aktualności

Kolejne gry z obsługą AMD Mantle. GTA V może być wśród nich

86
10 lipca 2014, 21:48 Piotr Gontarczyk

Interfejs programowania AMD Mantle powoli, ale systematycznie nabiera rozpędu. Lista korzystających z niego gier konsekwentnie jest powiększana o kolejne pozycje. Z najnowszych informacji VideoCardz wynika, że lista ta względem tej sprzed paru miesięcy powiększyła się o kilka bardzo interesujących gier.

Obecnie lista podzielona jest na trzy grupy gier: wydanych, w produkcji i takich, w przypadku których status wsparcia Mantle nie został jeszcze oficjalnie potwierdzony, choć ich twórcy dołączyli do programu testów beta firmy AMD.

Gry z tej ostatniej grupy niekoniecznie muszą obsługiwać, w wersjach finalnych, interfejsu Mantle, ale w takich przypadkach tak czy inaczej przynajmniej na pewno będzie można mówić o udziale w programie AMD Gaming Evolved, a to oznacza, że bez wykorzystania Mantle, gry te będą zoptymalizowane pod kątem działania na procesorach grafiki serii Radeon. Do tej grupy zaliczono Grand Theft Auto V, Lara Croft and the Temple of Osiris, Call of Duty: Advanced Warfware oraz Sleeping Dogs: Triad Wars. Warto zauważyć, że dodanie obsługi Mantle do gry tak ważnej, jak GTA V, dla AMD byłoby ogromnym sukcesem.

O ile gry z ostatniej grupy dopiero mogą uzyskać obsługę Mantle, o tyle te z grupy drugiej mają ją już potwierdzoną. Do grupy tej zaliczono Star Citizen, Sims 4, Rise of the Tomb Raider, Mass Effect i Star Wars Battlefront.

Dzięki współpracy AMD m.in. z Electronic Arts/DICE oraz Oxide Games, Mantle może wreszcie zacząć stanowić całkiem poważną konkurencję dla interfejsu programowania Microsoft DirectX. Jest to o tyle możliwe, że niskopoziomowy interfejs Mantle już jest, podczas gdy mający zawierać podobne rozwiązania DirectX 12 wciąż jest przed nami.

GraProducentSilnik
Wydane
Battlefield 4 DICE, Frostbite Team Frostbite 3
Thief Eidos Montreal, Nixxes Software Unreal Engine 3
Plants vs. Zombies:  Garden Warfare PopCap Games, Frostbite Team Frostbite 3
Sniper Elite 3 (Mantle not yet available) Rebellion Asura
W produkcji (obsługa Mantle potwierdzona)
Sid Meier’s Civilization:  Beyond Earth Firaxis Games LORE
Star Citizen Cloud Imperium Games, Behaviour Interactive CryEngine
Dragon Age: Inquisition BioWare, Frostbite Team Frostbite 3
Battlefield: Hardline Visceral Games, Frostbite Team Frostbite 3
Offworld Trading Company Mohawk Games, Oxide Games Nitrous Engine
Mass Effect (untitled) BioWare, Frostbite Team Frostbite 3
Mirror’s Edge (untitled) DICE, Frostbite Team Frostbite 3
Star Control Stardock, Oxide Games Nitrous Engine
Star Wars: Battlefront DICE, Frostbite Team Frostbite 3
Rise of the Tomb Raider Crystal Dynamics, Nixxes Software Crystal
Sims 4 Maxis własny
Dying Light Techland Chrome Engine 6
Unannounced title Oxide Games Nitrous Engine
W produkcji (obsługa Mantle niepotwierdzona)
Homefront: The Revolution Crytek CryEngine
Call of Duty: Advanced Warfare Sledgehammer Games własny
Alien: Isolation Creative Assembly własny
Elite: Dangerous Frontier Developments Cobra Engine
Grand Theft Auto V Rockstar Games R.A.G.E.
Lara Croft and the Temple of Osiris Crystal Dynamics, Nixxes Software własny
Kingdom Come: Deliverance Warhorse CryEngine
Lichdom: Battlemage Xaviant CryEngine
Sleeping Dogs: Triad Wars United Front Games własny
Źródło: VideoCardz
SKEMPZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SKEMP2014.07.10, 21:58
28#1
No i GIT ;) Mam nadzieję, że nie będzie powtórka z GTA 4 i na normalnym pececie uda się opalić płynnie na przyzwoitych detalach. Mimo wszystko Mantle w tej grze się przyda - pomoże odciążyć procesor, bardzo ważny w tej grze.
Pawelek6Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pawelek62014.07.10, 21:59
-19#2
DirectX 12 i tak wyprze Mantle gdy wyjdzie, bo będzie działał na wszystkich kartach łącznie z NV, a nie tylko na AMD.

