aktualności

The Crew – wymagania sprzętowe i efekty wykorzystania Nvidia GameWorks

15
4 listopada 2014, 14:28 Bartosz Woldański

The Crew niedawno wpadło w poślizg, ale na szczęście wpłynęło to nieznacznie na datę premiery. Tym samym nowa gra wyścigowa studia Ivory Tower wyjdzie już na początku grudnia bieżącego roku i z okazji zbliżającego się debiutu firma Ubisoft ujawniła ostateczne wymagania sprzętowe pecetowej edycji. Te akurat nie zmieniły się w ogóle względem wersji beta, ale zostały uzupełnione o optymalną konfigurację sprzętową komputera, która pozwoli cieszyć się płynnością na poziomie 60 klatek na sekundę. 

The Crew – wymagania sprzętowe wersji beta

Już graliśmy w The Crew

Po licznych beta-testach prace nad The Crew powoli dobiegają końca - dotyczy to również żmudnego procesu optymalizacyjnego. Jak się jednak okazuje, wymagania sprzętowe wczesnej wersji wyścigów Ubisoftu z lipca tego roku nie odbiegają od tych, które zostały ujawnione przed minionym weekendem. Co prawda ostateczne wymagania sprzętowe wersji PC nie są tak wysokie, jak Assassin’s Creed: Unity, ale i tak liczyliśmy na przynajmniej drobną korektę. Jednak, jak sugeruje wpis na stronie internetowej Nvidii, ten sam sprzęt przełoży się na ładniejszą oprawę wizualną. Ubisoft dodał także kolejną specyfikację komputera pozwalającego cieszyć się nie tylko 60 klatkami na sekundę, ale też najwyższymi detalami. 

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 (SP1), Windows 8 lub Windows 8.1 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core 2 Quad Q9300 2,5 GHz lub AMD II X4 620 2,6 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 260 lub AMD Radeon HD 4870 z 512 MB RAM i obsługą Shader Model 4.0

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 8 lub Windows 8.1 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i5 750 2,66 GHz lub AMD Phenom II X4 940 3 GHz
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 580 lub AMD Radeon HD 6870 z 1 GB RAM i obsługą Shader Model 5.0

Optymalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 8 lub Windows 8.1 (64-bitowy)
  • Procesor: Intel Core i7-2600K 3,4 GHz lub AMD FX 8150 3,6 GHz
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 670 lub AMD Radeon HD 7870 z 2 GB RAM i obsługą Shader Model 5.0

Obsługiwane karty graficzne: Nvidia GeForce GTX 260 lub lepsza, GTX 400, GTX 500, GTX 600, GTX 700, GTX 900; AMD Radeon HD 4870 lub lepsza, HD 5000, HD 6000, HD 7000, R7 i R9.

Według wcześniejszych doniesień rekomendowana konfiguracja sprzętowa umożliwi grę w rozdzielczości Full HD na ustawieniach średnio-wysokich. Jednak pełna wersja ma działać lepiej niż beta i spokojnie uda się zachować taką samą lub nawet wyższą wydajność po zostawieniu wszystkich opcji na „high”. Rekomendowany sprzęt ma wystarczyć do uzyskania stałych 30 klatek na sekundę, natomiast optymalny, tak jak wcześniej podkreśliliśmy, do 60 klatek.

Zgodnie z wieściami sprzed kilku miesięcy, The Crew powstaje przy współpracy firmy Nvidia, która zadbała o stronę technologiczną gry i rozwiązania Nvidia GameWorks. Nie ma jednak mowy o takim bogactwie dodatkowych efektów graficznych, jak w przypadku chociażby Assassin’s Creed: Unity, Wiedźmina 3 czy konkurencji w postaci Project CARS. W The Crew zastosowano jedynie HBAO+ poprawiające jakość cieniowania oraz specjalną technikę wygładzania krawędzi (TXAA) - różnice w grafice zobrazowano na poniższym filmie:

Oczywiście wersja PC będzie miała – w porównaniu do edycji konsolowych – wyższej jakości tekstury, a dodatkowo obsłuży rozdzielczość 4K (nawet na monitorach Full HD będzie można poprawić wyświetlany obraz dzięki funkcji Dynamic Super Resolution), Nvidia Surround oraz technikę G-Sync dostępną na razie w kilku monitorach takich firm, jak Asus, AOC czy Philips.

The Crew miało zadebiutować 11 listopada 2014 roku, ale ostatecznie pojawi się w sklepach 2 grudnia (USA) i 4 grudnia (Europa) na PC oraz PlayStation 4, Xboksa 360 i Xboksa One. Edycje konsolowe zapewnią rozdzielczość 1080p przy 30 klatkach na sekundę, natomiast na PC limit FPS będzie ustawiony na 60.

The Crew – pierwsze szczegóły o grze i gameplay

Źródło: Nvidia, Ubisoft
DresiaszZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dresiasz2014.11.04, 15:30
-8#1
szkoda że na ps3 nie będzie
kosa89Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kosa892014.11.04, 16:08

Intel Core 2 Duo Quad?
zakk87Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zakk872014.11.04, 16:47
-4#3
Procesor: Intel Core 2 Duo Quad Q9300
ciekawe gdzie kupię taki procek:)

minimalne ok, jak se kupię Xeona to ruszy :)
RasiakNorrisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RasiakNorris2014.11.04, 16:48
kosa89 @ 2014.11.04 16:08  Post: 799707

Intel Core 2 Duo Quad?


Intel Core 2 Duo Quad Octa
zakk87Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zakk872014.11.04, 17:00
-1#5
kurde, a chciałem kupić ps3 i nie wiem czy się teraz opłaca. właściciele Xbox 360 mogą się cieszyć. W sumie dla jednej gry się nie kupuje konsoli :)
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2014.11.04, 17:10
-5#6
Zarąbiście dobrane karty w rekomendowanych i optymalnych :lol2:

Od kiedy GTX 580 = HD 6870
albo
GTX 670 = HD 7870

Po z tym ciekawe dlaczego System Win 7 jest tylko w minimalnych, czyżby M$ posmarował :>

RasiakNorris @ 2014.11.04 16:48  Post: 799724
kosa89 @ 2014.11.04 16:08  Post: 799707

Intel Core 2 Duo Quad?


Intel Core 2 Duo Quad Octa


:E to by miało 'sens' 4x rdzenie z Q8200 taktowane 2 GHz i 4x rdzenie z Q9650 taktowane 3.5 w trybie OCTA :P
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2014.11.04, 17:22
DisconnecT @ 2014.11.04 17:10  Post: 799745
Zarąbiście dobrane karty w rekomendowanych i optymalnych :lol2:

Od kiedy GTX 580 = HD 6870
albo
GTX 670 = HD 7870

Najśmieszniejsze to to, że Nvidia się pod tym wszystkim podpisuje.
Przecież te GTXy były z półkę lub dwie wydajności wyżej niż te radki.
xedeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xede2014.11.04, 18:22
-3#8
to tak samo z porównaniem fx vs intel, czepiacie się...
*Konto usunięte*2014.11.04, 18:52
Ciekawe ile NV płąci za taki filmik
Innego sensu powstania takiego crapu nie widzę, bo przecież jest tam jakieś AA oprócz TXAA, a pokazywanie w utubeee w 720p TXAA vs No AA come on...
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2014.11.04, 20:06
Celowy zabieg, pokazywac gre w 720p zeby pixele byly bardziej widoczne... nikt normalny nie bedzie gral na takiej rozdzialce, a juz na 1080p takiej roznicy by nie bylo.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1