aktualności

AMD Radeon R9 295X2 w promocyjnej cenie

13
3 września 2014, 00:22 Piotr Gontarczyk

Firma AMD zapowiedziała uruchomienie ograniczonej akcji promocyjnej na dwuprocesorowe karty graficzne Radeon R9 295X2, która potrwa jakiś czas i będzie realizowana przez wybranych sprzedawców. W jej ramach Radeona R9 295X2 będzie można kupić w cenie 999 dolarów (netto).

Oznacza to, że już w ciągu kilku dni w niektórych sklepach mogą zacząć pojawiać się specjalne oferty sprzedaży kart graficznych Radeon R9 295X2 w niższych niż do tej pory cenach. Warto przypomnieć, że model ten obecnie jest flagowym produktem firmy AMD, który pierwotnie kosztował 1499 dolarów. Dla porównania konkurencyjny, także dwuprocesorowy, GeForce GTX Titan Z firmy NVIDIA wyceniony został początkowo na kwotę aż 2999 dolarów. Niedawno NVIDIA obniżyła cenę, dla partnerów OEM, swojej karty do 1830 dolarów, co najwyraźniej zmusiło AMD do obniżenia swojej. Wydajność obu kart jest zbliżona, a więc przy cenie promocyjnej Radeona R9 295X2 będzie można nabyć za kwotę aż o 830 dolarów mniejszą.

Radeon R9 295X2 to dwuprocesorowa karta graficzna firmy AMD, na której znajdują się dwa słynące z wytwarzania dużych ilości ciepła procesory AMD "Hawaii XT". TDP R9 295X2 wynosi aż 500W i niemal tyle też karta graficzna pobiera z zasilacza komputera. Producent zastosował naprawdę mocny system hybrydowego chłodzenia powietrzno-wodnego. Nie powinno to być dla nikogo zaskoczeniem, gdyż schłodzenie dwóch układów o takim zapotrzebowaniu na energię tylko powietrznym zestawem oznaczałoby najprawdopodobniej konieczność użycia bardzo głośnego wentylatora. System hybrydowy łączy w sobie schładzanie radiatora pracą wentylatora oraz zintegrowany blok zamkniętego systemu chłodzenia cieczą. Firma AMD zdecydowała się na wykorzystanie 120-milimetrowej chłodnicy, którą wyposażyć można w dwa duże wentylatory i zamontować wewnątrz obudowy komputera. Z chłodnicy poprowadzone są dwa węże o długości 38 centymetrów, prowadzące wprost do bloku wodnego na karcie. Pompa oraz chłodnica produkowane są przez firmę Asetek.

Obecność dwóch procesorów "Hawaii XT" sprawia, że Radeon R9 295X2 ma łącznie 5632 procesory strumieniowe, 352 jednostki teksturujące i 128 jednostek ROP. Oba procesory grafiki nowej karty pracują z częstotliwością standardową 1018 MHz. Warto ta może wydawać się zaskakująca, bo jest ona o co prawda tylko 18 MHz, ale jednak większa niż w przypadku jednoprocesorowej karty Radeon R9 290X. To pokazuje, że nowy projekt systemu chłodzenia pozwala utrzymywać temperatury pod kontrolą. Każdy GPU ma do swojej dyspozycji 4 GB pamięci RAM typu GDDR5, co łącznie daje nam pojemność 8 GB, choć z praktycznego punktu widzenia suma ta nie ma żadnego znaczenia. Układy pamięci RAM pracują z częstotliwością 1,25 GHz (efektywnie 5 GHz), a z procesorami grafiki każdy "blok" pamięci łączy interfejs o szerokości 512 bitów, który zapewnia przepustowość na poziomie 320 GB/s. Dodatkowe zasilanie karta czerpie z dwóch 8-pinowych gniazd. Biorąc pod uwagę to, że sam slot PCI Express daje 75 W, a pojedyncze gniazdo 8-pinowe 150 W, to razem daje nam 375 W choć oficjalnie TDP Radeona R9 295X2 to aż pół kilowata. Dla każdego procesora grafiki przewidziano sekcję zasilania w układzie 5+1.

Procesory "Hawaii XT" na karcie Radeon R9 295X2 połączone są za pośrednictwem mostka PLC PEX8747, a technika AMD XDMA ma zapewniać lepszą współpracę. Jeśli chodzi o wyjścia obrazu, to użytkownik do swojej dyspozycji ma cztery gniazda DisplayPort 1.2 oraz pojedyncze gniazdo DVI.

SPYCHCIOZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SPYCHCIO2014.09.03, 00:39
Już biegnę po 3 sztuki :D
assireZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
assire2014.09.03, 00:46
11#2
AMD chyba sobie założyło 'Kup dwie nasze karty w cenie jednej od konkurencji'
BluFoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BluFox2014.09.03, 08:40
-9#3
SebZMCZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SebZMC2014.09.03, 08:48
Tak, kupujcie od razu 10.. jasno widać, jak nas nV i AMD dyma z cenami, skoro wycenili R9 295X2 na 1000 dolarów i dalej mają na tym zarobek
*Konto usunięte*2014.09.03, 08:55
-5#5
SebZMC @ 2014.09.03 08:48  Post: 781053
Tak, kupujcie od razu 10.. jasno widać, jak nas nV i AMD dyma z cenami, skoro wycenili R9 295X2 na 1000 dolarów i dalej mają na tym zarobek

Polecam zobaczyć jakie kwartalne zyski jakie miało AMD, tak małe.... Jakie NV.
Obie spółki są notowane na giełdzie i co kwartał publikują raporty.
BogieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bogie2014.09.03, 09:21
Za 1000$ ta karta może mieć sens - biorąc pod uwagę cenę 2 kart + ekstra chłodzenie wyjdzie podobnie.
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2014.09.03, 09:50
SunTzu @ 2014.09.03 08:55  Post: 781054
SebZMC @ 2014.09.03 08:48  Post: 781053
Tak, kupujcie od razu 10.. jasno widać, jak nas nV i AMD dyma z cenami, skoro wycenili R9 295X2 na 1000 dolarów i dalej mają na tym zarobek

Polecam zobaczyć jakie kwartalne zyski jakie miało AMD, tak małe.... Jakie NV.
Obie spółki są notowane na giełdzie i co kwartał publikują raporty.


Dokładnie. Nie wiem jak z marżami AMD, ale NV chyba ponad 50% ma już od dawna, czyli ponad 100% narzutu. Mają z czego schodzić i rypią nas ile wlezie. Tyle, że podawanie marży na zach. nie powoduje linczu w internecie, tak jak to ma miejsce w Polsce (ostatnio LPP podało, że mieli 60% marży i w komentarzach się zagotowało....swoją drogą teraz widać, że przeceny 70-80% w sklepach pozostawiają nadal zysk o jakim wielu tylko śni, a wyprodukowanie koszuli za 50zł kosztuje co najwyżej 15-20zł). Ja jako przedsiębiorca wcale się nie gniewam za to, bo ten wskaźnik pokazuje jak dobrze zarządzana jest firma i jak znakomicie sobie radzi na rynku.
*Konto usunięte*2014.09.03, 11:20
Dokładnie chyba nie, bo lecą na mnie totalne minusy.
Marża w tym biznesie musi być duża, bo ogromne koszta są R&D, marketingu...

AMD przy wpływach na poziomie 1,5mld miało zaledwie 60mln zysku operacyjnego. Rentowność marna, zerowa...
NV natomiast wpływach 1,1mld ma 160mn zysku operacyjnego... też średnio... Rentowność tak niska to nie jest coś czym należy się chwalić. Większe mają firmy górnicze w czasie hossy...

Apple 37mld i zysk operacyjny na poziomie 10mld...
Intel 14mld i zysk operacyjny 4mld
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2014.09.03, 11:44
-1#9
Mogliby dorzucić jakieś kupony rabatowe na przydomowe elektronie ;)
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2014.09.03, 11:49
SunTzu @ 2014.09.03 08:55  Post: 781054
Polecam zobaczyć jakie kwartalne zyski jakie miało AMD, tak małe.... Jakie NV.
Obie spółki są notowane na giełdzie i co kwartał publikują raporty.
Raporty, o których mówisz, tworzone są w oparciu o prawo amerykańskie. Oznacza to, że w koszty można wpisywać prawdziwe cuda na kiju. Dam ci przykład numeru, jaki przed kilkoma laty wykręcili bodajże panowie z HP. Zamierzali wejść z czymś 'innowacyjnym' na rynek telefonów komórkowych. Okazało się jednak, ze ich pomysł, już na lewo i prawo opatentowany, nie wypali. W związku z tym zrezygnowali z de facto bezużytecznych patentów, co wycenili na stratę rzędu kilkuset milionów dolarów, a potem w straty wpisali także planowane zyski ze sprzedaży telefonów z nową, bliżej nieokreśloną technologią. Kolejne kilkaset baniek.

Historyjkę opowiadam, bo bez bardzo dokładnego wczytania się w takie raporty, są one całkowicie bezwartościowe. Zwłaszcza dla laika w kwestii amerykańskiej sprawozdawczości finansowej. Właśnie coś takiego ludzie mają na myśli, kiedy mówią, że 'wielkie korporacje nie płacą podatków'. Wykazują sztuczne straty, dzięki czemu nie mają zysku do opodatkowania.
Zaloguj się, by móc komentować
1