aktualności

Project CARS – wymagania sprzętowe wersji PC

96
25 lipca 2014, 12:11 Bartosz Woldański

Rewelacyjnie wyglądające na dotychczasowych materiałach Project CARS trafi do sprzedaży pod koniec roku - czy czas zbierać pieniądze na modernizację PC? Ujawnione przez brytyjski zespół deweloperski Slightly Mad Studios wymagania sprzętowe mają odpowiedzieć na to pytanie. Wygląda na to, że nie ma powodów do paniki, chociaż rekomendowanej konfiguracji do najniższej byśmy nie zaliczyli, oj, nie. Spodziewamy się jednak, że dzięki obniżeniu najbardziej wymagających ustawień graficznych płynną rozgrywką zadowolą się również posiadacze słabszych pecetów, tak przynajmniej sugerują minimalne wymagania sprzętowe.

Project CARS - porównanie grafiki PlayStation 4 i PC

Gran Turismo 6 czy Project CARS? Porównanie graficzne i nie tylko

Niedawno wybrani gracze dostali dostęp do zamkniętych beta-testów The Crew, ale to niejedyna gra wyścigowa zaplanowana na jesień tego roku. Fani bardziej symulacyjnego podejścia do gatunku powinni wypatrywać Project CARS, dzieła twórców dwóch odsłon Need for Speed Shift. Na oficjalnej stronie internetowej zaktualizowano FAQ o wymagania sprzętowe. Te wzrosły względem konfiguracji potrzebnej do uruchomienia bardzo wczesnej wersji gry. Poprzednią specyfikację znajdziecie w tej aktualności, natomiast aktualną – zarówno minimalną, jak i rekomendowaną – zamieściliśmy poniżej.  

Minimalne wymagania sprzętowe

  • Procesor: Intel Core 2 Quad Q8400 2,66 GHz lub AMD Phenom II X4 940 3,0 GHz
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 260 lub AMD Radeon HD 5770 z 1 GB pamięci

Rekomendowane wymagania sprzętowe

  • Procesor: Intel Core i7 3770 3,4 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz
  • Pamięć operacyjna: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce 600 (seria) lub AMD Radeon HD 7000 (seria) z 2 GB pamięci

Wymagania sprzętowe są wyższe niż The Crew (beta), chociaż w przypadku zalecanej konfiguracji nie został dookreślony model karty graficznej, więc wniosek ten jest nieco na wyrost. Jeśli chodzi o obsługę systemów operacyjnych, to na sto procent będzie potrzebny przynajmniej Windows Vista. Posiadacze Windows XP mogą zapomnieć o grze. Połączenie internetowe ma być potrzebne tylko do rozgrywki wieloosobowej oraz funkcji Driver Network.

Oprawa wizualną ma być jedną z wielu zalet Project CARS, ale do zadowalającej płynności w najwyższych detalach będzie potrzebna dość mocna maszyna lub konsola nowej generacji, która jednak będzie oferować nieco gorszą jakość grafiki, co potwierdzają wstępne porównania. Gra wykorzysta dobrodziejstwa bibliotek DirectX 11, ale twórcy zbadają możliwość wprowadzenia późniejszej obsługi DirectX 12 (to jednak odległy temat). Project CARS powstaje przy współpracy z firmą Nvidia, a więc skorzysta dodatkowo z technologii „Zielonych”: PhysX oraz APEX Turbulence. O ile na najmocniejszych pecetach z kilkoma kartami graficznymi uda się uruchomić wyścigi w 4K Ultra HD, o tyle na PlayStation 4 i Xboksie One rozdzielczość i wydajność stoi jeszcze pod znakiem zapytania. Studio Slightly Mad celuje w 1080p i 60 klatek na sekundę na obu platformach sprzętowych.

Warto na marginesie wspomnieć, że Project CARS ma obsługiwać nie tylko okulary wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, ale także zapowiedziane nie tak dawno gogle Project Morpheus dedykowane konsoli Sony. Po obcowaniu z pierwszym urządzeniem jesteśmy spokojni o doznania płynące z jazdy.

Project CARS nadjedzie w listopadzie 2014 roku, przynajmniej na PC (Windows i później SteamOS), PlayStation 4 i Xboksa One. Wersja na Wii U została przesunięta na bliżej nieokreślony okres 2015 roku. Mamy nadzieję, że tegoroczny termin dla pozostałych platform sprzętowych zostanie dotrzymany. Gra pierwotnie miała wyjść na konsole starej generacji (PlayStation 3 i Xbox 360), ale ostatecznie z nich zrezygnowano.

Project CARS kontra rzeczywistość - przejazd po torze Mazda Raceway Laguna Seca

Project CARS – nowy zwiastun skupia się na audio w grze

Źródło: Project CARS
~Ave~Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
~Ave~2014.07.25, 12:28
64#1
Project CARS nadjedzie w listopadzie 2014 roku, przynajmniej na PC (Windows i później SteamOS)

NARESZCIE...
Gra pierwotnie miała wyjść na konsole starej generacji (PlayStation 3 i Xbox 360), ale ostatecznie z nich zrezygnowano.

