aktualności

Assassin’s Creed: Unity – omówienie technologii i nowe zwiastuny

9
23 lipca 2014, 11:41 Bartosz Woldański

W lipcu Assassin’s Creed: Unity otrzymał aż kilka nowych materiałów wideo, w tym jeden omawiający temat odświeżonego silnika, na którym powstaje przytoczona część popularnej serii. W ubiegłym tygodniu pojawiły się dwa filmy, z czego jeden ukazujący nowe fragmenty rozgrywki, natomiast teraz firma Ubisoft pokrótce przybliżyła na zwiastunie wykorzystaną technologię, która posłużyła do stworzenia przekonującego i „żywego” XVIII-wiecznego Paryża pogrążonego w chaosie.

Assassin's Creed: Unity - pierwszy gameplay

Assassin’s Creed: Unity – szczegóły o grze  

Alex Amancio, dyrektor kreatywny odpowiedzialny za Assassin's Creed: Unity, poruszył jakże ważny dla deweloperów ze studiów firmy Ubisoft temat technologii oraz silnika ochrzczonego mianem AnvilNext. Po obejrzeniu pierwszych zapisów rozgrywki z targów E3 2014 można zauważyć znaczny progres wobec Assassin’s Creed IV: Black Flag czy Assassin’s Creed III. Przynajmniej pod niektórymi względami, takimi jak wielkość tłumu w mieście lub jakość (wolumetrycznego) oświetlenia. Zespół techniczny zadba również o między innymi zaawansowany algorytm mapowania odbić, realistyczną mimikę twarzy oraz zwiększoną szczegółowość obiektów. Przykładowo odwzorowanie katedry Notre-Dame zajęło twórcom okrągły rok.

Pobierz film w wysokiej jakości z serwisu Mega (799 MB)

Nie mniejszą uwagę poświęcono również sztucznej inteligencji NPC-ów występujących w mieście w znacznie większym gronie niż kiedykolwiek w serii. Bynajmniej nie chodzi tylko o robienie sztucznego tłumu, dlatego postacie mają żywo reagować na daną sytuację lub poczynania bohatera, który z wieloma z nich może wejść w interakcję. Poszerzeniu ulegnie również wachlarz ruchów asasyna oraz liczba animacji zarówno podczas przemierzania Paryża, jak i w trakcie walki. Więcej dowiecie się z załączonego powyżej materiału wideo dostępnego z polskimi napisami.

Przypominamy, że w grze bohaterem będzie niejaki Arno Dorian, a gracz trafi w objęcia Paryża z czasów rewolucji francuskiej. Choć tytuł gry został pozbawiony „piątki”, to można ją śmiało uznać za pełnoprawną kontynuację, a nie odcinanie kuponów na miarę Brotherhood czy Revelations. Co prawda schemat rozgrywki po tylu latach wielu graczom już się przejadł, to Ubisoft stara się (nie można powiedzieć, że nie) wprowadzać nowości w kolejnych odsłonach, nawet jeśli są one tylko drobne. Zapowiedziana w tym roku odsłona rewolucję przyniesie jedynie za sprawą umiejscowienia akcji w danym miejscu i danym czasie, lecz to nic dziwnego, skoro rokrocznie gry z tego cyklu sprzedają się w wielomilionowym nakładzie, więc Ubisoft nie będzie wywracał czegoś, co tak dobrze się przyjmuje.

Mimo że wiele tytułów pierwotnie zapowiedzianych na 2014 roku dotknęły obsuwy, to Assassin’s Creed: Unity pewnym krokiem zmierza na premierę, którą ustalono na 28 października 2014 roku. Koncern Ubisoft dał nadzieję, że gra wyjdzie na wszystkich zapowiedzianych platformach sprzętowych (PC, PlayStation 4 i Xbox One) w tym samym czasie. Nie jesteśmy do tego przekonani, gdyż, biorąc pod uwagę przeszłość, firma mimo zapewnień ma tendencję do opóźnienia wydania wersji PC nawet krótko przed debiutem gry. Może tym razem jednak uda się dotrzymać obietnicy, zwłaszcza że Assassin’s Creed: Unity pominie konsole starej generacji, a co za tym idzie – mniejsza liczba docelowych platform sprzętowych równa się mniejszy zarobek, więc wydawca raczej nie będzie tak skłonny do obsuw choćby jednej z zapowiedzianych edycji.

