aktualności

Rainbow Six: Siege w 60 klatkach na sekundę na wszystkich platformach

18
13 października 2014, 11:25 Adrian Kotowski

Ubisoft oficjalnie ogłosił, że ich nowa taktyczna strzelanka Rainbow Six: Siege będzie działać na wszystkich platformach w 60 klatkach na sekundę. W tej chwili nie ujawniono jednak, przy jakiej rozdzielczości osiągnięty został taki framerate na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Sama gra ma zadebiutować na rynku w przyszłym roku.

Ubisoft ostatnimi czasy zachowuje się co najmniej dziwnie. Niedawno informowaliśmy Was, że według przedstawicieli francuskiego giganta 60 kl./s tak naprawdę wcale nie jest lepsze niż 30 kl./s, a dzisiaj dowiadujemy się, że w Rainbow Six: Siege skorzystano z tej pierwszej, naszym zdaniem lepszej opcji. Najwidoczniej więc „filmowe doznania” (tym tłumaczono 30 kl./s w Assassin’s Creed: Unity) w tym przypadku nie są potrzebne.

Trzeba jednak jasno zaznaczyć, że przedstawiciele Ubisoftu stwierdzili wcześniej, że 60 kl./s jest naprawdę dobre właśnie do gier FPS. Inna sprawa, że patrząc na skalę map dostępnych w produkcji osiągnięcie takiego framerate’u nie powinno być wielkim problemem nawet na konsolach, choć niewykluczone, że w tym przypadku dojdzie do cięć rozdzielczości (przypuszczalnie do 900p na Xbox One).

Sama gra ma skupiać się na walce policji z terrorystami. Ubisoft stawia przede wszystkim na tryb multiplayer, w którym naszym zadaniem będzie m.in. odbicie zakładników przetrzymywanych przez innych graczy. Produkcja ma cechować się ogromną destrukcją otoczenia. Pierwsze wideo zaprezentowane na E3 2014 z wersji pecetowej (to swego rodzaju ewenement w przypadku multiplatformowych gier Ubisoftu) prezentowało szybką rozgrywkę na bardzo małej przestrzeni, gdzie ściany nie zawsze zapewniają dobrą ochronę.

Tytuł ma zadebiutować na rynku w przyszłym roku na PC, PS4 i XONE. W tej chwili nie mamy żadnych informacji o konkretnej dacie premiery, czy dostępnej w naszym kraju wersji językowej.

Rainbow Six Siege – prawie 40-minutowe wideo prezentujące rozgrywkę w trybie multiplayer

Źródło: PC Games
lukas108Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukas1082014.10.13, 11:32
16#1
No tak, FPS już nie musi być filmowo :) Jak się gracze konsolowi przyzwyczają do 60fps to potem będzie im trudno zaakceptować poprzednią rzeczywistość. Lepsze to niż nic.
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2014.10.13, 11:38
A podobno mieli wyjsć na przeciwko graczom i zmienić dotychczasowa politykę.
I po co kłamać!?

Ta firma jest żałosna. Raz 30 a innym razem 60.
Czemu nie pozostawić wyboru dlagracza i jego wydajnego sprzętu?
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2014.10.13, 11:44
13#3
Skoro wydawcy tak bardzo stawiają na 'filmową jakość'/'cinematic experience', to niech nie robią z gęby du*y i blokują gry na 24FPS, tak jak filmy w kinie :E Inaczej to bełkot marketingowy.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.10.13, 11:49
Filmowa jakość to jest jakość do oglądania, bez interakcji, z możliwością stopklatki jak coś tam umyka oczom. W grze do niedawna 60 klatek to minimum, a 90 to optimum w dynamicznych grach, gdzie lag to wróg. Po co aż tyle klatek? Żeby wyodrębnić najmniejsze szczegóły w możliwie najmniejszym czasie, bo każda milisekunda więcej i wyfragują cię. 90 klatek średnia zapewnia komfort, dzięki któremu jest pewne, że minimalna ilość nie spadnie poniżej 30 nawet w najbardziej zwalonym miejscu mapy i najbardziej zagęszczonej akcji.
mlody kurasiokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mlody kurasiok2014.10.13, 11:55
-6#5
Ale pieprzycie. Prawda jest taka ze w grach typu uncharted czy taki assasin 30 fps wystarcza i gra się spoko wiec ja się z ubisoftem zgadzam. Co innego w fpsach ale właśnie tu jest 60 fps wiec w czym problem
tybet2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tybet22014.10.13, 11:58
Następna gra, której nie kupuję z uwagi na ułomność już po stronie technicznej. Dzięki za info.
SNC2014.10.13, 12:15
16#7
mlody kurasiok @ 2014.10.13 11:55  Post: 792648
Ale pieprzycie. Prawda jest taka ze w grach typu uncharted czy taki assasin 30 fps wystarcza i gra się spoko wiec ja się z ubisoftem zgadzam. Co innego w fpsach ale właśnie tu jest 60 fps wiec w czym problem

Wyszlo Last of Us na ps4 w 60fps z mozliwoscia wlaczenia 30fps(nawet cienie byly wtedy ladniejsze) jestem ciekaw ile % graczy wybieralo opcje 30fps, bo recenzenci pisali ze po przyzwyczajeniu do 60fps przelaczenie na 30 bylo jak tortura :)
KowalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kowal2014.10.13, 12:34
-1#8
PCLab, news o grze, 3/4 newsa na temat fpsów na konsoli. Ręce opadają...
HardBhgamingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HardBhgaming2014.10.13, 13:11
zagrajcie sobie na 60 fpsach w csgo a 120-140 różnica gigantyczna.
Nawet bez monitora 144Hz nie było takich 'klatek' jak na 60 i gra dla mnie była bardzo nie płynna.
Co do Rainbow Six gdyby nie spieprzyli gry mógł by być następcą SWAT'a.
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2014.10.13, 13:23
mlody kurasiok @ 2014.10.13 11:55  Post: 792648
Ale pieprzycie. Prawda jest taka ze w grach typu uncharted czy taki assasin 30 fps wystarcza i gra się spoko wiec ja się z ubisoftem zgadzam. Co innego w fpsach ale właśnie tu jest 60 fps wiec w czym problem

A co ci przeszkadza gdyby była możliwość grania w 80 czy 120 fps?
Są ludzie który nie ograniczają się do sprzętu średniej klasy idąc dalej kupują monitory 120Hz aby ich karty wpięte w SLI/CrossFire dawały czadu.

Abstrahując po co pierdylionrodzajow chleba, ziemniaków, jabłek, itd?

Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1