Poza tym, w tej tabeli na końcu są błędy. Np. nowego CoD'a nie robi przecież Treyarch...
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.07.10, 22:03
-18#3
Jeśli pojawi się w gta V to nie najlepsza zapowiedź optymalizacji będzie.
mbe2014.07.10, 22:14
-4#4
Pawelek6 @ 2014.07.10 21:59  Post: 765595
DirectX 12 i tak wyprze Mantle gdy wyjdzie, bo będzie działał na wszystkich kartach łącznie z NV, a nie tylko na AMD.

Poza tym, w tej tabeli na końcu są błędy. Np. nowego CoD'a nie robi przecież Treyarch...

Mantle też będzie działać na kartach konkurencji...
tybet2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tybet22014.07.10, 22:18
10#5
Gdy będzie DX12 i gry go obsługujące to wtedy będzie PO CO o nim pisać. Nie prędzej :)
SKEMPZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SKEMP2014.07.10, 22:28
motiff @ 2014.07.10 22:03  Post: 765596
Jeśli pojawi się w gta V to nie najlepsza zapowiedź optymalizacji będzie.


bo?
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.07.10, 22:28
To fajnie że tak dużo firm wykorzystuje biblioteki Mantle w wersji beta. To pokazuje że deweloperzy są skłonni testować nowe rozwiązania. Mantle wersję 1.0 będzie miało dopiero pod koniec tego roku a już powstało kilka gier które testowo korzystają z wersji beta tych bibliotek (BF4, Thief...)

DirectX 12 beta ma się pojawić za jakieś 3-4 miesiące. Microsoft zapowiedział że otwarta beta trafi do użytkowników jesienią tego roku a wersja finalna za rok. Czyli beta będzie dokładnie rok przed wersją końcową dokładnie tak samo jak w przypadku Mantle. To daje nadzieję że pierwsze gry testowo będą już korzystały z wersji beta DX12 jeszcze w tym roku. Bo skoro firmy zaimplementowały betę Mantle to na tej samej zasadzie zaimplementują obsługę bety DirectX 12

Zapowiada się udana końcówka roku. Fajnie byłoby jakby wiedźmin miał obsługę DX12 beta jako opcję eksperymentalną. To mogłoby obniżyć wymagania sprzętowe bo DX12 będzie szybszy niż DX11
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.07.10, 22:34
-6#8
tybet2 @ 2014.07.10 22:18  Post: 765601
Gdy będzie DX12 i gry go obsługujące to wtedy będzie PO CO o nim pisać. Nie prędzej :)


Bo Mantle też jeszcze nie ma. Jest na razie wersja beta. Wersja 1.0 Mantle zapowiadana jest na koniec tego roku. AMD nawet niedawno odmówiło dostępu Intelowi do Mantle tłumacząc się tym że wersja 1.0 będzie się różniła od aktualnej wersji beta więc dostęp aktualnie mają tylko wybrane firmy. Wersja beta DX12 jest zapowiedziana na jesień tego roku razem z Windows 8.1 update 2 wiec długo nie trzeba będzie czekać. Być może beta DX12 będzie dostępna jeszcze zanim Mantle będzie miał wersję 1.0. Zobaczymy jesienią.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2014.07.10, 22:42
-22#9
WHOOOOOAAAAA Sims 4!!!
toż ten potwór wgniecie akcją, fabułą i grafiką crysisa , GTAV i watchdogs razem wzięte!
może zespół minecracta dołączy do grona mantle?
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.07.10, 22:44
-7#10
mbe @ 2014.07.10 22:14  Post: 765598
Pawelek6 @ 2014.07.10 21:59  Post: 765595
DirectX 12 i tak wyprze Mantle gdy wyjdzie, bo będzie działał na wszystkich kartach łącznie z NV, a nie tylko na AMD.

Poza tym, w tej tabeli na końcu są błędy. Np. nowego CoD'a nie robi przecież Treyarch...

Mantle też będzie działać na kartach konkurencji...

Tak samo jak CUDA, które NV wydała kod źródłowy?

taith @ 2014.07.10 22:42  Post: 765606
WHOOOOOAAAAA Sims 4!!!
toż ten potwór wgniecie akcją, fabułą i grafiką crysisa , GTAV i watchdogs razem wzięte!
może zespół minecracta dołączy do grona mantle?

Wiesz ponoć jutro będzie zapowiedź FTL na mantle.

http://store.steampowered.com/app/212680/?l=polish
Tak na poważnie to fajnie, że wydali, bo pewnie gra ruszy na integrach. Mantle to nie tylko mniejszy narzut CPU.
Zaloguj się, by móc komentować
1