aktualności

Far Cry 4 - wideo prezentujące technologie Nvidii wykorzystane w grze

14
7 listopada 2014, 13:07 Adrian Kotowski

Do sieci trafił kolejny materiał wideo z gry Far Cry 4. Tym razem Ubisoft postanowił zaprezentować technologie Nvidii, które zostały wykorzystane w produkcji francuskiego studia. Firma twierdzi, że dzięki nim to właśnie edycja pecetowa będzie wyglądała zdecydowanie najlepiej. Dodatkowo Ubisoft potwierdził ujawnione dwa dni temu przez Nvidię wymagania sprzętowe.

Far Cry 4 to kolejna gra Ubisoftu, która w wersji pecetowej korzysta z bibliotek GameWorks. Jakiś czas temu publikowaliśmy podobny news dotyczący gry Assassin’s Creed: Unity. Tak samo jak tam, lista wykorzystanych technologii nie jest zbyt długa i w zasadzie pokrywa się ze sobą. Wideo w 60 kl./s możecie obejrzeć poniżej (wymagana przeglądarka Google Chrome lub Internet Explorer 11).

Deweloper wykorzystał technologię PCSS (Percentage-Closer Soft Shadows), dzięki której na powierzchniach obiektów mają być wyświetlane realistyczne miękkie cienie. Standardowo już w przypadku gier współtworzonych z Nvidią gra oferuje też obsługę techniki HBAO+, również wpływającej na jakość cieni. Nie zapomniano ponadto o trybie antyaliasingu TXAA, mającego zapewnić dobrą jakość wygładzania przy niewygórowanym apetycie na moc obliczeniową.

Far Cry 4 jest jedną z niewielu gier, w których wykorzystana została technologia Hairworks. Dzięki niej sierść zwierząt ma prezentować się dużo bardziej realistycznie. Warto wspomnieć, że Hairworks zawita też do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, o czym wspominaliśmy w marcu tego roku. W nowej produkcji Ubisoftu znajdą się też zaawansowane efekty świetlne.  

Na blogu Ubisoftu pojawiły się wczoraj oficjalne wymagania sprzętowe gry. Potwierdzają one nasze wcześniejsze doniesienia. Dla przypomnienia minimalna i zalecana specyfikacja prezentują się następująco:

Minimalne wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8 lub Windows 8.1 (tylko wersje 64-bitowe),
  • Procesor: Intel Core i5 750 2,66 GHz lub AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz,
  • Pamięć operacyjna: 4 GB,
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 460 lub AMD Radeon HD 5850 z 1 GB pamięci i obsługą DirectX 11,
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c,
  • Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca.

Rekomendowane wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8 lub Windows 8.1 (tylko wersje 64-bitowe),
  • Procesor: Intel Core i5-2400S 2,5 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz,
  • Pamięć operacyjna: 8 GB,
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 680 lub AMD Radeon R9 290X z 2 GB pamięci i obsługą DirectX 11,
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c,
  • Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca.

Far Cry 4 zadebiutuje na rynku 20 listopada tego roku w wersji na komputery osobiste i konsole PS3, PS4, X360 i XONE. Wydawca zdecydował się na lokalizację kinową na wszystkich platformach. 

mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872014.11.07, 13:11
Te zwierzęta to akurat fajny efekt końcowy , sierść Tur'a robi wrażenie a reszta technologii? już była o wiele wcześniej teraz tylko podsumowali wszystko w jednym filmiku. Czekam na premierę tego FC4 będę umilał sobie czas , czekając na premierę GTA5. Tym bardziej że kod do gry dostałem do grafiki.
MystZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Myst2014.11.07, 13:30
Ja podobnie. I nie martwie sie juz o wymagania sprzetowe.
radek_zZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radek_z2014.11.07, 13:36
Tym bardziej jako posiadacz kart AMD chyba wstrzymam się do przyszłego roku z zakupem. Wydaje mi się to okresem potrzebnym na wydanie sterowników z poprawkami pod ten tytuł i pierwszego pacha przez producenta, aby gra jakoś sensownie działała na układach czerwonych.
bogo126Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bogo1262014.11.07, 13:39
Zapomnieli o najważniejszej technologii Nvidi: uj****nie kart AMD.
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2014.11.07, 13:56
Rozwiązania NV znacznie polepszają jakość obrazu. Nic dziwnego że dopiero ostatnio AMD obniżyło ceny 290(X). Assasin Creed i FC4 to świetne gry które błyszczą na NV.
radek_zZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radek_z2014.11.07, 13:56
10#6
bogo126 @ 2014.11.07 13:39  Post: 800845
Zapomnieli o najważniejszej technologii Nvidi: uj****nie kart AMD.


Właśnie jakoś tak to dziwnie jest, że jak AMD coś obejmie patronatem, to kończy się to kilkoma fajnymi otwartymi technologiami (np. tress fx) które każdy, jeśli chce może u siebie zaimplementować i gra działa fajnie na każdej platformie. Jak NV coś obejmie patronem, kończy się to zaimplementowaniem kilku ich zamkniętych technologii, które w ogóle nie działają na układach konkurencji, zmiennie dobrze działają na układach NV (np. mocno obciążający PhysX), a cała gra wykazuje fatalną optymalizacje, jak np. AC.
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2014.11.07, 13:58
bogo126 @ 2014.11.07 13:39  Post: 800845
Zapomnieli o najważniejszej technologii Nvidi: uj****nie kart AMD.


NV nic nie musi robić, AMD sobie samo doskonale radzi. Dlaczego zamiast zrobić odpowiednik GameWorks, ograniczają się tylko do bundlowana gier i jęczenia że NV nie chce im pomagać ? Bo tak jest łatwiej.
Ha11ucionogenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ha11ucionogen2014.11.07, 16:04
Grafika 99% jak w Shadow Fall czyli całkiem całkiem
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.11.07, 16:22
-1#9
No to dobrze, mam nadzieję, że pociśnie to pecety i naprawdę odwali kawał dobrej roboty jakościowo, a nie kolejne 30latek na konsoli zamknięty w 30 klatek.
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2014.11.07, 17:34
-2#10
18 listopada i 20 listopada
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1