aktualności

DOOM 4 powstaje w ogromnych bólach

18 19 maja 2014, 14:04 Adrian Kotowski

Od premiery DOOM 3 minęło już sporo czasu i nadal czekamy na jego prawowitego następcę. Wiadomo już, że taki powstaje, a posiadacze nowego Wolfensteina będą mogli także za jakiś czas pograć w betę tamtej produkcji. Okazuje się jednak, że z produkcją gry nie wszystko idzie tak, jak iść powinno. 

Glassdoor.com to serwis służący do poszukiwania pracy, a także oceniania swoich byłych pracodawców. Codziennie pojawiają się tam tysiące opinii o tych bardziej i tych mniej znanych firmach. Jedna z nich dotyczy studia id Software, stojącego za produkcją właśnie DOOM-a 4 i wskazuje, że niestety nie wszystko jest w porządku.

Doom 4

Z wpisu dowiadujemy się, że pracownik raczej nie wspomina dobrze swojego byłego pracodawcy. W czasie 3 lat pracy miał do czynienia z brakiem profesjonalizmu współpracowników i kadry zarządzającej. Wiele osób postanowiło opuścić zespół, co bardzo źle wpłynęło na samą produkcje DOOM-a 4. Według tamtego użytkownika, za grę początkowo odpowiedzialny był 140-osobowy zespół, który z czasem został zredukowany do 50 osób.

John Carmack odszedł z id Software, bo ZeniMax nie podzielało jego wizji

Gra musiała być kilkukrotnie przeprojektowywana. Miało być aż tak źle, że stworzenie modułu multiplayer zlecono innej firmie. Z DOOM 4 nie jest też obecnie zbyt dobrze jeśli chodzi o kwestię techniczną – właściwie wszyscy najważniejsi pracownicy przeszli razem z Carmackiem do ekipy Oculus VR do końca lutego tego roku. Gra już pochłonęła ogromne zasoby finansowe i prawdopodobnie pochłonie ich jeszcze więcej, bo nadal wiele rzeczy ma być tragicznie niedopracowanych.

Doom 4 potwierdzony. Oto jak dołączyć do testów wersji Beta

Były pracownik wskazuje na to, że zbyt dużą rolę w funkcjonowaniu studia odgrywać mają osoby zajmujące się marketingiem i sam wydawca. To chyba obecnie coraz częściej obserwowana prawidłowość w tej branży.

Choć sam wpis jest anonimowy, to coś może być na rzeczy. Od ujawnienia informacji o projekcie minęło już sporo czasu, a sama gra produkowana jest pewnie jeszcze dłużej. Do tej pory id Software nie ujawniło dosłownie żadnego materiału z samej gry. Co więcej, nie tak dawno Zenimax (właściciel Bethesdy i id Software) oskarżył Carmacka o kradzież ich technologii, co spotkało się z dość szybką odpowiedzią samego głównego zainteresowanego. Nie chcielibyśmy zakładać, że DOOM 4 będzie słaby, ale w takich okolicznościach nie można tego wykluczyć.

Doom 4 tylko na PC, PlayStation 4 i Xbox One

Źródło: Tom's Hardware
lukas108Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukas1082014.05.19, 14:55
-7#1
Sprostać oczekiwaniom jest trudniej niż przekraczać poprzeczki wyznaczone przez innych.
RafiXIIZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RafiXII2014.05.19, 15:18
10#2
Ciekawe ile będzie dodatków do dooma 4 :)
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.05.19, 15:22
Branża gier i wszystko jasne, a miało być tak pięknie i nie jest, więcej gier, odżywanie korporacji, a tu takie wieści.
jarecki3460Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jarecki34602014.05.19, 15:39
ID Software już nie powtórzy sukcesu sprzed dekady, niestety są mocniejsi gracze na rynku. Rynek się szybko zmienia, teraz wszystko kasa, bo gry powstają coraz marniejsze.
RasiakNorrisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RasiakNorris2014.05.19, 15:44
Jak marketingowcy robią tą grę to już wiem jaka ona będzie... Słaba
lukas108Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukas1082014.05.19, 15:58
Id software jest porostu emerytem bez siły młodej krwi. A tą siłą nie mogą być pracownicy (do tego źle traktowani) a założyciele i mentorzy. Więc, to że padnie, jest kwestią czasu. Tak padło (lub prawie padło) wiele firm w historii (Apple 90-97, Atari, podobny syndrom ma MS).
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2014.05.19, 17:10
lukas108 @ 2014.05.19 15:58  Post: 749353
Id software jest porostu emerytem bez siły młodej krwi. A tą siłą nie mogą być pracownicy (do tego źle traktowani) a założyciele i mentorzy. .


Emerytem, a kto tam został ze starej ekipy? Nie mówię nawet o ludziach z czasów Dooma 1, ale z czasów Dooma 3.

Swoją drogą, zobaczcie ile tam wakatów do objęcia:
Division: id Software | Department: Art | Location: Richardson, US-TX, US
3D Environment Artist
Associate Producer
Audio Programmer
Generalist Programmer
Multiplayer Programmer
Physics & Simulation Programmer
Senior 3D Modeler
Senior Animation Programmer
Senior Audio Designer
Senior Engine Programmer
Senior Gameplay Designer
Senior Gameplay Programmer
Senior Networking Programmer
Senior Producer
Senior Rendering Programmer
Sr. Level Designer
Temporary Play Tester
UI Artist
User Interface Programmer

http://jobs.zenimax.com/search
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2014.05.19, 17:12
wstyd tyle lat
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2014.05.19, 17:32
A potem będzie zdziwienie że gra ma słabe recenzje i się nie sprzedaje, bo kryzys PC i FPS, a przecież robili grę pod targety i aktualne trendy, więc jak mogło to nie wyjść :E
ElProblemosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ElProblemos2014.05.19, 20:03
@vibovit problem w tym że dzisiaj recenzje wchodzą w skład 'budżetu marketingowego' gry, czyli są po prostu kupowane, przykładem może być DmC reboot, gdzie pierwsze recenzje dawały grze 9/10 i wyszły zanim ktokolwiek inny w ogole dostał gre do recenzji, niestety reszta recek dawała średnio 5/10, a oceny użytkowników jeszcze mniej...
I tak jest z wszystkimi dużymi produkcjami.
albo to ;) http://www.google.pl/search?q=tomb+raider+...old+your+review
Zaloguj się, by móc komentować
1