aktualności

Ubisoft: procesor w PlayStation 4 i Xbox One za słaby do Assassin's Creed: Unity

70
7 października 2014, 09:22 Adrian Kotowski

Assassin’s Creed: Unity będzie działać na obu konsolach obecnej generacji w rozdzielczości 900p i w 30 kl./s. Ubisoft postanowił zrównać wersje na PlayStation 4 i Xbox One, by jak twierdzą przedstawiciele firmy, uniknąć niepotrzebnych debat i przepychanek pomiędzy fanami danego sprzętu. Głównym powodem ma być jednak niewystarczająca moc procesora, który nie może poradzić sobie z dużą liczbą postaci wyświetlanych na ekranie.

Assassin’s Creed: Unity zadebiutuje na rynku już w przyszłym miesiącu, a my dowiadujemy się nowych informacji o tytule Ubisoftu. Tym razem padło na popularny w tej generacji konsol temat rozdzielczości i liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Jak się okazuje AC: Unity będzie kolejnym tytułem, który na konsolach nie będzie w stanie działać w 1080p.

Assassin's Creed: Unity

Ubisoft zrównał ze sobą edycje dla PS4 i Xbox One, by te działały w 900p i 30 kl./s. Co więcej firma wytłumaczyła, dlaczego tak zrobiła. Winny ma być zbyt słaby procesor. Vincent Pontbriand w rozmowie z VideoGamerem całą winę zrzucił właśnie na niego, jednocześnie twierdząc, że układ graficzny nie był tutaj żadnym ograniczeniem.

„Technicznie jesteśmy ograniczeni ze strony CPU. GPU są naprawdę potężne, dzięki czemu grafika wygląda całkiem nieźle, ale to CPU musi przetworzyć sztuczną inteligencję wszystkich NPC znajdujących się na ekranie i wyświetlanych równolegle.” - stwierdził Pontbriand.

„Zostaliśmy szybko ograniczeni przez procesor i było to dla nas bardzo frustrujące, ponieważ sądziliśmy, że możliwa będzie dziesięciokrotna poprawa sztucznej inteligencji. Zdaliśmy sobie jednak sprawę, że będzie to bardzo trudne. To nie liczba wielokątów wpływa na płynność animacji. Gdyby nie sztuczna inteligencja, moglibyśmy uruchomić grę w 100 kl./s, ale przez nią byliśmy zmuszeni ograniczyć się jedynie do 30 kl./s.”

Co ciekawe 900p i 30 kl./s widzieliśmy już na PS4 i XONE w poprzedniej części serii. Ubisoft szybko wydał jednak patch podbijający rozdzielczość na konsoli Sony. Nie wiadomo, czy tutaj nie będzie podobnie, ale w tej chwili Ubisoft nic takiego nie zapowiedział. Assassin’s Creed: Unity zadebiutuje na polskim rynku 13 listopada tego roku w wersjach na PlayStation 4, Xbox One i oczywiście komputery osobiste.  

Assassin's Creed: Unity ma być wypełnione mikrotransakcjami

Źródło: VideoGamer
SkyeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skye2014.10.07, 09:35
-9#1
Sranie w banie. Na E3 miało być 1080p/60fps dla PS4 i XO. Nagle miesiąc przed premierą jest 900p/30fps. Coś jest nie halo!
PulpitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pulpit2014.10.07, 09:38
37#2
Zack_ ale na co ty liczyłeś? Przecież te konsole już są za stare, developerzy w końcu mówią jak jest. Żadna niespodzianka, z g***a bata nie ukręcisz. Szkoda tylko, że PC na tym ucierpi, bo nie beda efektów i tekstur specjalnie dla jednej platformy robić, lepiej wszędzie tak samo słabo.
1man1jarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
1man1jar2014.10.07, 09:38
37#3
HAHAHAH

Długo się czekało aż w końcu twórcy gier zaczną otwarcie mówić, że nowe konsole są ograniczone, ale w końcu jest!

