aktualności

Bloodborne: nie będzie 60 kl./s ze względu na ograniczenia sprzętowe konsoli PS4

79
8 grudnia 2014, 10:29 Adrian Kotowski

Bloodborne będzie niestety kolejną grą, która nie będzie działać w 60 kl./s na konsoli Sony. Według twórców tego ekskluzywnego dla PlayStation 4 tytułu, powodem ma być niewystarczająca moc urządzenia. Nie jest to pierwsza tego typu wypowiedź na temat obecnej generacji, ale pierwsza jeśli chodzi o grę, która pojawi się tylko na jednej platformie.

Bloodborne z pewnością będzie smakowitym kąskiem dla fanów Dark Souls i Demon’s Souls. Studio From Software kolejny raz przygotowuje mroczną i bardzo trudną grę, w której na każdym kroku może czekać na nas śmierć. Na odbywającym się w ubiegły weekend PlayStation Experience ujawniono kilka nowych informacji o produkcji i udostępniono zainteresowanym grywalną wersję Bloodborne. Niestety nie pod każdym względem wygląda ona dobrze.

Osoby mające możliwość przetestowania gry skarżyły się na duże problemy z płynnością animacji. Produkcja nie była w stanie utrzymać stałych 30 kl./s i według słów Hidetaki Miyazakiego z From Software, nie powinniśmy liczyć na 60 kl./s w finalnym produkcie. Na pytanie o to, dlaczego zrezygnowano z drugiej opcji odpowiedział:

„To trudne pytanie (śmiech). Mogę tylko powiedzieć, że jest to decyzja, jaką musiałem podjąć ze względu na ograniczenia techniczne i, niestety, nie planujemy osiągnąć 60 kl./s. Mam nadzieję, że ludzie nie będą się nade mną pastwić z tego powodu (śmiech).”

Z problemem płynności animacji twórcy Bloodborne zmagają się od dawna. Już na targach Gamescom 2014 mogliśmy zauważyć, że produkcja działa raczej nie najlepiej. Przez ostatnie kilka miesięcy twórcy poprawili większość niedoróbek, ale jeszcze nie na tyle, by stan gry był zadowalający. Pod dużym znakiem zapytania stoi też temat 60 kl./s w Uncharted 4. Co prawda Naughty Dogs celują właśnie w tę wartość, ale ostatnio pokazany fragment rozgrywki dostępny był jedynie w 30 kl./s. Do premiery zostało jeszcze sporo czasu, więc wszystko może się zmienić, niemniej patrząc na przypadek Bloodborne, można mieć spore wątpliwości, czy otrzymamy 1080p i 60 kl./s.

Źródło: Worlds Factory
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2014.12.08, 10:41
51#1
Pamiętam jak Sony obiecywało każda gra w 60 klatkach...

Wpadli miedzy młot a kowadło, PC powoduje ze konsole zawsze wypadają gorzej, bo albo maja słabszą jakość grafiki albo nie pełne 1080 albo tylko 30 klatek.

Na PC to 'JA' decyduje co będzie obcięte, to 'JA' decyduje czy chce mieć więcej klatek czy ładniejsza grafikę, i zawsze po zmianie sprzętu mogę wrócić i zagrać w tytuł jeszcze raz na najlepszych ustawieniach.

