Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 16 grudnia 2014, 11:13

W sieci pojawiły się wykresy, na których widzimy model obciążenia wątków w API DirectX 12 oraz porównanie do wykorzystywanego obecnie DirectX 11. Jak się okazuje, różnice mogą być naprawdę całkiem duże, choć oczywiście nie powinniśmy spodziewać się wyraźnego wzrostu wydajności w każdej sytuacji. Nowe biblioteki zadebiutować mają wraz z systemem Windows 10.

Od zapowiedzi DirectX 12 minęło już kilka miesięcy, a w sieci pojawia się coraz więcej informacji o nowym API. Microsoft od samego początku twierdzi, że dzięki nowym bibliotekom powinniśmy zobaczyć wzrost wydajności, przede wszystkim w miejscach, gdzie do tej pory głównym ograniczeniem była moc CPU. DirectX 12 ma charakteryzować się wyraźnie niższym narzutem i lepiej współpracować z procesorami wielordzeniowymi. Nowe wykresy mają to udowadniać.

DirectX 11

Microsoft miał wyraźnie poprawić działanie swojego API względem DirectX 11. Poza wyraźnie krótszym czasem renderowania, całkowicie usunięto sterownik trybu jądra. Nadal to pierwszy wątek jest najbardziej obciążony, ale w nieporównywalnie mniejszym stopniu niż dotychczas. To, co wymagało w przypadku DirectX 11 około 9 ms, udało się zrobić w 4 ms przy wykorzystaniu DirectX 12.

Nowe demo DirectX 12: więcej klatek na sekundę, mniejsze zużycie energii

DirectX 12

Portal WCCFTech twierdzi, że schemat działania jest tutaj podobny jak w Mantle firmy AMD. Wskazuje, że przyczyną tego jest po prostu bliska współpraca czerwonych z przedsiębiorstwem z Redmond. Duży wkład w rozwój DirectX 12 ma mieć też Nvidia, a swoje wsparcie zapowiedzieli wszyscy najwięksi producenci silników graficznych, w tym oczywiście Epic oraz Crytek. Nieco więcej o nowym API usłyszymy prawdopodobnie na zbliżającej się wielkimi krokami konferencji poświęconej systemowi Windows 10

Źródło: eTeknix
Ocena aktualności:
Ocen: 2
Zaloguj się, by móc oceniać
adul (2014.12.16, 11:24)
Ocena: 14

0%
Dlaczego 'App Logic' się skróciło (zwłaszcza na pozostałych wątkach)?
Qantex (2014.12.16, 11:30)
Ocena: 13

0%
DX12 to na razie pieśń odległej przyszłości, dlatego że to co nam teraz pokazują a tym co naprawdę będzie to może być ogromna różnica w działaniu. A druga sprawa jest taka że minie 2-3 lata zanim wszystkie gry będą pisane na DX12. Także spokojnie panowie nie podniecajcie się za wczasu bo jeszcze przed premierą się spu....cie :D
scooby (2014.12.16, 11:31)
Ocena: 46

0%
sapphire_avatar @ 2014.12.16 11:24  Post: 812512
Kupuje win 10! :D dx12.

Jak tak dalej pojdzie to bedziesz mogl kupic... abonament na Win10, tylko nie zapomnij wykupic opcje deluxe z mozliwoscia kopiowania plikow ;)
lukas108 (2014.12.16, 11:33)
Ocena: 4

0%
sapphire_avatar @ 2014.12.16 11:24  Post: 812512
Kupuje win 10! :D dx12.


Next Chapter da ci odpowiedź :-)
piobzo (2014.12.16, 11:43)
Ocena: 7

0%
adul @ 2014.12.16 11:24  Post: 812511
Dlaczego 'App Logic' się skróciło (zwłaszcza na pozostałych wątkach)?

możemy strzelać, ale ja bym zakładał, że skoro wykres obrazuje czas wykonywania; to jego zmniejszenie w przypadku app logic, oznacza ogólne usprawnienia bibliotek directa lub dodanie nowych które skutkuje zmniejszeniem zapotrzebowania na logike po stronie aplikacji, może być to również spowodowane poprzez poprawienie pracy wielu wątków. Co z kolei przełożyło się na skrócenie czasu. Poprawiając efektywność pracy wielu wątków sporo można zyskać, choćby, a może zwłaszcza poprzez zmniejszenie ilości przełączeń kontekstów.

Widzę sporą szanse na znaczną poprawę kart amd na procach amd.
Ale ten direct może być zabójczy dla procesorów o małej ilości wątków, bo z pewnością wzrośnie liczba przełączeń kontekstu.

(moja wypowiedź to wróżenie z fusów, także niech nikt specjalnie się nie irytuje)
radek_z (2014.12.16, 11:46)
Ocena: 35

0%
Jak to cudownie działa konkurencja na rynku. Microsoft będąc monopolista w każdym calu na rynku PC, ostatnimi laty robił co chciał i nie dbał przy tym o jakość. Najbardziej pamiętam przejście na Vistę, gdzie przy okazji usunięto Direct Sound i wprowadzono w DX 10, który miał kosmicznie większy narzut na CPU niż DX 9. Późniejszy DX 11 niewiele w tej kwestii zmienił, bo po co, przecież kto nam zagrozi. Wszystko w myśl zasady: klient zapłaci kupując lepszy (droższy) sprzęt. Ledwo okazało się że ktoś może stworzyć konkurencyjne i lepsze API i nagle MS zaczął się przejmować kwestią narzutu na CPU....nie można było wcześniej?
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  135
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 4
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 7
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 7
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 11
Dwie gry w dwóch sklepach. 9
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 12
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane