aktualności

Ubisoft tłumaczy powód obniżenia jakości grafiki w grze Watch Dogs i blokuje modyfikację TheWorse

175
20 czerwca 2014, 09:08 Adrian Kotowski

Afera z obniżeniem jakości grafiki w grze Watch Dogs trwa w najlepsze. Dosłownie kilka dni temu informowaliśmy Was o nieoficjalnej modyfikacji, która sprawia, że gra Ubisoftu wygląda prawie tak, jak na prezentacji z E3 2012. Producent postanowił ustosunkować się do tej sprawy.

Watch Dogs można uważać za grę ładną, ale to zdecydowanie nie ten poziom, który pokazano na targach E3 dwa lata temu. Podejście Ubisoftu wywołało wiele kontrowersji, szczególnie w przypadku graczy pecetowych, którzy z niewiadomych przyczyn otrzymali grę wyglądającą dużo gorzej niż mogłaby wyglądać. Twórcy ukryli przed nami pliki i ustawienia odblokowujące lepszą jakość, ale scena moderska w takich przypadkach nie śpi, czego efektem jest mod stworzony przez użytkownika TheWorse.

Watch Dogs

Co więc doprowadziło do tego, że zwykły, niezwiązany z firmą gracz mógł wpaść na pomysł graficznego udoskonalenia gry i, co już w ogóle ciekawe, wprowadzenia poprawek optymalizacyjnych, a wielki Ubisoft tego nie potrafił lub nie chciał zrobić? Firma oficjalnie wypowiedziała się na ten temat na stronie gry:

„Wersja PC rzeczywiście zawiera jakieś stare, nieużywane ustawienia renderowania, które zostały wyłączone z wielu powodów, w tym ich ewentualnego wpływu na  stabilność, wydajność, grafikę i ogólną jakość rozgrywki.”

Firma wskazuje tutaj także na dążenie do optymalizacji, czego kosztem musiało być obcięcie detali. To ciekawe twierdzenie, bo jak powszechnie wiadomo, słowo optymalizacja niekoniecznie pasuje do Watch Dogs. Ubisoft co prawda docenił pracę twórcy moda, a przy tym ostrzega, że korzystanie z niego może mieć negatywny wpływ na grę.

W sieci pojawiły się natomiast nieco inne powody obniżenia jakości wersji pecetowej wskazujące na powiązanie tego z konsolami obecnej generacji, szczególnie zaś maszyną Sony. Japończycy mieliby wpłynąć na francuski koncern, aby ten obniżył jakość grafiki w wersji na PC, by gra nie wyglądała tam dużo lepiej niż na PS4. Takie zdanie podziela choćby TotalBiscuit, udostępniający swoje filmy z gier i opinie o nich w serwisie YouTube.

Żeby było jeszcze ciekawiej, nowy patch udostępniony dla pecetowej wersji blokuje możliwość skorzystania z moda. Ubisoft nie podał informacji, dlaczego to zrobił i w sumie po co, bo przecież z ich perspektywy nic się nie zmienia. Co prawda znowu na ratunek graczom przyszli twórcy modyfikacji i po około trzech godzinach od opublikowania patcha znowu mamy działającą wersję moda, ale i tak podejście Ubisoftu jest tutaj całkowicie niezrozumiałe, żeby nie powiedzieć bezsensowne. Firma od dawna traktuje graczy pecetowych jak ludzi drugiej kategorii i choć zaczęła się wycofywać z niektórych teorii (jak np. tej, że aż 90% pecetowców gra na pirackich kopiach ich gier), to takim podejściem, jak przy Watch Dogs na pewno nowych klientów grających na PC nie zdobędzie i nie zjedna. 

Watch Dogs – recenzja

Źródło: Ubergizmo
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.06.20, 09:31
45#1
Proponuję powołać komisję śledczą.
t800mmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
t800mm2014.06.20, 09:36
70#2
Jakoś nie przemawia do mnie wypowiedź Ubisoft.. Osobiście uważam że TotalBiscuit ma rację. Ubisoft ugiął się pod naciskami branży konsolowej. Jako handlowiec rozumiem to. Jakby to wyglądało gdyby na PC gra wyglądała dużo lepiej i chodziła dużo szybciej. Chcieli uniknąć zawodu milionów ludzi którzy kupili ich świeżutkie konsole. Zresztą nie pierwszy raz postęp jest sztucznie hamowany ot choćby procesory które są sztucznie pocięte z rdzeni czy cache pomimo że znajdują się w układzie i są sprawne...
*Konto usunięte*2014.06.20, 09:38
39#3
A nie mówiłem, że zablokują mod?
DjXbeatZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DjXbeat2014.06.20, 09:44
44#4
To jest Ubishit i tyle w temacie
KamcioGFZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KamcioGF2014.06.20, 09:48
64#5
Najpierw robią niedorobione konsole a potem obcinają grafikę na PC dlatego żeby się nie zrobiło smutno tym co kupili nowe ale na wejściu i tak szroty w postaci PS4 i XO . I niech mi ktoś teraz powie , że to nie przez konsole 'nowej generacji' nie hamują rozwoju 'mechaniki' gier. Oby R* nie obciął detali w GTA 5 dlatego że PS4 czy XO sobie nie poradzą... bo już widać jaki ból dupy mają konsolowce z tym , że gra może lepiej wyglądać na PC...
bendyzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bendyz2014.06.20, 09:49
19#6
Powinniście przestać używać słowa mod w tym przypadku. Jest to co najwyżej hack. TotalBiscuit w filmiku wyjaśnił, że do gry nic nie zostało dołożone a po prostu zmieniono opcje w pliku konfiguracyjnym. Wszystkie te efekty już w grze były, a TheWorse je po prostu włączył.
mbe2014.06.20, 10:01
'W sieci pojawiły się natomiast nieco inne powody obniżenia jakości wersji pecetowej wskazujące na powiązanie tego z konsolami obecnej generacji, szczególnie zaś maszyną Sony.'

Możecie dokończyć myśl...
badJacZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
badJac2014.06.20, 10:05
36#8
W EA świętują, bo nie są już najgorsi. Cyrk z Watch Dogs, tragiczny UPlay i wszystkie gry na jedno kopyto. Zaszczytne miejsce w gronie moich 'ulubionych' firm: EA i Activision. A mnie boli dupa, bo gier wartych zachodu i deweloperów godnych szacunku coraz mniej.
AeromiśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aeromiś2014.06.20, 10:09
10#9
Typowe gówniarstwo, najpierw narozrabia a potem kłamie i się dąsa że przecież nic się nie stało.
ArachnidZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Arachnid2014.06.20, 10:12
1982 gra et - czyzby zblizala sie powtorka z rozrywki ? W sumie fajnie by bylo :)
Zaloguj się, by móc komentować
1