aktualności

Wiedźmin 3: Dziki Gon także w wersji dla Linuksa

20
9 czerwca 2014, 09:59 Adrian Kotowski

Ubiegły tydzień był bardzo ważny dla wielu fanów Geralta z Rivii. CD Projekt uruchomił proces przedsprzedaży swojej gry, a w sieci pojawił się smakowity trailer produkcji. Poznaliśmy także listę platform, na których trzecia część Wiedźmina się pojawi. Jak się okazało, nie była ona pełna.

Steam uruchomił przedsprzedaż Wiedźmina 3 dzień po konferencji CD Projektu, co raczej nie powinno dziwić zważywszy na porę prezentacji gry. Tym, co przyciągnęło naszą uwagę jest przede wszystkim duża grafika promująca grę RED-ów oraz dopisek, że gra zmierza też na SteamOS. Tym samym więc po konwersji Wiedźmina 2, Polacy zabrali się też za przygotowanie kolejnej części gry dla użytkowników systemów Linux.

Informacja ta nie jest zapewne zbyt zaskakująca, właśnie z powodu wydania drugiej części komputerowej sagi o Geralcie na Linuksa. Tym niemniej społeczność oczekuje zdecydowanie lepszej wersji niż dwójka, która nie działa natywnie na systemach z pingwinkiem. Zamiast tego wykorzystuje wrapper eON, co wpływa na bardzo niską wydajność oraz masę bugów w grze. Miejmy nadzieję, że w przypadku trzeciej części CD Projekt RED podejdzie do sprawy już tak, jak powinno być to zrobione w przypadku Wiedźmina 2.

Napędzany przez silnik REDengine 3 produkt zadebiutuje na rynku 24 lutego 2015 roku w wersjach na komputery osobiste (Windows, SteamOS, Linux) oraz konsole PS4 i Xbox One. Produkcja cieszy się już teraz ogromną popularnością co widać po ilości zamówień przedpremierowych edycji kolekcjonerskiej – na PC i PS4 zastawy zostały wyprzedane w niespełna 2 dni. Obecnie dostępna jest jedynie kolekcjonerka na Xbox One.   

Wiedźmin 2 zadebiutował na systemie Linux

Źródło: Steam
srekal34Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
srekal342014.06.09, 10:20
14#1
Jak bedzie zoptymalizowana jak linuksowa dwojka to mgoa sobie darowac
Kriss_HietalaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriss_Hietala2014.06.09, 10:21
Ta informacja o steamOS jak szybko się pojawiła tak szybko znikła z steama :D
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2014.06.09, 10:48
Na Xbox One nawet wiedźmin się nie sprzedaje :E
ext73Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ext732014.06.09, 11:14
-4#4
Jak pisałem ;)
ext73Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ext732014.06.09, 11:19
srekal34 @ 2014.06.09 10:20  Post: 755923
Jak bedzie zoptymalizowana jak linuksowa dwojka to mgoa sobie darowac


i Ja także mam nadzieje, że będzie o wiele lepszej jakości, niż ten badziewny 'port' = w zasadzie to nie port, tylko oryginalny kod oklejony bardzo słabej jakości wrapperem, np. obsługuje tylko 1 rdzeń/wątek procesora = żenada. Tym razem słyszałem jednak, że to będzie w pełni natywny port ... pożyjemy zobaczymy. Już teraz wiele gier działa o wiele szybciej na nawet niezoptymalizowanym Ubuntu - pod catalystami ;)

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...inwin&num=2
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.06.09, 11:32
RedEngine 3 jest napędzany na linuksie przez Red Wine 2, innowacyjną technologię, która zadebiutowała w Wiedźminie2.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2014.06.09, 11:40
11#7
SunTzu @ 2014.06.09 11:32  Post: 755953
RedEngine 3 jest napędzany na linuksie przez Red Wine 2, innowacyjną technologię, która zadebiutowała w Wiedźminie2.

Ta, chyba 'Leśny Dzban' w foliowym worku ;p
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.06.09, 12:08
-2#8
srekal34 @ 2014.06.09 10:20  Post: 755923
Jak bedzie zoptymalizowana jak linuksowa dwojka to mgoa sobie darowac


Pewnie będzie działała na tym samym emulatorze co dwójka. Bo mają to już wypróbowane. Skoro ten emulator pozwolił na uruchomienie Wiedzmina 2 napisanego w DX11 to poradzi sobie także z Wiedzminem 3 który przecież także jest w DX11. Raczej nic nie będą zmieniać skoro poprzednia gra działała. W pół roku nowego emulatora nie zdążyliby przetestować. A premiera przecież jest na początku 2015 więc czasu zostało niewiele
NomadDemonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
NomadDemon2014.06.09, 12:20
ja im dam eON....

zrobili by to w opengl 4.x a nie...
7thTzarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
7thTzar2014.06.09, 12:53
KazH @ 2014.06.09 12:08  Post: 755968
srekal34 @ 2014.06.09 10:20  Post: 755923
Jak bedzie zoptymalizowana jak linuksowa dwojka to mgoa sobie darowac


Pewnie będzie działała na tym samym emulatorze co dwójka. Bo mają to już wypróbowane. Skoro ten emulator pozwolił na uruchomienie Wiedzmina 2 napisanego w DX11 to poradzi sobie także z Wiedzminem 3 który przecież także jest w DX11. Raczej nic nie będą zmieniać skoro poprzednia gra działała. W pół roku nowego emulatora nie zdążyliby przetestować. A premiera przecież jest na początku 2015 więc czasu zostało niewiele

Wiedźmin 2 na Linuksie działa w directx9 (na windows była wersja directx 11? nie przypominam sobie, jak startowała na bank była directx 9 only). eON podobnie jak wine obsługuje w pełni tylko directx 9 więc chcąc nie chcąc muszą wykombinować coś innego. Chyba, że obsługa directx 11 w eON jest już na ukończeniu ale jest to bardzo mało prawdopodobne.

Zresztą jak zrobili natywną wersję dla PS4 i Mac to już nie powinno być tak źle, silnik podobno był pisany jako multiplatformowy od początku więc inaczej jak w poprzedniku. Przy Wiedźminie 2 to po prostu poszli po najmniejszej linii oporu i taki port każdy laik mógłby zrobić ładując statyczne wine (z patchami direct command d3d i CSMT dla maksymalnej wydajności) + 3 linijki skryptu, czasowo 30 minut (kompilowanie wine) a efekt duuużo lepszy. Wydajność na poziomie 80% Windows i brak artefaktów, błędów jak przy eON. To wine jest sprawdzone, podonie jak Darwin na Mac-ach, eON natomiast to nowinka, która na razie spisuje się tragicznie.

Zaloguj się, by móc komentować
1