A jak mamy dostatecznie dobrego PC to nie musimy iść na żaden kompromis.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2014.12.08, 10:42
10#2
Przed premierą mówili iż nowe konsole będą miały minimum Full HD z 60 fps. Po premierze okazuje się iż z tymi prognozami to taki chłyt małektłingłowy... Tak się zastanawiam wszyscy mówią iż ubi to najgorsza firma , ma w tyle klienta. Lecz MS i SONY są gorsze pod tym względem. Obiecywali złote góry a wychodzi na to iż nadal nie ma obiecywanych rewolucji w grafice. Dlatego kocham Nintendo. Nie robi fałszywej reklamy nie skupia się na sprzęcie ale na grach.
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2014.12.08, 10:47
12#3
McMenel
I zobacz gdzie jest Nintendo a gdzie MS i Sony.
Zycie pokazuje ze niestety dobrze zrobiony marketing nawet gdy fałszywy zdobędzie więcej publiki, oczywiście jest to wina przede wszystkim 'nasza' bo wierzymy w te bzdury które się nam wciska. Wpadka za wpadka a ludzie dalej to kupują itd.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.12.08, 10:51
-18#4
A w ilu klatkach na sekundę będzie działać na PC? :-D
kriszooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kriszoo2014.12.08, 10:57
-23#5
Ojej, tragedia... Niektórzy mają hopla z tymi 60 klatkami, naprawdę. Ile jest pecetów, które pozwalają tyle wyciągnąć w nowych grach? Garstka? Wiem, na PC jest z reguły lepsza grafika, ale to niewiele zmienia. Jakim zatem cudem słabsze konsole mają pozwolić na osiągnięcie takiej płynności? Ale czy to jest aż taki problem? Spójrzmy na wykresy z kilku świeżych tytułów:

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...4_high_1920.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...medium_1920.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...charts/lotf.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo..._1080p_high.png
Karty graficzne, będące w polu zainteresowań przeciętnego gracza, nawet nie zbliżają się do 60 klatek na sekundę, a nie mówimy wcale o najwyższych ustawieniach. Zatem moglibyśmy dać sobie na wstrzymanie z tymi newsami, jak to kolejne gry nie osiągną super płynności na konsolach. PS4 i XONE kosztują tyle, co sama karta graficzna, pozwalająca wyciągnąć 60 fps, więc o czym w ogóle mowa?
Filip454Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Filip4542014.12.08, 11:08
14#6
kriszoo @ 2014.12.08 10:57  Post: 809872
Ojej, tragedia... Niektórzy mają hopla z tymi 60 klatkami, naprawdę. Ile jest pecetów, które pozwalają tyle wyciągnąć w nowych grach? Garstka? Wiem, na PC jest z reguły lepsza grafika, ale to niewiele zmienia. Jakim zatem cudem słabsze konsole mają pozwolić na osiągnięcie takiej płynności? Ale czy to jest aż taki problem? Spójrzmy na wykresy z kilku świeżych tytułów:

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...4_high_1920.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...medium_1920.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo...charts/lotf.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheo..._1080p_high.png
Karty graficzne, będące w polu zainteresowań przeciętnego gracza, nawet nie zbliżają się do 60 klatek na sekundę, a nie mówimy wcale o najwyższych ustawieniach. Zatem moglibyśmy dać sobie na wstrzymanie z tymi newsami, jak to kolejne gry nie osiągną super płynności na konsolach. PS4 i XONE kosztują tyle, co sama karta graficzna, pozwalająca wyciągnąć 60 fps, więc o czym w ogóle mowa?


Mowa o tym że podałeś kiepsko zoptymalizowane gry.

PC byłoby w stanie pociągnąć nawet w 120 klatkach, ale przekonasz się o czym mówię jak wyjdzie 28 stycznia GTA V.

Bo Rockstar w kulki nie leci i ma w dupie wyrównywanie do konsol.
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2014.12.08, 11:13
10#7
kriszoo
Ale ty nie rozumiesz ze tu nie chodzi o 60 klatek tylko o oszukiwanie klientów i o wybór czy raczej w przypadku konsol jego brak. Oczywiście ze nie każdy potrzebuje bardziej zaawansowanej grafiki ale nie oszukujmy się konsole nowej generacji to porażka pod względem technicznym i dobrze wypadają tylko jak się je porówna do swoich poprzedników. Jak dodamy do tego kiepskie optymalizacje gier to niestety wszyscy na tym tracimy.
dzb2014.12.08, 11:22
18#8
Będzie filmowo :)
piotr8642Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piotr86422014.12.08, 11:28
27#9
Chyba kinowe doznania będą gościły na konsolach przez nastepne lata.
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2014.12.08, 11:28
-18#10
Adrian Kotowski, hejtingu ciąg dalszy :D

wuzetkowiec @ 2014.12.08 10:51  Post: 809870
A w ilu klatkach na sekundę będzie działać na PC? :-D

Haha :thumbup:
Zaloguj się, by móc komentować
1