aktualności

Assassin’s Creed: Unity – łatka poprawiająca m.in. płynność animacji w drodze

71
14 listopada 2014, 18:34 Bartosz Woldański

Firma Ubisoft poinformowała, że trwają wzmożone prace nad kolejnymi aktualizacjami do gry Assassin’s Creed: Unity, które mają m.in. naprawić liczne błędy i zniwelować spadki wydajności. Premiera nowej odsłony jednej z flagowych serii francuskiego koncernu miała być dlań wielkim wydarzeniem, ale ostatecznie skończyła się obniżeniem wartości akcji firmy i rozczarowującymi ocenami wystawionymi przez serwisy branżowe. Gracze nie zostawiają suchej nitki na Ubisofcie, a przyczyną takiego stanu rzeczy są problemy techniczne, jakie nękają Assassin’s Creed: Unity, oraz bardzo wysokie wymagania sprzętowe gry. Nie tak miało to wyglądać.

Assassin’s Creed: Unity – test kart graficznych i procesorów

Niewielu chyba spodziewało się, że Ubisoft będzie w stanie przebić to, co działo się w maju z Watch Dogs. Co prawda Assassin’s Creed: Unity nie zawodzi pod względem oprawy wizualnej, bo mimo wszystko nowa część jest krokiem naprzód względem Black Flag, o tyle działanie gry i ogólne jej dopracowanie pozostawiają wiele do życzenia. W rezultacie wymagania sprzętowe podane kilka tygodni temu przez producenta mają – przynajmniej częściowo – odzwierciedlenie w rzeczywistości i bez dość mocnej karty graficznej nie ma co nawet podchodzić do gry. Nawet po maksymalnym zmniejszeniu ustawień sytuacja nie wygląda różowo: co najmniej 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 1920 x 1080 zapewnia dopiero GeForce GTX 670 wzwyż. Ubisoft aktualnie przygląda się występującym błędom graficznym, niepoprawnym kolizjom postaci z obiektami oraz problemom z wyszukiwaniem rozgrywki kooperacyjnej oraz wydajnością i spadkami klatek na sekundę, które są odczuwalne zarówno na (nawet bardzo wydajnych) komputerach osobistych, jak i na konsolach. Jeśli chodzi o tę ostatnią kwestię, to z producentem w szczególności współpracuje firma AMD, gdyż użytkownicy niektórych układów "Czerwonych" mają jeszcze więcej powodów do narzekań na niską płynność animacji, co zresztą potwierdza nasz wykres zamieszczony poniżej. Wcześniej gracze otrzymają (lub już otrzymali) aktualizację obejmującą m.in. wysypywanie się gry podczas dołączania do sesji sieciowej, zapadanie się Arno przez powierzchnię (głównemu bohaterowi zdarza się dosłownie zapaść pod ziemię) czy migotanie tekstur występujące zwłaszcza na kartach w trybie SLI lub CrossFire. 

Assassin's Creed: Unity wymaga dość wydajnego peceta nawet do najniższych detali!

Tymczasem gracze szukają na własną rękę rozwiązań poprawiających obecny stan, w jakim znajduje się Assassin’s Creed: Unity. Na stronie Reddit.com zasugerowano, że włączenie gry w trybie offline na każdej z platform sprzętowych poprawia wydajność. Część użytkowników donosi, że niweluje to efekt tzw. stutteringu (szarpania obrazu) i zwiększa liczbę klatek na sekundę. Wyłączenie połączenia sieciowego nie rozwiązuje jednak opisanych problemów u każdego, a nawet – jak sugeruje nowy wpis w analizie wydajności w Assassin’s Creed: Unity przygotowanej przez Digital Foundry z serwisu Eurogamer – może w niektórych sytuacjach zmniejszyć płynność animacji. Ogólnie rzecz biorąc, tryb offline zmienia w ostateczności niewiele – przynajmniej na konsolach, choć nie zaszkodzi spróbować. 

Assassin’s Creed: Unity jest pierwszą produkcją z serii wydaną wyłącznie z myślą o PC i konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Niestety, nie jest to wymarzone wejście w „nową generację” – zadowoleni nie są ani gracze, ani też Ubisoft, który już wydał pierwsze poprawki do gry i obiecuje więcej. Ponadto sandbox osadzony w okresie rewolucji francuskiej nie spodobał się krytykom tak bardzo, jak tego oczekiwano – średnia ocen przekracza niewiele ponad 70%, co jest rozczarowującym, jak na ten cykl, wynikiem. Do tej pory żadna duża odsłona Assassin's Creed nie została oceniona tak „nisko”. Mamy nadzieję, że po kilku aktualizacjach uda się choć trochę Ubisoftowi zrehabilitować w oczach graczy. 

Assassin’s Creed: Unity – recenzja gry

mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872014.11.14, 18:41
38#1
Jakby nie można było od razu wypuścić gotowej gry ze 'zintegrowaną' łatką(czyli bez łatki ale dopracowany produkt - bo takie nam obiecano)... Przecież premiera nie była 2 miesiące temu że nie wiadomo ile pracy poświęcili tej łatce. Trochę przypomina mi się GTA 4 i pierwszy patch.
WaltherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Walther2014.11.14, 18:44
45#2
Ktoś gra jeszcze w gry tworzone przez to 'studio' ????

Nie dość ,że 'tworzą' pod jednego producenta to jeszcze im to nie wychodzi :)
radek_zZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radek_z2014.11.14, 18:47
25#3
A co z graczami którzy już przeszli grę z błędami, czyli musieli korzystać z niepełnowartościowego produktu? Przecież nikt nie będzie drugi raz przechodził tej samej gry, bo naprawiono błędy. Czy Ubi odda pieniądze?
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2014.11.14, 18:55
18#4
Tytuł powinien tak brzmieć:

Assassins Creed: Unity - łatka ważąca tyle co gra która naprawiająca wszystko od podstaw w drodze. Dodatkowo ubisoft masowo zwalnia pracowników odpowiedzialnych za ACU :E
reddyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
reddy2014.11.14, 18:56
52#5
ugabugabuga wszedzie widze buga.
Reza29Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Reza292014.11.14, 18:56
15#6
Kaszanka Zone
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2014.11.14, 18:57
15#7
reddy @ 2014.11.14 18:56  Post: 803321
ugabugabuga wszedzie widze buga.
[img]http://drcaos.com/wp-content/uploads/2013/...bisoft-fuck.jpg
[img]
Ta gra jest tak zbugowana że części bugów nie widać bo inne je przysłaniają :lol2:

radek_z @ 2014.11.14 18:47  Post: 803318
Czy Ubi odda pieniądze?


Marzyciel :E

Ubi za taką kaszanę powinien wszystkim którzy kupili ten Crap dać bon 65 % zniżki na wymarzony kąp :D
agent_x007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
agent_x0072014.11.14, 19:32
16#8
Podobno nawet teselacja nie jest włączona w obecnej wersji (ma być udostępniona w jednym z patch'y)... ciekawe ile spadnie wydajność po jej włączeniu.
kepler01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kepler012014.11.14, 19:37
10#9
serio kurde? gtx 750 wiecej fps od r9 280x? :E
ShadeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Shade2014.11.14, 19:53
22#10
Teraz tak wygląda tworzenie i wydawanie gier. Na rynek wypuszcza sie betę lub jak co niektórzy alfę a później łata przez pół roku. Prawda jest taka że teraz kupowanie jakiejkolwiek gry w dniu premiery to czysty idiotyzm.
Zaloguj się, by móc komentować
1