aktualności

Far Cry 4 – wymagania sprzętowe wersji PC

56
20 listopada 2014, 07:09 Bartosz Woldański

Far Cry 4 ma całkiem akceptowalne wymagania. Mamy już test kart graficznych i procesorów w Far Cry 4. Firma Nvidia, która współpracuje z koncernem Ubisoft, ujawniła na swojej stronie internetowej minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe pecetowej wersji Far Cry 4. Jako że tytuł działa – podobnie jak poprzednia część – na zmodyfikowanym silniku Dunia 2, spodziewaliśmy się raczej stosunkowo niewielkich zmian względem polecanych konfiguracji komputera do Far Cry 3. Ponadto wczoraj pojawił się zwiastun zarysowujący fabułę gry.

Far Cry 4 – test kart graficznych i procesorów

Far Cry 4 – recenzja gry

W rzeczywistości wymagania sprzętowe Far Cry 4 znacznie się zmieniły. Minimalna specyfikacja nadchodzącej odsłony przewyższa właściwie zalecaną konfigurację poprzedniczki. Teraz procesor AMD Phenom II X4 965, który w „trójce” zapewniał razem z Radeonem HD 7770 średnią wydajność od 23 do 58 klatek na sekundę w zależności od ustawień (po podkręceniu CPU), to „na papierze” absolutne minimum do (naj?)niższych ustawień. Oto pełne wymagania sprzętowe Far Cry 4:

Far Cry 4: minimalne wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows 7 (SP1), Windows 8 lub Windows 8.1 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i5 750 2,66 GHz lub AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 460 lub AMD Radeon HD 5850 z 1 GB pamięci i obsługą DirectX 11
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c
  • Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca

Już teraz możemy potwierdzić, że wymagania Far Cry 4 potwierdziły się w naszych testach kart graficznych i procesorów. Gra nawet przy średnich ustawieniach graficznych działa całkiem sensownie na karcie graficznej GeForce GTX 460. Przy minimalnych będzie nieco szybciej (powyżej 30 kl./s).

Far Cry 4: rekomendowane wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows 7 (SP1), Windows 8 lub Windows 8.1 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i5-2400S 2,5 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 680 lub AMD Radeon R9 290X z 2 GB pamięci i obsługą DirectX 11
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c
  • Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca

Far Cry 4 w ustawieniach wysokich istotnie działa bardzo przyzwoicie na rekomendowanych kartach graficznych. GeForce GTX 680 przy najwyższej szczegółowości obrazu oferuje ponad 40 kl./s, zaś Radeon R9 290X ponad 60 kl./s.

Obsługiwane karty graficzne: Nvidia GeForce GTX 460 lub lepsza, GTX 500, GTX 600, GTX 700; AMD Radeon HD 5850 lub lepsza, HD 6000, HD 7000, R7 200, R9 200 (mobilne odpowiedniki tych układów nie są oficjalnie obsługiwane).

Mimo wzrostu minimalnych wymagań Far Cry 4, które tym razem wydają się po prostu realne, zalecane nie robią żadnego wrażenia, zwłaszcza po Assassin's Creed: Unity. Zastanawia tylko zestawienie GeForce’a GTX 680 z nowszym i wydajniejszym Radeonem R9 290X, który z Intelem Core i7-2600K@4,7 GHz zapewnia w Far Cry 3 ok. 50 klatek na sekundę w Full HD i maksymalnych ustawieniach graficznych, włącznie z wygładzaniem krawędzi MSAA 4x, ale nie takie rzeczy już widzieliśmy w wymaganiach podanych przez producenta. Do Far Cry 3 polecaliśmy wydajnego „czterordzeniowca” i nie inaczej będzie w przypadku kontynuacji. Bez przyzwoitego procesora się nie obędzie. Wymóg co do karty graficznej w teorii wzrósł, a przynajmniej do niższych ustawień (i rozdzielczości). A do wysokich lub najwyższych? Przykładowo połączenie AMD FX-8350 4,0 GHz i GeForce’a GTX 680 utrzymywało w "trójce" co najmniej 30 klatek na sekundę w Full HD i detalach „Ultra”, ale bez AA. Przypuszczamy, że w Far Cry 4 podana konfiguracja sprzętowa powinna zapewnić wydajność na podobnym poziomie. Od premiery poprzedniej odsłony minęły prawie dwa lata, więc oprawa wizualna na pewno zostanie nieco upiększona (w tym o efekty Nvidia GameWorks). Pecetowa edycja będzie też dostosowana pod kątem interfejsu i HUD-a do 4K. Dziś praktycznie każdy potencjalny hit obsługuje tę rozdzielczość, więc Far Cry 4 nie mógł być wyjątkiem. 

