aktualności

Star Citizen będzie wymagać minimum 8 GB RAM

36 17 listopada 2014, 11:29 Adrian Kotowski

Star Citizen już od pierwszych zapowiedzi kreowany był na grę o dość wysokich wymaganiach. Twórcy z Cloud Imperium twierdzili, że chcą w pełni wykorzystać potencjał nowych komputerów i nie będą się ograniczać. Opublikowana w maju ubiegłego roku minimalna specyfikacja zawierała informację o wymaganych 4 GB pamięci RAM. Producent postanowił ją nieco odświeżyć.

Wymagania Star Citizen nie będą niskie, ale mają mieć swoje odzwierciedlenie w jakości grafiki. Nie tak dawno informowaliśmy Was, że studio Cloud Imperium standardowo udostępni w swoim tytule tekstury w rozdzielczości aż 8K, by właściciele najwydajniejszych maszyn mogli je w pełni wykorzystać. Wraz z postępującym rozwojem produkcji twórcy postanowili uaktualnić wymagania sprzętowe, które w przypadku pamięci RAM wyraźnie poszły w górę.

Star Citizen

W maju ubiegłego roku w specyfikacji pojawiła się wzmianka o 4 GB pamięci RAM. Kilka dni temu została ona zastąpiona informacją o wymaganych 8 GB. Jak twierdzi Sean Tracy z Cloud Imperium, firma nie planuje już większych zmian jeśli chodzi o minimalne wymagania. Te prezentują się następująco:

  • System operacyjny Windows 7 lub Windows 8, tylko w wersjach 64-bitowych,
  • Procesor Intel Core2 Duo 2.4Ghz lub AMD Phenom X2,
  • 8GB pamięci RAM,
  • Karta graficzna Nvidia GeForce GTX 460 lub AMD Radeon HD 5850, obsługiwane są jedynie konstrukcje zgodne z DirectX 11.

Producent wyraźnie stwierdził, że nie zamierza oferować wsparcia dla kart DX10, ze względu na ich niższą wydajność oraz powszechność nowszych konstrukcji. Wspomina też, że nie sądzi, by inni producenci nadal korzystali z tych bibliotek, bo patrząc w przyszłość nie ma to najmniejszego sensu.

W specyfikacji zalecanej znalazły się czterordzeniowe procesory Intel Core i5 2500 i Core i7 2600 oraz karta graficzna Nvidia GeForce GTX 670. Aby uzyskać pełną płynność przy maksymalnych ustawieniach graficznych w 1080p niezbędne będzie skorzystanie z Radeona R9 290X lub GeForce’a GTX 780, przy czym już GTX 680 i R9 280X mają oferować komfortową zabawę. Jeśli chcielibyście zagrać w rozdzielczości 4K niezbędny będzie tandem złożony z dwóch konstrukcji GTX680/GTX 770 lub HD 7970/R9 280X. Twórcy wspominają, że w przyszłości nowe serie procesorów graficznych AMD i Nvidii nie powinny mieć problemu z zapewnieniem odpowiedniej płynności na jednym GPU.

Tytuł ma oferować obsługę API Mantle i DirectX 12. Dodatkowo w grze znajdzie się też technologia AMD TressFX, którą znamy z gry Tomb Raider. Star Citizen pojawi się jedynie na komputerach osobistych i nie ma szans na wersję konsolową. Chris Roberts, szef projektu, twierdzi, że obecna generacja nie ma wystarczającej mocy, by móc udźwignąć jego produkcję. Premiera została przewidziana na przyszły rok. 

Źródło: PCGamer
ghs2014.11.17, 11:40
jak na taki szum że gra tylko na pc i nie będzie kompromisów to te wymagania minimalne lekko niepokoją. c2d i gtx460 w minimalnych to najczęściej oznacza że ''dizajn'' będzie robiony jak zawsze czyli nawtykanie hbao+, msaa, cieni itp. + tekstury. jak znów wykolegują darczyńców z kickstartera to ciężko będzie przywrócić zaufanie do tej idei zrzutek
amb00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amb002014.11.17, 11:41
A konsolowcy mówili, że na konsole jest dużo więcej dobrych gier :p
farfarello25Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
farfarello252014.11.17, 11:42
11#3
ghs @ 2014.11.17 11:40  Post: 803870
jak na taki szum że gra tylko na pc i nie będzie kompromisów to te wymagania minimalne lekko niepokoją(...)


trzymajmy się wersji, że to optymalizacja... :)
piobzoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piobzo2014.11.17, 11:53
-12#4
amb00 @ 2014.11.17 11:41  Post: 803871
A konsolowcy mówili, że na konsole jest dużo więcej dobrych gier :p

JEST:) A to dobre. Wróżbita się znalazł, czy jakaś istota między czasowa?
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882014.11.17, 12:00
Podejrzewam że jeszcze trochę i gra okaże się nie wypałem, gra posiada wielki budżet a wraz z każdym dodatkowym milionem oczekiwania rosną. Na chwile obecną brak jakichkolwiek konkretów odnośnie premiery i a do tego wymagania non stop rosną nie dawno wspominano o potrzebie korzystania CF lub SLI żeby osiągnąć maksymalne detale.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122014.11.17, 12:00
11#6
piobzo @ 2014.11.17 11:53  Post: 803875
amb00 @ 2014.11.17 11:41  Post: 803871
A konsolowcy mówili, że na konsole jest dużo więcej dobrych gier :p

JEST:) A to dobre. Wróżbita się znalazł, czy jakaś istota między czasowa?

Na PS4 pograsz w Diablo II? :E Jesli chodzi o klasyki to tak srednio z tym chyba. Nawet tak nowe klasyli jak Skyrim, nie wiem czy Wiesiek 2 jest na nowe konsole. Jakby sie uprzec to na PC jest tych gier wiecej :) PC to mocniejsza maszyna, bo jest drozsza. Tylko od checi programistow zalezy 'o ile lepsza bedzie'. Mozna podchodzic do tego jak do Ubisoft albo wlasnie jak ludzie od Star Citizen.
BILI82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BILI822014.11.17, 12:02
-3#7
cos mnie sie wydaje ze nie jeden komp sie udlawi i bedzie wielka porazka za wielka kase.
TadeuszDZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TadeuszD2014.11.17, 12:09
11#8
Mega efekty, mega wymagania...
A tymczasem coraz większej grupie ludzi do zabawy wystarczają proste gierki typu 'Angry birds', przypominające gry z 8-bitowców... ;)
ZeXeLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZeXeL2014.11.17, 12:10
Człowiek nie tak dawno komputer zmodernizował a już robi się słaby...
ja__Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ja__2014.11.17, 12:14
bla bla bla

Póki co tylko gadają i nic z tego nie wynika.
Zaloguj się, by móc komentować
1