Aktualność
Bartosz Woldański, Niedziela, 21 września 2014, 16:00

Poznaliśmy więcej szczegółów na temat dodatkowych efektów graficznych, jakie dane nam będzie podziwiać w takich grach, jak Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Far Cry 4 oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon. O tym, że niektóre z nich będą obsługiwać rozwiązania „Zielonych”, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu, ale teraz rozszerzono nie tylko listę tytułów, ale także technologii w ramach Nvidia GameWorks. 

Test karty GeForce GTX 970

Test karty GeForce GTX 980

Całodobowa impreza dla graczy, Nvidia Game24, przyniosła przede wszystkim oficjalną zapowiedź nowych kart graficznych, choć nie tylko. Tak, jak przewidywaliśmy, odniesiono się również do technologii, jakie zobaczymy w nadchodzących hitach. Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Far Cry 4, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon zaoferują dodatkowe efekty graficzne dla (zwłaszcza) posiadaczy najbardziej wydajnych układów graficznych „Zielonych”. Oto, jak prezentuje się lista gier i zawartych w nich technologii:

  • Assassin’s Creed: Unity: HBAO+, TXAA, PCSS, teselacja
  • Batman: Arkham Knight: Turbulence (lepsze efekty cząsteczkowe), Environmental PhysX, Volumetric Light (wolumetryczne oświetlenie), FaceWorks, Rain Effects
  • Borderlands: The Pre-Sequel: PhysX Particles (efekty cząsteczkowe)
  • Far Cry 4: HBAO+, PCSS, TXAA, God Rays (technika odpowiadająca za oświetlenie), obsługa rozdzielczości 4K
  • Project CARS: Turbulence, PhysX Particles, obsługa rozdzielczości 4K
  • Strife: PhysX Particles, HairWorks (bardziej realistyczne futro i włosy)
  • The Crew: HBAO+, TXAA
  • Wiedźmin 3: Dziki Gon: HairWorks, HBAO+, PhysX, Destruction (bardziej podatne na zniszczenia elementy otoczenia oraz poprawione efekty destrukcji) i Clothing (symulacja ruchu ubrań)
  • Warface: PhysX Particles, Turbulence, obsługa rozdzielczości 4K
  • War Thunder: WaveWorks (generowanie bardziej realistycznej wody), Destruction

Nie da się ukryć, że polscy gracze mogą być dumni z tego, że Wiedźmin 3 będzie mógł pochwalić się największą liczbą zastosowanych technologii Nvidia GameWorks, w tym wcześniej niewykorzystanych w grach. Czy wszystkie omówione (i nie tylko) rozwiązania „Zielonych” znajdą się wyłącznie w pecetowych wersjach powyższych tytułów? Niekoniecznie, konsole obecnej generacji już obsługują niektóre z nich, a kolejne są w planach – po szczegóły odsyłamy do niniejszej tabelki:

Co więcej, część z nich uruchomimy nawet na kartach graficznych AMD Radeon. Pytanie tylko, jak bardzo technologie Nvidia GameWorks obniżą wydajność – przekonamy się o tym jeszcze w tym roku, kiedy do sprzedaży trafią wybrane produkcje.

Różnice w grafice przed włączeniem i po włączeniu określonych efektów możecie zobaczyć na przykładzie gier Ubisoftu – Assassin’s Creed: Unity i Far Cry 4. Materiały porównawcze, niestety nie najlepszej jakości, zamieściliśmy poniżej.

Nvidia odpiera zarzuty AMD dotyczące GameWorks

Ocena aktualności:
Ocen: 7
Zaloguj się, by móc oceniać
CortexM3 (2014.09.21, 16:21)
Ocena: 40

0%
Niektóre efekty jakby nie były w ramce trudno dostrzec ale będzie fajnie ogólnie :).
pavvel42 (2014.09.21, 16:23)
Ocena: 11

0%
ja tylko czuje że część tych gier bedzie przy zakupie nowego GPU :P
*Konto usunięte* (2014.09.21, 16:26)
Ocena: 13
Świetne efekty. Gdyby nie zaznaczenie to trudno byłoby wyłapać jakąkolwiek różnicę. Za to wymagania bardzo urosną i o to chodzi :) Strzyżenie frajerów czas zacząć :)

