkę został nazwany taktycznym). Ostatni przejaw tego mechanizmu to inwazja kafelków na wszystko i wszędzie.

Dlaczego konsola nie może zostać konsolą, tablet tabletem a PC po prostu PC? Przecież jak się uprości gry strategiczne i dostosuje się je do obsługi padem, trzeba będzie też dostosować rozgrywkę do możliwości intelektualnych osoby konsolowej, niekoniecznie genetycznego idioty zbierającego na czas złote kulki japońskim homo-niewiadomo, ale zwyczajnie osoby, która siada po pracy w fotelu przed telewizorem i chce sobie pojeździć ładnymi autami czy postrzelać w jakimś battlefieldzie. Cywilizacji IV bez zapoznania się z cywilopedią nie ruszysz na średnim stopniu trudności, a Cywilizację: BE w swojej pierwszej rozgrywce na najwyższym stopniu trudności ukończył mój pies, w 1/4 jamnik. Nie idźmy dalej w tym kierunku.


Bo gamepad jest do grania a klawiatura i mysz do pisania spreadsheetów w excelu :) Powodzenia w graniu na PC myszą na sofie przed telewizorem 65 cali.

edit: Co za nadgorliwy maniak raportuje wszystkie posty? Ręce swędzą? Dzienna dawka hejtu nie wykorzystana czy jak?
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2014.12.18, 17:09
oomek @ 2014.12.18 16:17  Post: 813472
Makavcio @ 2014.12.18 16:04  Post: 813466
Nie podoba mi się tworzenie na chama hybryd konsolowo-handheldowo-pecetowych. Wychodzi z tego potem ułomny pod każdym względem mutant. Zaczęło się od interface'ów aplikacji, które upodobniły się do tych na urządzeniach mobilnych, przez co trzeba klikać godzinę, by znaleźć opcję, która kiedyś była na wierzchu. Potem padło na gry i wystarczy spojrzeć na DA: Inquisition, który jest zwykła łupanką nawet bez 'trybu taktycznego' (w DA:I jest tryb kamery 'zbliżenie na czubek głowy postaci', który przez pomyłkę został nazwany taktycznym). Ostatni przejaw tego mechanizmu to inwazja kafelków na wszystko i wszędzie.

Dlaczego konsola nie może zostać konsolą, tablet tabletem a PC po prostu PC? Przecież jak się uprości gry strategiczne i dostosuje się je do obsługi padem, trzeba będzie też dostosować rozgrywkę do możliwości intelektualnych osoby konsolowej, niekoniecznie genetycznego idioty zbierającego na czas złote kulki japońskim homo-niewiadomo, ale zwyczajnie osoby, która siada po pracy w fotelu przed telewizorem i chce sobie pojeździć ładnymi autami czy postrzelać w jakimś battlefieldzie. Cywilizacji IV bez zapoznania się z cywilopedią nie ruszysz na średnim stopniu trudności, a Cywilizację: BE w swojej pierwszej rozgrywce na najwyższym stopniu trudności ukończył mój pies, w 1/4 jamnik. Nie idźmy dalej w tym kierunku.


Bo gamepad jest do grania a klawiatura i mysz do pisania spreadsheetów w excelu :) Powodzenia w graniu na PC myszą na sofie przed telewizorem 65 cali.


A po co to w ogóle grać na takim kolsie po za tym w sumie czemu nie przy 65 calach Fullhd będzie odpowiednio widocznie, zasada jest prosta, jak nauczyłeś się grać na klawiaturze to pad jest udręką na odwrót to samo, sam mogę się przyznać że pada używam sporo ale albo w grach w których jest jazda samochodem bądź też kierowanie innym pojazdem albo też w momentach danych, przykład GTA IV jeżdżę na padzie a zadania misje i strzelanki wykonuje na klawiaturze da się da ;)
oomekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
oomek2014.12.18, 17:18
DisconnecT @ 2014.12.18 17:09  Post: 813485
oomek @ 2014.12.18 16:17  Post: 813472
(...)


Bo gamepad jest do grania a klawiatura i mysz do pisania spreadsheetów w excelu :) Powodzenia w graniu na PC myszą na sofie przed telewizorem 65 cali.


A po co to w ogóle grać na takim kolsie po za tym w sumie czemu nie przy 65 calach Fullhd będzie odpowiednio widocznie, zasada jest prosta, jak nauczyłeś się grać na klawiaturze to pad jest udręką na odwrót to samo, sam mogę się przyznać że pada używam sporo ale albo w grach w których jest jazda samochodem bądź też kierowanie innym pojazdem albo też w momentach danych, przykład GTA IV jeżdżę na padzie a zadania misje i strzelanki wykonuje na klawiaturze da się da ;)


No i właśnie dlatego skonstruowałem sobie pad z trackballem i mam wygodę pada i precyzję myszki. precyzja ustawialna od 600 do 1600dpi i polling rate 125hz do 1000hz dla tych bardziej wybrednych. A jak komuś emulacja analogowego sticka nie podchodzi to sobie może przełączyć pad w tryb mysz + klawiatura i podmapować w grze ręcznie przyciski. Mało ?

A granie na TV to sama przyjemność, i teraz jak widzę to samo na 24 calach to mnie śmiech bierze.
szpinak222Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szpinak2222014.12.18, 17:21
Ktoś powinien zrobić minutową parodię gdzie twórcy kontrolera od Valve zmieniają co chwilę jego koncepcję i tworzą prototypy, a na koniec wychodzi z tego pad do Xboxa, a oni zdziwieni patrzą na prototyp, który chyba już gdzieś widzieli.
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2014.12.18, 18:01
Makavcio @ 2014.12.18 16:04  Post: 813466
Nie podoba mi się tworzenie na chama hybryd konsolowo-handheldowo-pecetowych. Wychodzi z tego potem ułomny pod każdym względem mutant.

Wielkimi krokami nadchodzi era gogli VR i tutaj klawiatura się po prostu NIE sprawdzi.
Zresztą po co ktoś ma się garbić przy biurku mając 'monitor' na twarzy?
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1