aktualności

AMD Gaming Evolved Game DVR - od teraz nagrasz filmy z gier także na Radeonach

13
23 czerwca 2014, 16:09 Adrian Kotowski

Zarówno AMD, jak i Nvidia oferują własne oprogramowanie mające m.in. ułatwić konfigurację gry nieobeznanemu w tym użytkownikowi, ale też oferujące funkcje dodatkowe. Jedną z ciekawszych jest możliwość nagrywania wideo z gier, która do tej pory dostępna była tylko w aplikacji zielonych. Wraz z wprowadzeniem Game DVR ten stan rzeczy się zmienił.

Wraz z nową aktualizacją oprogramowania AMD Gaming Evolved będącego nieco bardziej rozbudowanym odpowiednikiem Raptr dla posiadaczy Radeonów, funkcjonalność aplikacji zwiększyła się o możliwość nagrywania filmów z gier. Funkcja ta nosi nazwę Game DVR i jest dostępna w głównym oknie programu.

Game DVR

Pod względem funkcjonalności w zasadzie nie różni się od konkurencyjnego ShadowPlay – możemy wybrać sobie jakość nagrania, ustalić długość powtórki (w tym przypadku obraz nagrywany jest w tle) czy zmienić docelowe miejsce zapisania pliku. Program korzysta z kodeka MP4, co zapewnia bardzo dobrą jakość obrazu przy akceptowalnej wielkości pliku.

Game DVR

Osoby, które nie chcą filmu nagrać, ale transmitować go bezpośrednio do sieci mogą skorzystać z powiązania z serwisem Twitch. Tutaj opcji jest nieco więcej – poza standardowym wyborem jakości nagrywania, możemy też zarządzać dźwiękiem oraz elementami wyświetlanymi na ekranie, jak choćby widoczne okno czatu Twitch. 

Game DVR

Funkcja Game DVR jest w tej chwili w fazie beta. Z tego też powodu może nie działać w każdej grze lub mogą występować problemy. Sprawdziliśmy tę funkcję w grze Sleeping Dogs (była to pierwsza gra, która działała bez problemów) i nie zauważyliśmy większego spadku ilości wyświetlanych klatek na sekundę. Sam program możecie pobrać stąd.

AMD Gaming Evolved teraz także jako aplikacja

Źródło: Raptr
waszuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
waszu2014.06.23, 16:19
11#1
O. Jakie to ma minimalne wymagania co do karty? Seria 5xxx wzwyż, GCNy, czy cokolwiek z UVD?
jaskólZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jaskól2014.06.23, 16:23
12#2
Wreszcie! Niech jeszcze poprawią obsługę nowoczesnych CPU i kupuje Radeona, bo ta strasznie kuleje niestety
*Konto usunięte*2014.06.23, 16:27
waszu @ 2014.06.23 16:19  Post: 760600
O. Jakie to ma minimalne wymagania co do karty? Seria 5xxx wzwyż, GCNy, czy cokolwiek z UVD?

Heh... o UVD walnąłeś ... Unified Video Decoder
Ale dobrze myślisz, więc jak już to ze wszystkim z VCE-> a ta technologia jest w GCN-ach i Richland/Trinity.

VCE zajmuje znaczną powierzchnię rdzenia nie należy tego mylić z UVD. Jak zauważyłeś jest różnica pomiędzy użyciem GPU/CPU, a akceleracją sprzętową, dlatego założłem tu wątek http://forum.pclab.pl/topic/966326-Rozszer...;#entry12591219 -> by pclab w testach używał akceleracji sprzętowej przy dekodowaniu, bo dziś używają GPU. Przy encodowaniu troszku lepiej.

Swoją drogą brakuje mi tylko możliwości transmitowania do innego laptopa i zwrotnego przekazywania klawiatury/myszy, by można było zdalnie grać, pracować zdalnie... rozwiązanie NV umożliwia tylko do shield, więc nawet mając HTPC z kartą NV musisz i tak kupić shield-a. Steam tylko do gier Steam-a...
serwisantZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
serwisant2014.06.23, 18:53
Dobry ruch, może teścik i porównanie do nvidii? :)
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2014.06.23, 18:57
Świetne wieści, ale jest to masakrycznie zabugowane. Pojawianie się trzech albo nawet czterech okien jednocześnie, dziwne lagi i przy 1 Mb/s uploadu jakość jest tragiczna czyli nie da się streamować. Wydaje mi się, że Nvidia stworzyła obecnie lepszy program do nagrywania. DVR zamiast nagrywać mikrofon do którego mówię, to nagrywa wszystkie inne dźwięki z systemu + skype. Dużo pracy przed nimi.
GobliZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gobli2014.06.23, 18:59
'Wraz z nową aktualizacją oprogramowania AMD Gaming Evolved będącego nieco bardziej rozbudowanym odpowiednikiem Raptr dla posiadaczy Radeonów' a co to jest Raptr???

'Program korzysta z kodeka MP4'
MP4 to kontener, nie kodek.

Czy tak jak ShadowPlay nagrywać da się tylko grę w trybie fullscreen?
KunnorinnoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kunnorinno2014.06.24, 09:42
Te same bugi co shadowplay na początku. Przydał by sie teścik shadowplay vs to od amd vs mrills Action (najlepszy na rynku do nagrywania gier program, mogę wam kluczyk pożyczyc bo i tak nie uzywam :E)
GobliZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gobli2014.06.24, 10:10
Kunnorinno @ 2014.06.24 09:42  Post: 760891
Te same bugi co shadowplay na początku. Przydał by sie teścik shadowplay vs to od amd vs mrills Action (najlepszy na rynku do nagrywania gier program, mogę wam kluczyk pożyczyc bo i tak nie uzywam :E)

kiedyś testowałem, fps drop w grach był zbyt duży - w shadowplay prawie go nie zauważam. jedyne czego mi w shadowplay brakuje, to:
- większa kontrola parametrów nagrywanego materiału (fps, bitrate)
- opcja nagrywania dźwięku z wybranych źródeł (wiele źródeł na raz, np, gra + mikrofon usb + słuchawki + głośniki)
- oraz nagrywanie gry w oknie lub oknie bez ramek (windowed fullscreen)
fosgenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fosgen2014.06.24, 10:15
Kunnorinno @ 2014.06.24 09:42  Post: 760891
Te same bugi co shadowplay na początku. Przydał by sie teścik shadowplay vs to od amd vs mrills Action (najlepszy na rynku do nagrywania gier program, mogę wam kluczyk pożyczyc bo i tak nie uzywam :E)



Mrills Action tak samo jak Fraps i inne im podobne mają dużo większe zapotrzebowanie na zasoby sprzętowe komputera przez co podczas nagrywania ilość kl/s zauważalnie spada czego nie można powiedzieć o Shadow Play.W tym przypadku ilość fpsów pozostaje praktycznie na niezmienionym poziomie,a obciążenie komputera jest minimalne ponieważ wszystkim zajmuje się karta graficzna.Stąd ta różnica.
*Konto usunięte*2014.06.24, 12:32
@up
Teoretycznie możesz zapisywać czyste klatki i natychmiast jest encodować przy użyciu sprzętowego encodera.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1