PS. Z góry dziękuję za minusy.
Reza29 (2014.09.21, 16:28)
Ocena: 20

0%
Przy normalnej grze nikt tego nie zauważy
motiff (2014.09.21, 16:34)
Ocena: -1

0%
Wszystko to skromnie protezy, które małymi kroczkami wchodzą, ale to i tak konsole czy AMD pogrąża. Jedynie co może śmieszyć to bardzo mała ilość gier, czyli marketing pełną parą.
Fuudimitzu (2014.09.21, 16:38)
Ocena: -3

0%
PCSS to żart, niby bardziej realistyczne ale wygląda jak wyjęte z PS2. HBAO+ to mój faworyt, mogę poświęcić inne efekty na rzecz tego AO.
Antiax (2014.09.21, 16:57)
Ocena: 0

0%
Czekam na Nvidia Flex i Nvidia Waves czyli elementy całej zaawansowanej fizyki od Nvidii - tutaj można zobaczyć jak to wygląda, ale pewnie zajmie jeszcze kilka lat zanim zobaczymy użycie tego w grach.
http://mmacklin.com/uppfrta.mp4
Antiax (2014.09.21, 16:59)
Ocena: 0

0%
Warto zauważyć, że różnica będzie jeszcze większa, bo screeny powyżej są w naprawdę w niskiej rozdzielczości, ale o tym przekonamy się jak premiera będzie już blisko :)
SkynetPL (2014.09.21, 17:06)
Ocena: 8

0%
God Rays i PCSS mi się nie podoba. HBAO+, teselacja i hairworks dobrze się prezentują. TXAA zawsze wygląda dobrze na screenach, ale w samej grze zazwyczaj rozmywa bardziej obraz niż FXAA. Bardziej ciekawi mnie, czy MFAA rzeczywiście zaoferuje jakość MSAA X4 przy narzucie MSAA X2. No i porównanie HBAO+ trochę naciągane. Powinni przyrównać to do zwykłego SSAO, a nie kompletnego braku Ambient Occlusion.

Spójrzmy jednak prawdzie w oczy. Wszystkie te efekty to raczej kosmetyczne zmiany. Sporo już osiągnięto w kwestii grafiki i dostajemy coraz mniej znaczące ulepszenia wraz ze wzrostem wydajności. Nic dziwnego, że nowe konsole mają sprzęt raczej ze średniej półki (no, MS trochę przesadził i zahacza to o low end, ale u Sony jest w porządku jak za tą cenę), skoro dodatkowe efekty coraz ciężej zareklamować. Dla masowego odbiorcy (a to przecież on jest odbiorcą docelowym dla konsol, nie zaś entuzjasta, niektórzy mogliby to wreszcie zrozumieć :E ) różnica musi być wyraźna i widoczna na pierwszy rzut oka, a nie w ramce, po paru sekundach wpatrywania się.
skoti48 (2014.09.21, 17:11)
Ocena: 4

0%
Fuudimitzu @ 2014.09.21 16:38  Post: 786501
PCSS to żart, niby bardziej realistyczne ale wygląda jak wyjęte z PS2. HBAO+ to mój faworyt, mogę poświęcić inne efekty na rzecz tego AO.

PCSS jest bardzo fajne... tylko tu na przykładzie jest zbyt soft (tak może wyglądać we wnętrzu od żarówki, ale nie od słońca ;p). Inna sprawa, że Dziwi mnie to, że podają to jako część GameWorks... przecież Percentage-Closer Soft Shadows to technika z 2005 roku i już większość gier wykorzystywała to w Dx9 (nowym efektem to było w czasach GeForce 6k http://developer.download.nvidia.com/SDK/9...fects.html#PCSS ). Ofc Nvidia wspiera ten efekt w NVIDIA ShadowWorks, bo jest bardzo dobry, ale raczej to już czas, żeby o nim nawet nie wspominać (to już od prawie 10 lat znamy).
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 41
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 41
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane