aktualności

Evolve – wymagania sprzętowe wersji alfa

13 24 października 2014, 16:48 Bartosz Woldański

Już niedługo, a konkretnie pod koniec października, rozpoczną się zamknięte testy wersji alfa Evolve, nowej gry twórców Left 4 Dead. Z tej okazji studio Turtle Rock podzieliło się minimalnymi i rekomendowanymi wymaganiami sprzętowymi nadchodzącej strzelaniny kooperacyjnej, w której czterech śmiałków zmierzy się z potężną bestią sterowaną przez innego gracza. 

Już graliśmy w Evolve

Evolve uznane najlepszą grą targów gamescom 2014

Wszyscy, którzy obawiają się, że znaczna część tytułów powstających z myślą tylko o PC oraz konsolach obecnej generacji będzie równie „sprzętożerna” co Assassin’s Creed: Unity, mogą spać spokojnie. Evolve, które jest napędzane przez silnik CryEngine 3.5, udowadnia, że tak się nie stanie, mimo że ujawnione konfiguracje dotyczą bardzo wczesnej wersji gry. W związku z tym poniższa specyfikacja może ulec zmianie, ale raczej na lepsze, bo proces optymalizacyjny ma trwać jeszcze wiele tygodni, na co zresztą uwagę zwraca producent, dodając, że pod tym względem jest wciąż wiele do zrobienia. 

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7
  • Procesor: Intel Pentium D 830 3 GHz lub AMD Athlon 64 X2 6400+ 2,4 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 560 lub AMD Radeon HD 5770
  • Dysk twardy: 15 GB wolnego miejsca

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7
  • Procesor: Intel Core i7 920 2,66 GHz lub AMD A8-3870K 3 GHz
  • Pamięć operacyjna: 6 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 680 lub AMD Radeon R9 280
  • Dysk twardy: 15 GB wolnego miejsca

Jak łatwo zauważyć, Evolve do niższych detali (producent poinformował tylko o tym, że trzeba zejść z poziomem jakości grafiki i wyłączyć dodatkowe opcje pokroju wygładzania krawędzi) nie potrzeba żadnego monstrum – wystarczy dość wiekowy sprzęt. Oczywiście, aby w pełni rozkoszować się doznaniami wizualnymi podczas sieciowych starć, trzeba mieć „nieco” lepszego peceta, ale i w rekomendowanych wymaganiach sprzętowych nie ma niczego, czego byśmy nie widzieli w przypadku wielu innych, niezgorzej zoptymalizowanych gier. Możliwe, że w przyszłości okaże się, iż przykładowe karty GeForce GTX 680 lub Radeon R9 280 wystarczą na Evolve z dużym zapasem, bo od alfy do finalnej wersji jeszcze spora droga. A nawet teraz te układy pozwolą według twórców na uruchomienie gry w ustawieniach Ultra.

Testy alfa rozpoczną się 30 października (31 października w przypadku PC i PS4) i potrwają do 2 listopada tego roku. Gwarantowany dostęp do nich mają osoby, które złożyły zamówienie przedpremierowe na grę, natomiast cała reszta graczy może wyrazić chęć uczestnictwa w sieciowych zmaganiach, wysyłając stosowne zgłoszenie na oficjalnej stronie internetowej. W planach są również otwarte testy beta - te zostały zaplanowane na styczeń 2015 roku, ale wziąć udział będą mogli tylko użytkownicy Xboksa One.  

Premiera Evolve miała pierwotnie odbyć się jesienią bieżącego roku, ale niestety studio Turtle Rock wespół z firmą Take-Two uznali, że najlepszym wyjściem będzie opóźnienie wydania gry do 10 lutego 2015 roku. Wtedy trafi ona na trzy platformy sprzętowe: PC, PlayStation 4 i Xboksa One. W Polsce dystrybucją zajmie się Cenega, która niestety nie przygotuje rodzimego tłumaczenia żadnej z edycji. 

Evolve na materiałach wideo

Evolve – pierwsze szczegóły o grze

Źródło: Evolve
magicznykuba123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
magicznykuba1232014.10.24, 17:10
Co się nagle stało, że niedawno do uciągnięcia na ultra najnowszych gier byla potrzebna 660- tka a teraz nagle wszystkie nowe produkcje mają w rekomendowanych 680 albo 780. Powariowali czy taka słaba optymalizacja?
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872014.10.24, 17:23
-5#2
magicznykuba123 @ 2014.10.24 17:10  Post: 796187
Co się nagle stało, że niedawno do uciągnięcia na ultra najnowszych gier byla potrzebna 660- tka a teraz nagle wszystkie nowe produkcje mają w rekomendowanych 680 albo 780. Powariowali czy taka słaba optymalizacja?

