Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 25 czerwca 2014, 11:08

Ubisoft może sobie bardzo utrudnić życie wydawcy, jeśli informacja, która pojawiła się w sieci jest prawdziwa. Wygląda na to, że Watch Dogs nie będzie ostatnią grą francuskiej firmy, która będzie prezentować się gorzej niż na zwiastunach. Podobnie ma być niestety także z The Division.

Na wstępie newsa od razu wyjaśniamy, że wszystkie informacje w nim zawarte bazują na wpisie osoby podającej się za jednego z pracowników Ubisoftu. Trzeba więc do tego podejść z odpowiednim dystansem i nie brać wszystkiego za pewnik.

The Division

Na portalu Whatifgaming pojawił się wpis prezentujący wypowiedź jednej z osób zaangażowanej w proces tworzenia nowych gier Ubisoftu. Z jego relacji wynika, że nie mamy się co spodziewać The Division w jakości, jaką znamy choćby z pokazu na E3 2013 i tegorocznych targach. Informator ujawnia, że powodem tego jest polityka producentów konsol, z którymi Ubisoft ma odpowiednie umowy:

„Obecnie deweloperzy są pod dużym naciskiem wydawców, aby nie oferować wyraźnie różniących się doświadczeń [grafiki] od konsol, by nie pokazać, że następna generacja nie jest tak potężna jak PC. To chyba to, co się stało w Ubisoft Montreal.”

Dodaje także, już w przypadku silnika Snowdrop, wykorzystywanego w The Division, że obniżenie jakości grafiki na PC nie jest związane jedynie ze stabilnością, jak to Ubisoft twierdzi w przypadku Watch Dogs:

„Chciałem tylko napisać i poinformować, że to na pewno nie tylko stabilność, ale i polityka marketingowa odgrywa w tym ważną rolę.”

Dowiedzieliśmy się także, że główną platformą dla gry The Division jest PC, ale sam Ubisoft nie chce publikować wideo z tej wersji, by nie powtórzyła się sytuacja z Watch Dogs, które jak wiemy, zdecydowanie nie wygląda tak, jak na trailerach. Anonimowy pracownik Ubisoftu twierdzi ponadto:

„Ale oni [Ubisoft] nie przyznają, że praktyka ta polega na obniżeniu jakości grafiki w grze. O wiele łatwiej jest powiedzieć, że usuwa się rzeczy dla stabilności, co jest często kłamstwem, a tego się powinniście spodziewać przy każdej produkcji, którą będziemy tworzyć.”

Tom Clancy's The Division zaoferuje grafikę nowej generacji dzięki silnikowi Snowdrop

Autor dodaje także kilka przemyśleń na temat ujawniania informacji w branży: „… branża nigdy nie będzie ujawniać tego, co zostało usunięte, choć sam konsument powinien mieć prawo o to poprosić. Jeśli jednak my jako deweloperzy będziemy publikować prawdziwe informacje takie jak ‘Zastąpiono mgłę warstwą 2D w przestrzeni 3D, usunęliśmy cząsteczki ze wszystkich wybuchów, obniżyliśmy głośność wybuchów 20 razy, usunęliśmy X drzew i postaci, itp.” to możemy spodziewać zdecydowanie niższej sprzedaży naszego produktu, choć on sam może nadal wyglądać znakomicie.”

The Division na E3 2014 zachwyca grafiką

Na koniec osoba ta wyraziła nadzieję, że twórcy i wydawcy nie będą okłamywać swoich klientów, bo tylko to może popchnąć tę branżę do przodu. Ubisoft oczywiście nie odniósł się do tych rewelacji, więc nie wiemy, na ile są one prawdziwe. Z drugiej strony sytuacja pecetowej wersji Watch Dogs potwierdza wiele z postawionych tutaj tez. Pamiętajcie jednak, by podejść do informacji zawartych w tekście z dużym dystansem. Gdy na rynku pojawi się The Division, będziemy mogli sprawdzić, na ile te rewelacje się sprawdziły.