Prawda powoli wychodzi na jaw, że od początku konsole ograniczają rynek gier, ale to jest jak się wkłada mobilnego, gównianego jaguara do sprzętu, który miał być pożal się boże 'next genem'.. :)
BlashixZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Blashix2014.10.07, 09:39
25#4
Jednym słowem next gen.
PioyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pioy2014.10.07, 09:50
21#5
Jedno małe ale... w jaki sposób obniżenie rozdzielczości odciąży CPU? To tak jakby stwierdzić że w PC zejście z ultra na medium da boost z 30 na 100 FPS w miejscu obciążającym procesor. Mało jest na PCL artykułów wykazujących, że 'to tak nie działa'?
KazubinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kazubin2014.10.07, 09:57
11#6
hahaha To było pewne, przecież to UBI ich ociężały silnik powyżej 30 jest siedliskiem dropów, więc zrobią to co zawsze lock i kastracja, tak jak było z FC3, WD.
SkyeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skye2014.10.07, 10:03
Pulpit @ 2014.10.07 09:38  Post: 790704
Zack_ ale na co ty liczyłeś? Przecież te konsole już są za stare, developerzy w końcu mówią jak jest. Żadna niespodzianka, z g***a bata nie ukręcisz. Szkoda tylko, że PC na tym ucierpi, bo nie beda efektów i tekstur specjalnie dla jednej platformy robić, lepiej wszędzie tak samo słabo.

No stary wiedziałem po Watch Dogs, że coś jest nie tak, ale problem polega na tym, że PS4 pociągłoby 1080p, ale XO sobie nie radzi. XO ma wyżej taktowany CPU, ale jest on wolniejszy... przez inną pamięć i pomniejsze różnice między PS4 a XO. Jeśli już na początku generacji nawet 1080p nie da się osiągnąć to jakiś śmiech.

Mogli ustalić cenę od początku na 500 € i dać lepszy CPU, choćby Cella, który pewnie tego Jaguara by rozniósł. Zrobili downgrade i teraz trzeba jakoś ściemniać.
DxF2014.10.07, 10:06
13#8
Zack_ @ 2014.10.07 09:35  Post: 790702
Sranie w banie. Na E3 miało być 1080p/60fps dla PS4 i XO. Nagle miesiąc przed premierą jest 900p/30fps. Coś jest nie halo!


Jak się nie umie porządnie programować to potem żadne zasoby nie są wystarczające :)
SkyeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skye2014.10.07, 10:06
Pioy @ 2014.10.07 09:50  Post: 790707
Jedno małe ale... w jaki sposób obniżenie rozdzielczości odciąży CPU? To tak jakby stwierdzić że w PC zejście z ultra na medium da boost z 30 na 100 FPS w miejscu obciążającym procesor. Mało jest na PCL artykułów wykazujących, że 'to tak nie działa'?

Good point, też to zauważyłem i mnie to bardzo dziwi. Skoro to architektura x86, czyli pecetowa i obniżyli rozdzielczość to bardziej obciążony będzie wówczas CPU, a GPU jak się podwyży rozdzielczość. Stawiam, że po prostu XO nie wyrabia i dostali kaskę od MS, żeby wyrównać specyfikację dla obu konsol.
SkyeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Skye2014.10.07, 10:08
DxF @ 2014.10.07 10:06  Post: 790714
Zack_ @ 2014.10.07 09:35  Post: 790702
Sranie w banie. Na E3 miało być 1080p/60fps dla PS4 i XO. Nagle miesiąc przed premierą jest 900p/30fps. Coś jest nie halo!


Jak się nie umie porządnie programować to potem żadne zasoby nie są wystarczające :)

Umie, nie umie, nad taką grą pracuje kilku deweloperów, Montreal, Quebec, Toronto, Singapur, Bukareszt i coś tam jeszcze. Nadal mało? Jestem zawiedziony, bo mimo obniżenia rozdzielczości dalej nie będzie ani trochę anty-aliasingu i wszędzie te cholerne ząbki.
Zaloguj się, by móc komentować
1