aktualności

Dragon Age: Inquisition z DRM Denuvo. Zobacz porównanie grafiki PC vs konsole

56
16 listopada 2014, 15:36 Bartosz Woldański

Dragon Age: Inquisition jest kolejną grą, która będzie zabezpieczona do tej pory niezłamanym DRM-em firmy Denuvo. Rozwiązanie to wywołuje co prawda mieszane odczucia wśród użytkowników, ale jest skuteczne, ponieważ uniemożliwia zabawę piratom. Zapewne do czasu. Choć premiera gry dopiero przed nami, to nowy Dragon Age został już oceniony przez głównie zagraniczne media. Jeden z serwisów, brytyjski IGN, zdążył nawet już opublikować materiał wideo porównujący grafikę na PC oraz konsolach obecnej generacji. 

Dragon Age: Inquisition – wymagania sprzętowe wersji PC

Dragon Age: Inquisition – recenzja gry

O obecności kontrowersyjnego systemu DRM (ang. Digital Rights Management) w RPG-u studia BioWare informuje zapis w Umowie Licencyjnej Użytkownika (EULA) znaleziony przez jednego z czytelników serwisu DSOGaming. Jego treść jest następująca: The PC version of this Software uses Origin Online Activation and Sony DADC Austria AG’s Denuvo content protection technology, co oznacza, że Dragon Age: Inquisition, oprócz wymaganej do aktywacji i uruchomienia gry usługi Origin, będzie zabezpieczony dodatkowo najnowszym systemem DRM Denuvo, który nie został jeszcze złamany przez crackerów i możliwe, że jeszcze długo nie będzie. Tak, jak długo przeszkodą dla piratów były Starforce czy pierwotne zabezpieczenie antypirackie zastosowane przez Ubisoft w Assassin's Creed II. 

Dragon Age: Inquisition nie jest początkiem współpracy koncernu Electronic Arts z firmą Denuvo, której pracownicy odpowiadają za popularny, stosowany w wielu grach komputerowych SecuROM. „Elektronicy” wykorzystali bowiem niezłamany DRM również w wydanej 23 września tego roku FIF-ie 15. Tę samą decyzję podjęli twórcy Lords of the Fallen, czyli RPG-a akcji w klimacie fantasy. Pojawiły się również plotki o tym, że jakoby tym samym zabezpieczeniem miałaby być chroniona komputerowa wersja GTA V, ale firma Denuvo zaprzeczyła tym doniesieniom. Przytoczony system antypiracki wzbudza, jak zresztą każdy inny, kontrowersje – wielu użytkowników zarzuca, że to właśnie inwazyjny, wpływający w stosunkowo niewielkim stopniu na wydajność (1-5%) DRM jest przyczyną problemów technicznych Lords of the Fallen. Z tym można jednak polemizować, bo FIFA 15 nie dostarczyła tak niemiłych wrażeń, jeśli chodzi o wydajność i stabilność gry. Na wnioski w przypadku Dragon Age: Inquisition trzeba jednak jeszcze trochę poczekać.

Tymczasem warto rzucić okiem na zamieszczone poniżej porównanie grafiki przygotowane przez portal IGN, w którym zestawione zostały wersje gry na PC (ustawienia ultra), PlayStation 4 i Xboksa One. Różnice w wyglądzie otoczenia czy modeli postaci są bardzo niewielkie (między edycjami konsolowymi wręcz niezauważalne, mimo innej rozdzielczości - 1080p vs 900p), a Dragon Age: Inquisition prezentuje się na każdej platformie sprzętowej bardzo ładnie (zasługa silnika Frostbite 3 znanego z Battlefielda 4). 

Dragon Age: Inquisition zadebiutuje w naszym kraju 20 listopada 2014 roku na PC oraz konsolach starej (PlayStation 3, Xbox 360) i obecnej generacji. Podobnie jak część druga, gra zostanie spolszczona kinowo (tylko napisy). Według pierwszych opinii szykuje się powrót do formy na miarę ciepło przyjętej „jedynki”, na co my również liczymy. Powtórki z Dragon Age II nikt nie chce i wszystko wskazuje na to, że się jej nie doczekamy. Przed wyruszeniem w świat w Dragon Age: Inquisition możecie przygotować sobie zapis rozgrywki uwzględniający wszystkie ważne wybory z poprzedniczek za pomocą strony internetowej Dragon Age Keep

Aktualizacja: Okazało się, że IGN przez przypadek oznaczył jako "PC" wersję konsolową (PS4 lub XOne), dlatego tak trudno było odnotować jakiekolwiek różnice w pierwszej wersji filmu. Przedstawiciel serwisu przeprosił za błąd, a stosowny materiał wideo został zastąpiony poprawnym nagraniem, zamieszczonym powyżej. 

