aktualności

The Vanishing of Ethan Carter na pierwszym zwiastunie - polska gra o krok od fotorealizmu

21 6 czerwca 2014, 15:54 Bartosz Woldański

Red Creek Valley stanie otworem za kilka miesięcy, ale już teraz możemy zobaczyć efekt użycia innowacyjnej technologii. Pojawił się pierwszy konkretny materiał wideo ukazujący faktyczny wygląd The Vanishing of Ethan Carter. Prace nad stosunkowo niewielkim, ale ambitnym i intrygującym projektem Adriana Chmielarza i niezależnego zespołu deweloperskiego The Astronauts mają się ku końcowi. Zwiastun przedstawia otwarty świat gry stworzony na zmodyfikowanym silniku Unreal Engine 3 oraz przy użyciu techniki fotogrametrii.

The Vanishing of Ethan Carter – nowa gra Adriana Chmielarza i The Astronauts na pierwszych obrazkach

O The Vanishing of Ethan Carter dawno nic nie pisaliśmy, bo choć w ostatnich miesiącach Adrian Chmielarz dawkował nowe informacje, to wciąż nie ma pewności, czym tak naprawdę będzie nowy tytuł byłych pracowników People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm). I jeśli spodziewaliście się, że pierwszy pełnoprawny zwiastun rozwieje wątpliwości, to byliście w błędzie. Polacy najwidoczniej nie chcą zdradzać zbyt wiele przed wydaniem gry i może jest w tym (szaleństwie) metoda. Trzymamy bardzo kciuki, żeby ten sposób na wzbudzenie zainteresowania Vanishing of Ethan Carter opłacił się, a sama produkcja przyniosła zyski adekwatne do zasług.

Po grze obiecujemy sobie wiele, ale nie dlatego, że to polska gra. Sam koncept intryguje – wcielimy się w detektywa Paula Prospero obdarzonego nadnaturalnymi mocami ułatwiającymi rozwiązywanie śledztwa w dolinie Red Creek. Adrian Chmielarz i spółka położyli nacisk na eksplorację rozległego świata i łamigłówki, a walki tutaj nie uświadczymy. Wśród inspiracji wymienia się między innymi powieści grozy Lovecrafta, a jeśli chodzi o gry, to bez wątpienia skojarzenia z The Vanishing of Ethan Carter budzi chociażby Dear Esther z 2012 roku. Mimo że omawiane dzieło to pierwsza produkcja studia The Astronauts, to twórcy nabrali doświadczenia w takich tytułach, jak Teenagent, Painkiller, Gears of War czy Bulletstorm. Można być więc raczej spokojny o finalną jakość przygodówki.

Interesująco zapowiada się również oprawa wizualna gry, ale nie tylko od strony artystycznej. Choć The Vanishing of Ethan Carter powstaje na nieco wysłużonym silniku Unreal Engine 3, to producent pokusił się o zastosowanie niecodziennego w branży gier wideo rozwiązania znanego pod hasłem fotogrametria. Podstawą są zdjęcia, które, mówiąc w skrócie, są punktem wyjściowym do opracowania za pomocą odpowiedniego oprogramowania (Photoscan firmy Agisoft) modelu 3D będącego idealną kopią "zeskanowanego" przedmiotu lub nawet całego budynku. Użycie tej techniki pozwala na wierne odwzorowanie istniejących w rzeczywistości obiektów w świecie wirtualnym, a co za tym idzie – rezultatem ma być fotorealistyczna grafika. Spójrzcie na wygląd zwykłych kamieni widocznych na zwiastunie albo zniszczonego budynku na jednym z obrazków. Robi wrażenie, nieprawdaż? A podkreślmy raz jeszcze, że to wynik pracy niewielkiego zespołu deweloperskiego, dla którego odbiór i wyniki sprzedaży The Vanishing of Ethan Carter to być albo nie być.