Jedno i drugie.
Zapewne w rekomendowanych Far Cry 4 i GTA5 będzie gtx 980/970...
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2014.10.24, 17:55
wymagania sprzętowe unity są tak wysokie ponieważ ubi dla dorobienia wszyło koparkę bitcoinów do kodu gry haha
Lego17Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lego172014.10.24, 18:25
taith @ 2014.10.24 17:55  Post: 796198
wymagania sprzętowe unity są tak wysokie ponieważ ubi dla dorobienia wszyło koparkę bitcoinów do kodu gry haha

Bardziej prawdopodobne jest, że AC:Unity był optymalizowany nie przez Ubisoft Kijów tylko przez ukraińskich separatystów :)
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2014.10.24, 18:43
-4#5
mocu1987 @ 2014.10.24 17:23  Post: 796189
magicznykuba123 @ 2014.10.24 17:10  Post: 796187
Co się nagle stało, że niedawno do uciągnięcia na ultra najnowszych gier byla potrzebna 660- tka a teraz nagle wszystkie nowe produkcje mają w rekomendowanych 680 albo 780. Powariowali czy taka słaba optymalizacja?

Jedno i drugie z większym naciskiem na pierwsze.
Zapewniam Cię że w rekomendowanych Far Cry 4 i GTA5 będzie gtx 980/970


To jedno a zobacz sobie wymagania minimalne odnośnie CPU

Pentium D według nich = Athlon 64 X2 6400+ :lol2: Faworyzacja intela na całego :E

A co do GTA V niech spróbują tylko to się poszuka używki na allegro i zrobi SLI 770 i nie kupując nowej karty pogram wysoko ;)
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872014.10.24, 19:07
-3#6
DisconnecT @ 2014.10.24 18:43  Post: 796220
mocu1987 @ 2014.10.24 17:23  Post: 796189
(...)

Jedno i drugie z większym naciskiem na pierwsze.
Zapewniam Cię że w rekomendowanych Far Cry 4 i GTA5 będzie gtx 980/970


To jedno a zobacz sobie wymagania minimalne odnośnie CPU

Pentium D według nich = Athlon 64 X2 6400+ :lol2: Faworyzacja intela na całego :E

A co do GTA V niech spróbują tylko to się poszuka używki na allegro i zrobi SLI 770 i nie kupując nowej karty pogram wysoko ;)


Haha dokładnie, też mnie to bawi.


A za te 3 miesiące to gtx 970 używaną znajdziesz pewnie i to się bardziej opłaci :)
Ominiesz ryzyko sturretingu, większego poboru mocy i wiele innych. Sam właśnie pozbyłem się dopiero co GTX 680 SLI(jeszcze jedna asus gtx 680 DirectCuII OC leży w szafce) i zabolał między innymi fakt: brak obsługi obu kart jednocześnie w GTA 4(tego samego boję się w V skoro to identyczny silnik) i wspomnę też o zapasie 4GB pamięci na inne tytuły wraz z nowym GTA bo jak mniemam wymagania będą sporawe z dx11
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2014.10.24, 22:19
magicznykuba123 @ 2014.10.24 17:10  Post: 796187
Co się nagle stało, że niedawno do uciągnięcia na ultra najnowszych gier byla potrzebna 660- tka a teraz nagle wszystkie nowe produkcje mają w rekomendowanych 680 albo 780. Powariowali czy taka słaba optymalizacja?

A ja czekałem na taki moment. Wreszcie może sięcoś ruszy do przodu. Słaba grafika - źle, zajebista grafika - źle bo za duże wymagania. Zdecydujcie się. Logiczne jest, że lepsza grafika = większe wymagania. Dla mnie te z AC:U to początek lepszej drogi w grach ;)
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2014.10.24, 22:48
DisconnecT @ 2014.10.24 18:43  Post: 796220

A co do GTA V niech spróbują tylko to się poszuka używki na allegro i zrobi SLI 770 i nie kupując nowej karty pogram wysoko ;)

Nie pograsz bo braknie Ci vramu ;)
WenezZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wenez2014.10.24, 23:04
Ciekawe czemu 680 z 280 a nie z 7970 :)

Hedrox87Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hedrox872014.10.25, 10:39
magicznykuba123 @ 2014.10.24 17:10  Post: 796187
Co się nagle stało, że niedawno do uciągnięcia na ultra najnowszych gier byla potrzebna 660- tka a teraz nagle wszystkie nowe produkcje mają w rekomendowanych 680 albo 780. Powariowali czy taka słaba optymalizacja?


Po pierwsze kto daje temu tyle plusów? Czy wy nie myślicie? Po drugie przecież to jest alfa. Alfa będąca na nextgenowym silniku Cry Engine czwartej generacji. A i tak ma niższe wymagania niż wiele nowych portów z konsol. Po trzecie developer mówił, że to są wymagania tylko do alfy i potem będą niższe dzięki optymalizacji, co zresztą jest oczywiste.
Zaloguj się, by móc komentować
1