aktualności

The Vanishing of Ethan Carter – premiera, wymagania sprzętowe i gra kontra rzeczywistość

9
25 września 2014, 13:00 Bartosz Woldański

Dzisiaj na rynku debiutuje nowa gra Adriana Chmielarza – The Vanishing of Ethan Carter. Przygodówka FPP w klimacie grozy i otwartym świecie jest dostępna zarówno w wersji cyfrowej, jak i pudełkowej. Gra zostanie odblokowana  na platformie Steam o godzinie 19:00 czasu polskiego, więc przedtem warto rzucić okiem na zawartość poszczególnych wydań oraz wymagania sprzętowe. 

Aktualizacja: Gra zaliczy niewielki poślizg. Obsuwa wynika z błędów, których twórcy są świadomi i które zamierzają poprawić w najbliższych godzinach. Cyfrowe dodatki zostały już udostępnione, ale na główną zawartość trzeba jeszcze poczekać. Zagrać w The Vanishing of Ethan Carter będzie można dopiero jutro po godzinie 9:00 czasu polskiego (według licznika na oficjalnej stronie internetowej projektu). Możliwe, że uda się uporać z problemem szybciej i gra zostanie udostępniona jeszcze dzisiaj. 

Wrażenia i galeria z gry

13 minut rozgrywki z The Vanishing of Ethan Carter

The Vanishing of Ethan Carter (Zaginięcie Ethana Cartera) zmierza właśnie na półki sklepowe w dwujęzycznej wersji: polskiej i angielskiej. Co kto lubi. Firma CDP.pl, która zajmuje się w naszym kraju dystrybucją przygodówki niezależnego studia The Astronauts, pokazała zawartość polskiego wydania gry. W środku, oprócz płyty oraz kodu aktywacyjnego Steam, znalazło się również miejsce na cztery pocztówki prezentujące wygląd klimatycznych lokacji oraz album z grafikami i komentarzami twórców. Edycja dość bogata, jak na grę niezależną i dostępną w przystępnej cenie sugerowanej (79,90 zł). Jeszcze lepiej wypada przedpremierowe wydanie cyfrowe, które zawiera ścieżkę dźwiękową, cztery unikatowe tapety na pulpit, mapę Red Creek Valley, plakat w wysokiej rozdzielczości oraz rzeczony album „making of”. Tę wersję można zamówić na platformach Steam i GOG.com oraz w innych sklepach elektronicznej dystrybucji.

Wymagania sprzętowe wersji PC nie należą do wygórowanych, tak jak można było się spodziewać po grze niezależnej i zmodyfikowanym silniku Unreal Engine 3. Niestety, specyfikacja nie jest zbytnio doprecyzowana i pozostaje nam zadowolić się jedynie minimalną konfigurację sprzętową, która wypada następująco:

Minimalne wymagania sprzętowe

  • System operacyjny: Windows XP (SP3), Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8
  • Procesor: Intel Core 2 Duo lub odpowiednik AMD
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: 512 MB z obsługą DirectX 9.0c
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c
  • Dysk twardy: 10 GB wolnego miejsca

Jak poinformował CDP.pl, polska wersja językowa The Vanishing of Ethan Carter powstała we współpracy z profesjonalnym studiem Sound Tropez. Głosy postaciom użyczyły mniej znane osoby, ale które zdobyły wcześniej doświadczenie przy dubbingowaniu gier. W tytułowego Ethana Cartera wcielił się Kuba Jankiewicz, ale w obsadzie są jeszcze Agnieszka Matysiak (Lady Aribeth w NWN, Samara w Mass Effect 2 albo Pani Bólu w Diablo III), Sławomir Pacek (Harkin w Mass Effect, Pawcio w Epic Mickey 2 czy kilka postaci w serii Wiedźmin) i Sebastian Cybulski (Gordi Kramer w Heavy Rain lub Valerian Mengsk w Starcraft II: Heart of the Swarm). Próbki z polskiej wersji gry możecie odsłuchać w tym miejscu.

Jednym z atutów The Vanishing of Ethan Carter ma być niemalże fotorealistyczna (przynajmniej pod niektórymi względami) oprawa wizualna. W osiągnięciu tego celu pomogło zastosowanie techniki fotogrametrii, o której szerzej pisaliśmy w tej publikacji. Jesteście ciekawi, jak wybrane miejsca w Polsce (m.in. Jezioro Pilchowickie i okoliczne tereny) prezentują się w grze? Serwis DSOGaming dotarł do ciekawych obrazków porównawczych – sami zobaczcie, jak The Vanishing of Ethan Carter wypada na tle rzeczywistości:

The Vanishing of Ethan Carter zmierza na półki sklepowe na razie jedynie w wersji PC. Ale jak dowiedzieliśmy się na tegorocznych targach gamescom, gra trafi również na PlayStation 4 w bliżej nieokreślonej przyszłości. Niezależne studio The Astronauts powinno już przymierzać się do edycji konsolowej, jako że prace nad wersją priorytetową zostały już ukończone. Bardzo możliwe, że w późniejszym czasie tytuł zawita także na Xboksa One – zespół Adriana Chmielarza już wcześniej wyraził chęć przeniesienia go na więcej platform sprzętowych. To z pewnością będzie zależeć od przyjęcia i sprzedaży gry – pierwsze recenzje powinny pojawić się jeszcze dziś.

The Vanishing of Ethan Carter – podstawowe informacje i screeny

The Vanishing of Ethan Carter – zapowiedź gry

Starost1982Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Starost19822014.09.25, 13:28
Haha Pilchowice, moje rodzinne strony :D
Mich486Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mich4862014.09.25, 14:04
Moje też:)
maxpowerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
maxpower2014.09.25, 14:13
I moje.
olo19Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
olo192014.09.25, 14:14
-19#4
Coś mi się wydaje, że to będzie gniot, ale tylko się wydaje.
SoulRak3rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SoulRak3r2014.09.25, 14:32
12#5
Ładna graficzka, cieszy oko.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.09.25, 14:53
14#6
Czasami to mnie osłabiacie, piszcie o porównaniu graficznym, a wrzucacie karłowate fotki po których nic nie widać i nawet linku do oryginalnego arta nie ma.
hmm..ok..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hmm..ok..2014.09.25, 15:35
Jest tak jak powinno być, czyli grafika ładniejsza od rzeczywistości.
Generalnie zdjęcia natury wyglądają bardziej surowo od grafiki.
ExE_007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ExE_0072014.09.25, 18:01
hmm..ok.. @ 2014.09.25 15:35  Post: 787680
Jest tak jak powinno być, czyli grafika ładniejsza od rzeczywistości.
Generalnie zdjęcia natury wyglądają bardziej surowo od grafiki.

Może dlatego, że trochę za dużo blooma dali.
wariatosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wariatos2014.09.27, 09:44
Grafika ładna ale gra nudna...
Zaloguj się, by móc komentować
1