The Vanishing of Ethan Carter było niedawno pokazywane na imprezie Pixel Heaven 2014 oraz wybranym serwisom o grach, ale kto wie, czy w ogóle przed premierą zostanie upubliczniony zapis rozgrywki. Wydanie tej przygodówki FPP wstępnie zaplanowano już na… lato 2014 roku! Według słów Adriana Chmielarza najprawdopodobniej będzie to sierpień albo wrzesień, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. A mamy nadzieję, że tak właśnie tak się stanie. Sezon ogórkowy będzie wtedy w pełni, więc takie „rodzynki” łatwiej zauważyć w mniej obleganym przez gry okresie. Docelową platformą sprzętową są wyłącznie pecety, ale twórcy, jeśli tytuł odniesie sukces finansowy, nie przekreślają szans na opublikowanie produkcji na konsole obecnej generacji. The Vanishing of Ethan Carter pojawi się początkowo tylko w edycji elektronicznej, ale pudełkowe wydanie również wchodzi w rachubę. Gra powinna być dostępna w polskiej wersji językowej – Adrian Chmielarz powiedział w jednym z wywiadów, że jeśli będzie musiał, to sam ją przetłumaczy.  

Better Reality szykuje technologiczne rewolucje – skanowanie 3D w Get Even

Get Even z fotorealistyczną grafiką

Źródło: The Astronauts, własne
SoplusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soplus2014.06.06, 16:03
25#1
Grafika otoczenia faktycznie fotorealistyczna natomiast animacja postaci leży i kwiczy.
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2014.06.06, 16:03
Czy mi się wydaje, czy obraz na YT nie utrzymuje stałych 30 fpsów? Zapowiada się miodnie.
bielasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bielas2014.06.06, 16:08
Demo nieco makabryczne.

ps Rozbryzgi krwi mają niewiele wspólnego z rzeczywistością.
mocu1987Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mocu19872014.06.06, 16:15
Jak na polskie realia , wydaje się dobre.
olo19Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
olo192014.06.06, 16:18
Ciekawe jak z wymaganiami
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2014.06.06, 16:37
-5#6
Mi to wygląda na podrasowanego 3DMarka03.
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002014.06.06, 16:49
-11#7
ależ mi fotorealizm - podobny poziom oferował MYST
z dobre 15 lat temu
LJ19Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LJ192014.06.06, 17:03
Miałem okazję zobaczyć kilka minut gamepleju na tegorocznym Digital Dragons w Krakowie. Powiem tak: gra jest intrygująca, urokliwa, ale obawiam się, że to będzie gra przełomowa jedynie dla fanów przygodówek (oczywiście pan Chmielarz ma ambicje i chciałby, aby jego dziecko było przełomowe dla wszystkich graczy). Bieganie po okolicy, szukanie przedmiotów i dopasowywanie ich do siebie...mamy już coś takiego, nazywa się HOPA - nowe dzieło Astronautów przenosi nas w ładne 3D, ot co, jedyna rewolucja.
cgdestroyerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cgdestroyer2014.06.06, 17:25
kilogramy skanów to i otoczenie trzyma poziom, choc takie drzewka, trawy i inne ruchowe elementy to już trzeba umieć zrobić :) Ale fakt postacie trochę odstają, ale jakby zrobili coś jak amensia to samym otoczeniem, światłem i dziękami można gracza wystraszyć tak żeby narobił w portki :) zobaczymy co będzie, mam nadzieję że będzie dobra produkcja z polski następna po wieśku :)
mfukerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mfuker2014.06.06, 17:34
TheMr. @ 2014.06.06 16:03  Post: 755338
Czy mi się wydaje, czy obraz na YT nie utrzymuje stałych 30 fpsów? Zapowiada się miodnie.

YT konwertuje do 24 klatek po przeslaniu filmu. Trzyma tylko wysoka rozdzielczosc, klatki zrzuca.
Zaloguj się, by móc komentować
1