aktualności

Ubisoft: 60 kl./s nie powinno być standardem

106 9 października 2014, 15:28 Adrian Kotowski

Ubisoft broni swojego wyboru dotyczącego rozdzielczości i liczby klatek na sekundę w grze Assassin’s Creed: Unity na konsolach Xbox One i PS4. Firma postanowiła przekonać graczy, że 30 kl./s jest lepsze niż 60 kl./s, co ma być związane z „filmowością” danej produkcji. Co więcej według przedstawicieli francuskiego giganta wyższy framerate nie będzie jakąkolwiek normą i nie powinno się do tego za wszelką cenę dążyć.

Ubisoft w ostatnim czasie słynie z dość kontrowersyjnych decyzji i wypowiedzi pracowników. Niedawno dowiedzieliśmy się, że AC: Unity będzie działał na konsolach obecnej generacji w rozdzielczości 900p i 30 kl./s, co tłumaczone było ograniczeniami procesora oraz chęcią uniknięcia popularnej ostatnio wojny pomiędzy fanami obozów Sony i Microsoftu.

Assassin's Creed: Unity

Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że nowa gra Ubisoftu od początku była projektowana w ten sposób, by najlepiej działała właśnie w 30 kl./s. Co ciekawe kilka miesięcy temu Francuzi twierdzili co innego i zapewniali, że postarają się wyciągnąć 60 kl./s przy 1080p. Według głównego projektanta poziomów, Nicolasa Guerina, ograczniecznie liczby klatek na sekundę na niższym poziomie sprawia, że AC: Unity jest bardziej filmowe. Według niego pchanie się w 60 kl./s na siłę jest całkowicie bez sensu. Inna sprawa, że jego dalsza argumentacja jest co najmniej zastanawiająca.

"W Ubisofcie zawsze chcieliśmy oferować 60 kl./s. Nie sądzę jednak, żeby był to dobry pomysł, bo framerate ten nie daje wiele, a co więcej nie wygląda naturalnie. To trochę jak z filmem Hobbit, który oglądało się naprawdę dziwnie [w 48 kl./s - przyp. red.]. Myślę więc, że wspólnie z branżą gier wideo porzucimy starania o stworzenie z 60 kl./s standardu, ponieważ jest to trudne do osiągnięcia. To w końcu dwa razy więcej niż w przypadku 30 klatek na sekundę, a nie jest to tak ważne jak jakość renderowania obrazu."

Czytając wypowiedź przedstawiciela Ubisoftu przypomina się słynne stwierdzenie, że powyżej 30 kl./s nie widać różnicy. Problem w tym, że widać i to ogromną. Na takim podejściu mogą stracić przede wszystkim gracze pecetowi, których maszyny byłyby w stanie wyświetlić więcej niż 30 kl./s, ale przez blokadę nie będą miały takiej możliwości. Co prawda nie ma informacji, by w przypadku AC: Unity problem ten na komputerach występował, ale od wczoraj wiemy, że limit znajdzie się choćby w wersji pecetowej The Evil Within, co zostało dzisiaj potwierdzone przez twórców tej produkcji.

Assassin's Creed: Unity - nowy silnik gry wpłynie na wydajność wszystkich gier Ubisoftu

Źródło: KitGuru
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2014.10.09, 15:36
125#1
Moze dla nich wystarczy 720p@30fps, ale gracze sa innego zdania.
krecik88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
krecik882014.10.09, 15:37
161#2
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.10.09, 15:40
87#3
Dobra, niech już konsolowcom dają te 480 w porywach 720, to ciągle codzienne życie w tv.
amb00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amb002014.10.09, 15:41
64#4
Nie chcą poprostu aby konsolowcy mieli ból dupy xD
TheRaveQZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheRaveQ2014.10.09, 15:41
64#5
Komuś się w dupie poprzewracało... Bronią tych głupich konsolek z podzespołami przeciętnego komputera z 2009 roku. Gdyby nie konsole (od 2000r.) to ciekawe jakby wyglądała dzisiaj grafika i optymalizacja...
KelamZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kelam2014.10.09, 15:41
80#6
Standardowe brednie, choć bezczelność na wysokim poziomie. Kolejny haczyk odfajkowany na liście 'czemu powinno się olewać gry ubi'.
BILI82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BILI822014.10.09, 15:43
27#7
No to napewno duzo ludzi kupi taki syf! jak mozna takie bzdury wmawiac...
_QuaTTrO_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
_QuaTTrO_2014.10.09, 15:45
55#8
Ależ oczywiście bo 1080p i 60Kl/s to tylko liczby! /s

A kilka tygodni temu mówili że chcą odbudować swój wizerunek.
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2014.10.09, 15:45
47#9
Krętactwo typu 'drogi samochód jest zły, bo mnie na niego nie stać'
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2014.10.09, 15:50
-15#10
Gry coraz gorsze i coraz głupsze robią, ale nikt nie ma się tym czasu zająć, bo trwają wojenki o liczbę klatek i rozdzielczość... Syndrom nowej ery. Ludzie chętnie łykną każde gówno, jeśli poda im się je na talerzyku w odpowiedniej rozdzielczości i wypolerowane do połysku z odpowiednim fps.
Zaloguj się, by móc komentować
1