Ubisoft tłumaczy powód obniżenia jakości grafiki w grze Watch Dogs i blokuje modyfikację TheWorse

Źródło: WhatIfGaming, DSOG
Ocena aktualności:
Ocen: 11
Zaloguj się, by móc oceniać
czolgista778 (2014.06.25, 11:17)
Ocena: 101

0%
Jak zwykle te &€@!€& konsole.
mbe (2014.06.25, 11:24)
Ocena: 45

0%
Zaczyna się to robić standardem u Ubi...
Irek-Stalker (2014.06.25, 11:24)
Ocena: 61

0%
Ma racje konsole wszystko hamują - jadą za zaciągniętym ręcznym.
motiff (2014.06.25, 11:24)
Ocena: 25

0%
Że co, te targi to pusta reklama, śmieciowe imprezki, żeby pooglądać laski i przyciągnąć turystów i inne typki do danego miejsca, taki współczesny festyn.
To co tam pokazują to po prostu naciąganie i marketing, a recenzuje się to co ze sklepu lokalnego idzie kupić.
losiu (2014.06.25, 11:36)
Ocena: 26

0%
Po raz miliard pierwszy...wszyscy zainteresowani wiedzą już, że już niedługo będzie można złożyć PC mocniejszy niż konsola za 2/3 jej ceny. To żadna nowość. Żadne 'optymalizacje' nie uratują tych konsol przez znacznie skróconym okresem przydatności do zabawy, bo wiekszość tych 'optymalizacji' polega EWIDENTNIE na pogorszeniu jakości grafiki. Było to widać w Xone i PS2, X360 i PS3 i widać to jak na dłoni także dzisiaj. Jeżeli producenci zareagują na to w taki sposób jak powyżej to nikt nie będzie kupował nowych PC, bo po co, skoro PCty 4-5 lat temu wyprzedziły obecne konsole wydajnościowo (pomijam aspekt cen odpowiednich podzespołów w 2009-2010).
Gonzo3211 (2014.06.25, 11:39)
Ocena: 11

0%
up: niestety łykną jak sracz dogsa.
No nic, trzeba czekać tylko i wyłącznie na exy. Przynajmniej one pokażą klasę.
SunTzu (2014.06.25, 11:39)
Ocena: 20

0%
Nie mogą wydawać tych gier na 720p... przecie konsolarzom wciska się od lat takie rozdzielczości i niższe, a oni tego właśnie chcą!
Developerzy wielokrotnie mówili, że klienci konsol za optimum uważają 20-30FPSów i mniejszą rozdzielczość... W UBI lecą po prostu w kulki... Konsolarz chce by gra ładnie wyglądała na screen-ach, cut-scenkach... i tyle.

Zamiast dopracować xyz shader, xyz efekt oni go usuwają. Od lat wiemy, że optymalizacja graficzna konsol=obniżenie jakości*obniżenie rozdzielczości *obniżenie frameratu, a braki w CPU nadrabiają niskopoziomowym językiem

Lol za co te minusy?? Przecież jeżeli mają problem z wydajnością nikt nie każe im dawać tych gier w 1080p... mogą spokojnie zejść z rozdzielczością do 720p...Nawet KillZone tnie rozdzielczość...
Podobnie z framerate.
Markiz88 (2014.06.25, 11:51)
Ocena: 0

0%
Nie przesadzajmy z brakiem mocy w kosoli PS4 ma grafikę niewiele gorszą od 7870 a ta gra spokojnie sobie daje w FHD chociażby w WD, wolfie itp. Problemem jest to że panowie z UBISoft oszczędzą kasę na optymalizacje i szkolenie programistów a ci lecą po najmniejszej linii oporu. Niestety w obecnych konsolach programiści muszą się pisać pod wiele rdzeni, dla ułatwienia uproszono maksymalnie budowę konsol a tym i tak się nie spieszy.

Nawet nasz wiedźmin pójdzie na obecnych konsolach w średnich (na pewno ps4) a jeśli dobrze napiszą grę to tylko ludzie z lupą rozpoznaj różnice pomiędzy PC a konsolą, tym bardziej że w konsolach siedzi się 2-3 metry od TV ze względu na jego wielkość. A co najważniejsze w grze położono nacisk na coś ważniejszego niż grafika, czyli fabułę i przyjemność z gry.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
To może być jeden z ciekawszych flagowców tego roku. 3
Firma odsłania karty. Nintendo podzieliło się właśnie swoimi planami na najbliższe kilka tygodni. 2
Niech najbliższy miesiąc minie jak najszybciej. 12
Tańszy, ale niewiele gorszy niż Nitro+. 11
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Przynajmniej tak utrzymuje branżowa prasa. 12
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 26
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 31
Tanio nie będzie. OnePlus przygotowuje się do premiery swojego nowego, flagowego smartfona. 14
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane