aktualności

Dragon Age: Inquisition – wymagania sprzętowe wersji PC, obsługa AMD Mantle i PlayStation 4 górą

22 11 października 2014, 12:39 Bartosz Woldański

Dragon Age: Inquisition początkowo dołączył do gier potrzebujących karty graficznej ze sporą ilością pamięci, ale wymagania sprzętowe wersji PC zostały szybko skorygowane. Po poprawkach tytuł studia BioWare nie jest bardziej „sprzętożerny” niż Battlefield 4, pierwsza produkcja działająca na silniku Frostbite 3. Dodatkowo komputerowa edycja nadchodzącego Dragon Age’a będzie obsługiwać rozdzielczość 4K i technologię AMD Mantle. Poznaliśmy też szczegóły na temat natywnej rozdzielczości w wersjach przeznaczonych na PlayStation 4 i Xboksa One.

Dragon Age: Origins za darmo do 14 października

Studio BioWare chce za wszelką cenę zmazać złą opinię po Dragon Age’u II, który rozczarował większość graczy zagrywających się z wypiekami na twarzy w pierwszą część smoczej serii. Dragon Age: Inquisition ma być połączeniem najlepszych rozwiązań zarówno z „jedynki”, jak i „dwójki”. Gra doda także coś od siebie – między innymi dzięki przeniesieniu się na zupełnie nowy silnik, Frostbite 3, który sprawdza się w tytułach z wielu gatunków (Need for Speed Rivals, Plants vs Zombies: Garden Warfare czy Battlefield Hardline). Można było więc przewidzieć, jakiego mniej więcej sprzętu będzie potrzebować Dragon Age: Inquisition. Mimo że w pierwszej wersji wymagań sprzętowych do gry rekomendowana była karta graficzna z 3 GB pamięci, to firma Electronic Arts naniosła we wpisie na stronie Origin poprawki i okazało się, że wystarczy „tylko” 2 GB. Reszta nie odbiega zbytnio od tego, co podano w przypadku Battlefielda 4. Oto wymagania sprzętowe nowego Dragon Age'a:

Minimalne wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 lub Windows 8.1
  • Procesor: czterordzeniowy Intel o taktowaniu 2 GHz lub czterordzeniowy AMD o taktowaniu 2,5 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce 8800 GT lub AMD Radeon HD 4870 z 512 MB pamięci
  • Dysk twardy: 26 GB wolnego miejsca
  • Inne: wymagana aktywacja w usłudze Origin

Rekomendowane wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 lub Windows 8.1
  • Procesor: czterordzeniowy Intel o taktowaniu 3 GHz lub sześciordzeniowy AMD o taktowaniu 3,2 GHz
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660 lub AMD Radeon HD 7870 lub AMD R9 270 z 2 GB pamięci
  • Dysk twardy: 26 GB wolnego miejsca
  • Inne: wymagana aktywacja w usłudze Origin

Nie jest źle, prawda? Zastanawia nas to, czy Dragon Age: Inquisition – w przeciwieństwie do Battlefielda 4 – faktycznie będzie grywalny na 4 GB RAM-u, nawet na najniższych detalach. Ogólnie rzecz biorąc, nowy RPG BioWare’u nie powinien być bardziej wymagający niż Battlefield 4. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, Dragon Age: Inquisition będzie obsługiwał AMD Mantle, co może przynieść odczuwalny wzrost wydajności na niektórych konfiguracjach z kartami graficznymi AMD Radeon. Tylko oby udało się tym razem wdrożyć tę technologię w dniu premiery gry, bo na razie w przypadku każdego tytułu z zapowiedzianym API Mantle trzeba było na to czekać długimi tygodniami lub nawet miesiącami.

A jak z rozdzielczością na konsolach obecnej generacji? Przedstawiciel kanadyjskiego zespołu deweloperskiego ogłosił oficjalnie, że Dragon Age: Inquisition – w odróżnieniu od Assassin’s Creed: Unity, na temat którego doniesienia wywołały prawdziwą burzę w sieci – wykorzysta tkwiący potencjał w obu platformach sprzętowych (na tę chwilę). W związku z tym posiadacze PlayStation 4 będą cieszyć się rozgrywką w 1080p, natomiast Xboksa One – „tylko” w 900p. Jeszcze czekamy na rozwianie wątpliwości w kwestii wydajności, ale raczej nie liczylibyśmy na więcej niż stabilne 30 klatek na sekundę.

Warto rzucić okiem na opublikowane razem z wymaganiami sprzętowymi screeny z gry, które przedstawiają zupełnie odmieniony HUD zarezerwowany dla wersji PC. We wcześniejszych materiałach umiejętności postaci zostały umieszczone w kółku w prawym dolnym rogu (zobaczcie poniżej zalinkowany gameplay). Przygodę w świecie fantasy, która ma starczyć nawet na 150-200 godzin (w razie potrzeby poznania całej zawartości), rozpoczną 20 listopada 2014 roku użytkownicy PC oraz konsol PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One. Gra ukaże się w naszym kraju w polskiej kinowej wersji językowej (napisy) na wszystkich platformach sprzętowych. 

Dragon Age: Inkwizycja – gameplay z wersji PC

Dragon Age: Inkwizycja z trybem kooperacji

palel47Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
palel472014.10.11, 12:43
15#1
8800 GT równy z HD 4870 xd

Ktoś jeszcze ufa podawanym wymaganiom?
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872014.10.11, 12:53
15#2
palel47 @ 2014.10.11 12:43  Post: 792209
8800 GT równy z HD 4870 xd

Ktoś jeszcze ufa podawanym wymaganiom?


Od dawien dawna wymagania oficjalne mają mało wspólnego w przełożeniu na rzeczywistość.

Już nawet pomijając takie absurdy jak Gta 4 i GeForce 8600 oraz Metro 2033 i GeForce 260 GTX
olo19Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
olo192014.10.11, 13:00
mocu1987 @ 2014.10.11 12:53  Post: 792212
palel47 @ 2014.10.11 12:43  Post: 792209
8800 GT równy z HD 4870 xd

Ktoś jeszcze ufa podawanym wymaganiom?


Od dawien dawna wymagania oficjalne mają mało wspólnego w przełożeniu na rzeczywistość.

Już nawet pomijając takie absurdy jak Gta 4 i GeForce 8600 oraz Metro 2033 i GeForce 260 GTX


Ja akurat grałem w GTA 4 na 8600gt i athlon 2,1ghz x2, na najniższych albo prawie najniższych ;p
EmanlZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Emanl2014.10.11, 13:37
-13#4
'po slabym Dragon Age 2' Jak dla mnie DA2 to byla super gra i wcale nie gorsza od 1. A caly ten hejt bierze sie z tego ,ze obie te gry byly skierowane do roznych odbiorcow wiec fani 1 wieszali psy na 2.
lukas108Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukas1082014.10.11, 13:54
palel47 @ 2014.10.11 12:43  Post: 792209
8800 GT równy z HD 4870 xd

Ktoś jeszcze ufa podawanym wymaganiom?


8800 jest tak samo wydajna jak 4850 ale tylko w fallout 3 w 1680×1050. Hmmm.
lyx2014.10.11, 13:58
Szkoda, że te paski hp tak paskudnie wyglądają na tym UI - na całe szczęście na PC się zaraz pojawią jakieś mody :)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2014.10.11, 14:06
Czekam do 2015 na Pilars of Eternity od Obsidianu, w ten rpgpodobny twór na pewno grać nie będę i nie dam zarobić EA i Bioware.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.10.11, 14:13
-10#8
wtf mantle i 4 rdzeniowce, pogięło ea, chyba ta nowa jakość wymagań, ale nie od siebie tylko od sprzętu. Przecież mantle miało wydobyć z dwurdzeniowców 'ukrytą moc'.
HeeronimZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Heeronim2014.10.11, 14:41
Stjepan @ 2014.10.11 14:06  Post: 792231
Czekam do 2015 na Pilars of Eternity od Obsidianu, w ten rpgpodobny twór na pewno grać nie będę i nie dam zarobić EA i Bioware.

Zgadzam się. Tym bardziej, że obecnie jest w co grać- genialne Divinity: Original Sin, ambitne, choć zabugowane i technicznie leżące Wasteland 2, niezłe Shadowrun Returns Dragonfall.

No i Pillars of Eternity gdzieś na początku 2015.

Kto, poza konsolowcami, zajmowałby sobie głowę tym wypłoszem od Bioręwłapę, które z gry na grę prezentuje coraz niższy poziom?

Bioware może sobie swoje 'Press a button for something awesome to happen' wsadzić wiadomo gdzie.
snape666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
snape6662014.10.11, 14:48
-5#10
'Zastanawia nas to, czy Dragon Age: Inquisition – w przeciwieństwie do Battlefielda 4 – faktycznie będzie grywalny na 4 GB RAM-u, nawet na najniższych detalach.' - chyba jakaś pomyłka, że niby bf4 był niegrywalny na 4 gb ramu (mówię o single player).
Zaloguj się, by móc komentować
1