Dragon Age: Inquisition zbiera wysokie oceny

Źródło: DSOGaming, IGN
cgdestroyerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cgdestroyer2014.11.16, 15:54
15#1
Różnice niewielkie choć np shader skóry na konsolach już zauważalnie gorszy
Zresztą pokazywanie tego samego modelu z tą samą tekstura to ciężko się spodziewać że będzie wyglądało inaczej zwłaszcza, że to pod konsole robione bo piece to wiadomo, że pociągną :)
Przypomina mi się porównanie graficzne w diablo 3 :) niby wszystko o samo ale już na konsolach nie ma cieni tu i tam albo jakichś efektów cząsteczkowych czy innej symulacji fizyki opadających szczątków ale same modele wyglądają niemal tak samo bo to te same modele więc może daltego :P
losdamianosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losdamianos2014.11.16, 15:58
30 fps lock ??
scoobydoo19911Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
scoobydoo199112014.11.16, 16:11
Większych różnic w sumie nie ma. Swoją drogą fajnie że Leliana się pojawia.
AntiaxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Antiax2014.11.16, 16:15
21#4
Proszę nie ufać porównaniom grafiki tworzonym przez IGN - u nich każda gra wygląda tak samo mimo zauważalnych różnic w grafice na każdej z platform, poza tym kompresja niszczy istotne szczegóły.
Według IGN nowy Assassin's wygląda tak samo na PC jak i konsoli, a teraz porównanie:
PS4
http://abload.de/img/ps44rmsmr.jpg
PC
http://abload.de/img/pc4ews8t.jpg
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2014.11.16, 16:25
-19#5
Antiax @ 2014.11.16 16:15  Post: 803704
Proszę nie ufać porównaniom grafiki tworzonym przez IGN - u nich każda gra wygląda tak samo mimo zauważalnych różnic w grafice na każdej z platform, poza tym kompresja niszczy istotne szczegóły.
Według IGN nowy Assassin's wygląda tak samo na PC jak i konsoli, a teraz porównanie:
PS4
http://abload.de/img/ps44rmsmr.jpg
PC
http://abload.de/img/pc4ews8t.jpg
Akurat ten screen z ps4 bardziej mi się podoba...
RasiakNorrisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RasiakNorris2014.11.16, 16:27
Drm spoko. Nic nie mam do niego skoro w ea można oddać grę jesli się nie podoba. Powinni tylko włączyć taki pasek postępu i czasu jaki został by móc zwrócić grę.
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2014.11.16, 16:32
Nie ma co porownywac bo wiadomo ze wersja PC zawsze bedzie sprowadzona do poziomu konsol.

Wystarczy popatrzec co sie dzialo na X360 i PS3, kiedy PCty mialy taka sama moc jak teraz, a grafika byla porownywalna na tych platformach i dopiero pierwszy skok jakosciowy nastapil po premierze 'next-genow'.
BartesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bartes2014.11.16, 16:40
Amitoza @ 2014.11.16 16:25  Post: 803707
Antiax @ 2014.11.16 16:15  Post: 803704
Proszę nie ufać porównaniom grafiki tworzonym przez IGN - u nich każda gra wygląda tak samo mimo zauważalnych różnic w grafice na każdej z platform, poza tym kompresja niszczy istotne szczegóły.
Według IGN nowy Assassin's wygląda tak samo na PC jak i konsoli, a teraz porównanie:
PS4
http://abload.de/img/ps44rmsmr.jpg
PC
http://abload.de/img/pc4ews8t.jpg
Akurat ten screen z ps4 bardziej mi się podoba...

Na PC nie ma żadnego wygładzania zdaje się, dlatego wygląda słabo. Ale rozdzielczość tekstur jest zauważalnie wyższa. Przy wygładzonych krawędziach różnica byłaby znacząca i to na korzyć PC. Inna sprawa, że zrzut z PS4 musi być upscale'owany bo oryginalna rozdzielczość to chyba 900p.
zaq271Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zaq2712014.11.16, 17:00
-5#9
Paskudnie ta gra wygląda na XO.....
sony75Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sony752014.11.16, 17:12
-15#10
Brawa dla EA że dali Denuvo! Piraci znowu będą płakać! Oby w przyszłym roku wszystkie gry jakie wyjdą były zabezpieczone Denuvo. W ten sposób piractwo na PC dobiegnie końca, a gimbusy zamiast piracić może za naukę się wezmą!
Co do porównania, oczywiście wersja na PS4 zdecydowanie góruję nad Xboxem i PC!
Zaloguj się, by móc komentować
1