Assassin's Creed: Unity zadebiutuje na wszystkich platformach jednocześnie

Źródło: Ubisoft, własne
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.07.23, 11:54
-2#1
Wygląda to trochę lepiej niż ubiegłoroczny Assassin's Creed. Czy ktoś wie czy Ubisoft podawał już minimalną konfigurację sprzętową? Coś mi mówi że gra będzie miała większe wymagania niż ubiegłoroczna wersja
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2014.07.23, 12:39
wygląda ładnie - jak się ma grać tak przyjemnie jak w AC4 to jestem za. ;)
Ciekawi mnie co zrobią fabularnie - bo pod tym względem 4-ka była słaba - nie mówię o 'zabawie' w animusie tylko poza nim.
Kris194Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris1942014.07.23, 12:54
Jak dla mnie to może być jeden z lepszych AC ostatniego czasu ale zobaczymy jak to dokładnie będzie.
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiqjin2014.07.23, 15:29
KazH @ 2014.07.23 11:54  Post: 768826
Wygląda to trochę lepiej niż ubiegłoroczny Assassin's Creed. Czy ktoś wie czy Ubisoft podawał już minimalną konfigurację sprzętową? Coś mi mówi że gra będzie miała większe wymagania niż ubiegłoroczna wersja

Nie podał - wymagania zostaną ujawnione pewnie na początku października, może we wrześniu, a na pewno nie wcześniej.

Sprawdziłem i w przypadku Black Flag podali niespełna miesiąc przed debiutem, czyli na początku października: http://pclab.pl/news55066.html
Też przypuszczam, że będą ciut wyższe.
AtionxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ationx2014.07.23, 16:36
Na dobrą sprawę to na co Wam te wymagania? Przecież i tak w praktyce jest zupełnie inaczej niż one sugerują.

Co do samej gry to nie lubię żabojadów. No i mam nadzieję, że tego bohatera będzie można jakoś normalnie ubrać bo w tym stroju na filmach wygląda okropnie, szczególnie zniechęcają te szmaty co pod szyją nosi :E
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.07.23, 17:08
Dajcie spokój, już widzę te wymagania, poprzednie odsłony działały na szrotach x360, ps3, a pc trzeba było mieć niewspółmiernie mocniejszego.
cytodZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cytod2014.07.23, 17:40
-2#7
Już widać ideologię...
Tak ludzie nie są równi, sprawiedliwość to nie jest po tyle samo tylko po tyle ile potrzeba.
Jakby byli równi to nie było by choćby wynalazców.
AtionxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ationx2014.07.23, 21:40
szefons @ 2014.07.23 17:08  Post: 768946
Dajcie spokój, już widzę te wymagania, poprzednie odsłony działały na szrotach x360, ps3, a pc trzeba było mieć niewspółmiernie mocniejszego.

Wymagania wyższe bo i jakość wyższa. Jak AC III na konsole wyglądał gorzej niż AC I na PC.
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2014.07.23, 23:46
Ationx @ 2014.07.23 21:40  Post: 769066
szefons @ 2014.07.23 17:08  Post: 768946
Dajcie spokój, już widzę te wymagania, poprzednie odsłony działały na szrotach x360, ps3, a pc trzeba było mieć niewspółmiernie mocniejszego.

Wymagania wyższe bo i jakość wyższa. Jak AC III na konsole wyglądał gorzej niż AC I na PC.

Ale bzdury opowiadasz :lol2:
Zaloguj się, by móc komentować
1