Najlepsza decyzja w historii wszystkich producentów i wydawców gier - świadome zrezygnowanie z gówna pomimo pewnych strat finansowych <3
someIZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
someI2014.07.25, 12:47
~Ave~ @ 2014.07.25 12:28  Post: 769503
Project CARS nadjedzie w listopadzie 2014 roku, przynajmniej na PC (Windows i później SteamOS)

NARESZCIE...


Nie cieszyłbym się tak bardzo, generalnie ludzie którzy mają dostęp do obecnych buildów mówią, że jeszcze sporo do zrobienia, a developerzy sami przyznają, że będzie gorąco.

http://steamcommunity.com/app/234630/discu...730701194859061
Gra pewnie wyjdzie w listopadzie, pytanie czy będzie to dostatecznie dopracowany produkt.

Fani bardziej symulacyjnego podejścia do gatunku powinni wypatrywać Project CARS


Fani bardziej symulacyjnego podejścia powinni raczej kupić Assetto Corsa jeśli jeszcze tego nie zrobili. Wtedy na PCARS można już czekać bez emocji.
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2014.07.25, 12:48
-6#3
tylko ciekawe co z tego wyjdzie
Kriss_HietalaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriss_Hietala2014.07.25, 13:14
-2#4
4rdzeniówki w minimalnych hoho.
ExE_007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ExE_0072014.07.25, 13:14
-21#5
~Ave~ @ 2014.07.25 12:28  Post: 769503
Project CARS nadjedzie w listopadzie 2014 roku, przynajmniej na PC (Windows i później SteamOS)

NARESZCIE...
Gra pierwotnie miała wyjść na konsole starej generacji (PlayStation 3 i Xbox 360), ale ostatecznie z nich zrezygnowano.

Najlepsza decyzja w historii wszystkich producentów i wydawców gier - świadome zrezygnowanie z gówna pomimo pewnych strat finansowych <3
Dobrze, że twórcy zaczęli pisać tylko pod nowy sprzęt, ale gównem starych kosnsol bym nie nazwał. Tak mówią szczeniaki z gimnazjum co im rodzice nowe komputerki na urodziny pokupowali.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.07.25, 13:18
-16#6
Gra wykorzysta dobrodziejstwa bibliotek DirectX 11, ale twórcy zbadają możliwość wprowadzenia późniejszej obsługi DirectX 12


Byłoby fajnie jakby dodali od razu obsługę DX12 Beta nie czekając na finalną wersję. To mogłoby obniżyć wymagania sprzętowe dotyczące CPU a tym samym poprawić płynność. Beta DX12 powinna pojawić się jesienią więc możliwe że będzie dostępna jeszcze przed premierą gry.

Fajnie że twórcy gier zaczynają się interesować nowymi bibliotekami typu Mantle oraz DX12. Zostaje mieć nadzieję że DX11 odejdzie w przeszłość szybciej niż konał DX9
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.07.25, 13:29
-15#7
~Ave~ @ 2014.07.25 12:28  Post: 769503

Gra pierwotnie miała wyjść na konsole starej generacji (PlayStation 3 i Xbox 360), ale ostatecznie z nich zrezygnowano.

Najlepsza decyzja w historii wszystkich producentów i wydawców gier - świadome zrezygnowanie z gówna pomimo pewnych strat finansowych <3

Co ty bredzisz, wiele studiów już robi gry tylko na pc, xone, ps4, bo sami mieli dość tego szrotu x360 i ps3, a że na nowych konsolach zbyt jest podobny dzięki early adopters to nie maja skrupułów i dobrze.
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiqjin2014.07.25, 13:36
someI @ 2014.07.25 12:47  Post: 769509

Fani bardziej symulacyjnego podejścia powinni raczej kupić Assetto Corsa jeśli jeszcze tego nie zrobili. Wtedy na PCARS można już czekać bez emocji.

Bardziej symulacyjnego niż w The Crew (wiadomo jak tutaj wygląda/będzie wyglądać model jazdy) nie równa się pełnoprawny symulator. Nie myślmy skrajnymi kategoriami.
Bust3rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bust3r2014.07.25, 13:51
28#9
'Procesor: Intel Core i7 3770 3,4 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz'
Hahaha dobre, porównywać jakiegokolwiek FX do i7 :D
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2014.07.25, 13:53
-11#10
Bust3r @ 2014.07.25 13:51  Post: 769546
'Procesor: Intel Core i7 3770 3,4 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz'
Hahaha dobre, porównywać jakiegokolwiek FX do i7 :D

jak jest 8 wątków to FX 8xxx pokona core i5
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1