To przyjdzie nam jednak zweryfikować po 20 listopada tego roku, gdy gra trafi na półki sklepowe. Far Cry 4 ukaże się nie tylko na PC, PlayStation 4 i Xboksie One, ale także na konsolach starej generacji (PlayStation 3 i Xbox 360). Tytuł będzie dostępny na rynku w polskiej kinowej wersji językowej (napisy) na wszystkich platformach sprzętowych. Kampania reklamowa nowego hitu Ubisoftu trwa w najlepsze – jeden z promocyjnych filmów, zaznajamiający gracza z zarysem fabularnym, możecie obejrzeć poniżej.

Far Cry 4 i wycieczka po Kyracie

Źródło: Nvidia
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2014.11.05, 14:17
-5#1
Rozsądnie te wymagania.
3dmarkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
3dmark2014.11.05, 14:22
27#2
Intel Core i5-2400S 2,5 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz

Jak to wiele mówi o wydajności procesorów AMD. A trzeba pamiętać, że i5 2400 jest z 2011 roku i ma już dwóch szybszych następców, a FX 8350 to wciąż urzędujący procesor
franczescoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
franczesco2014.11.05, 14:27
38#3
Jeśli 290X stawiają na równi z GTX 680 to wiedz że coś się dzieje
Vito ScalettaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vito Scaletta2014.11.05, 14:40
-2#4
Wymagania jak najbardziej ok ;). Jestem pewien że na Phenomie 945 i GTX 660 spokojnie pogram na FHD i wysokich przy rozsądnym framerate.
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2014.11.05, 14:42
16#5
3dmark @ 2014.11.05 14:22  Post: 800035
Intel Core i5-2400S 2,5 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz

Jak to wiele mówi o wydajności procesorów AMD.

Mówi dokładnie tyle ile mówiło w przypadku wymagań sprzętowych innych gierek, czyli nic. Przypominam, ze ostatnio w modzie było podawanie w wymaganiach i7 obok FXa :E
anubis01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anubis012014.11.05, 14:43
Mnie ta gra interesuje tylko ze względu na kooperację. Mam tylko nadzieję, że będzie cała kampania w coop i nie będzie ograniczeń, co do swobody poruszania się po całej mapie w tym trybie
Colt1911Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Colt19112014.11.05, 14:45
GTX 680 porównywają do R9290X?! Nie źle kasy musiało wpłynąć na konto Ubi$zajsu od Nvidii innego wytłumaczenia nie ma, dzieli te dwie karty sporo procent/fps
adam12366Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adam123662014.11.05, 14:51
-4#8
coś nie tak jak GTX 680 stawia się na rónwi z r9 290x.. przecieć gtx 680 nie może się równać z r9 290x,. jest duzo słabsza od r9 290x. Jeszcze napisali z 2 GB pamięci i obsługą DirectX 11, przecież r9 290x ma 4 gb pamieci.
FujiyamaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fujiyama2014.11.05, 14:51
-10#9
Crytek implementuje Mantle jak twierdził, więc może olali optymalizacje pod Radeony, a patch wyjdzie później. Oby.
pybekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pybek2014.11.05, 15:02
-1#10
HD5850 to jednak mocna karta, więc wymagania są duże moim zdaniem
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1