aktualności

Watch Dogs – Ubisoft potwierdził rozdzielczość i wydajność na PlayStation 4 i Xbox One

73
13 maja 2014, 22:41 Bartosz Woldański

Firma Ubisoft wreszcie przestała milczeć, ucinając wszelkie plotki i spekulacje dotyczące rozdzielczości i wydajności Watch_Dogs w wersji na konsole nowej generacji. W ostatnich dniach… dwukrotnie poruszyliśmy temat edycji na PlayStation 4, opierając się na opisie dostępnym na oficjalnej stronie internetowej koncernu Sony, który niestety wprowadzał w błąd, co zostało szybko skorygowane. Jak będzie wyglądać rozdzielczość i liczba klatek na sekundę w rzeczywistości?

Watch Dogs skorzysta z technologii Nvidia – wersja PC na zwiastunie!

Watch_Dogs – tryb wieloosobowy na 9-minutowym materiale wideo

Koncern Ubisoft, nie trzymając dłużej w napięciu, potwierdził to, czego można spodziewać się po Watch_Dogs w wydaniu next-genowym. Tym samym tylko częściowo sprawdziły się plotki… ale te sprzed kilku tygodni, według których gra na PlayStation 4 i Xboksie One miała działać w 30 klatkach na sekundę. I faktycznie – obie wersje nie przekroczą tej wartości. Obie też nie uzyskają rozdzielczości Full HD – wbrew informacjom, które podała na swojej stronie firma Sony. Zgadza się tylko jedna rzecz – faktycznie, zgodnie z zapowiedzią, edycja na PlayStation 4 będzie miała nieco więcej do zaoferowania niż ta na konkurencyjnego Xboksa One, bo pierwsza ma być wyświetlana w 900p, natomiast druga - w 792p. To jednak tylko liczby, co próbuje podkreślić Ubisoft... i trudno się nie przyznać twórcom racji – rozdzielczość to nie wszystko. Cała reszta ma stać na porównywalnym poziomie.

Wielu użytkowników może zadać w tej chwili pytanie: dlaczego producent nie skupił się na uzyskaniu tej samej rozdzielczości na obu konsolach obecnej generacji, skoro opóźnił premierę? Odpowiedź jest prosta. Firma Ubisoft wolała poświęcić maksymalną ilość czasu na realizację wizji gry i doszlifowanie każdego możliwego elementu składowego Watch_Dogs i to chyba podejście słuszne. W końcu nie od dziś wiemy, że twórcy wielu różnych gier mają problemy z uzyskaniem wysokiej rozdzielczości na Xboksie One i sandbox francuskiego koncernu nie jest żadnym ewenementem, a co za tym idzie – dzisiejszym ogłoszeniem nikt nie powinien czuć się zaskoczonym... A próby podciągnięcia rozdzielczości mogły i tak zakończyć się fiaskiem.

Mimo ostatniego wysypu zwiastunów gry Ubisoft nie zwalnia tempa. Tym razem został udostępniony prawie 10-minutowy materiał wideo podsumowujący - w ramach przypomnienia tuż przed premierą - najważniejsze elementy składowe Watch_Dogs, począwszy od fabuły i postaci, przez rozgrywkę wieloosobową, a skończywszy na mobilnym asystencie, który ułatwi poruszanie się po wirtualnym Chicago.

Watch Dogs – wymagania sprzętowe wersji PC

Źródło: Ubisoft
SeftoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sefto2014.05.13, 22:48
20#1
Dzisiaj 3 razy zmieniałem zdanie na ten temat.
janekkubekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
janekkubek2014.05.13, 22:53
12#2
A dajcie już spokój, Redakcjo... Obrzydziliście mi tę grę wystarczająco. Uratuje ją tylko grafika na PC, którą pokazywali kilka lat temu. Napiszcie, jak już będzie wiadomo, czy nam na to łaskawie twórcy pozwolą.
Xava2011Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Xava20112014.05.13, 22:54
23#3
Ale gawno
@ #nextgen

HAHAHAHAH :D Swoją drogą przeginacie z tymi nawsami o niektórych grach czy innych dziwnych rzeczach.
mlody kurasiokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mlody kurasiok2014.05.13, 23:04
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć czemu na konsolach jest blokada 30 fps a nie ile po prostu konsola jest w stanie wyświetlić ? Załóżmy ze jakiś odcinek gry może chodzić w 35 fpsach, po co ta blokada ? Zeby nie było widać ze 30 fps to jednak za mało ? Przeciez to i tak prawie każdy wie, a przynajmniej ja grając na konsoli po wcześniejszym graniu w 60 fpsach na pccie
Xava2011Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Xava20112014.05.13, 23:08
mlody kurasiok @ 2014.05.13 23:04  Post: 747946
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć czemu na konsolach jest blokada 30 fps a nie ile po prostu konsola jest w stanie wyświetlić ? Załóżmy ze jakiś odcinek gry może chodzić w 35 fpsach, po co ta blokada ? Zeby nie było widać ze 30 fps to jednak za mało ? Przeciez to i tak prawie każdy wie, a przynajmniej ja grając na konsoli po wcześniejszym graniu w 60 fpsach na pccie
A po co Ci 35 fps patrząc w podłogę? skoro 30 fps będzie maksymalnie :E czyli w praktyce pewnie mniej.
#nextgen
janekkubekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
janekkubek2014.05.13, 23:11
mlody kurasiok @ 2014.05.13 23:04  Post: 747946
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć czemu na konsolach jest blokada 30 fps a nie ile po prostu konsola jest w stanie wyświetlić ? Załóżmy ze jakiś odcinek gry może chodzić w 35 fpsach, po co ta blokada ? Zeby nie było widać ze 30 fps to jednak za mało ? Przeciez to i tak prawie każdy wie, a przynajmniej ja grając na konsoli po wcześniejszym graniu w 60 fpsach na pccie

Gdyby obraz raz odświeżał się w f=40Hz, innym razem 30Hz, wydawałoby się, że 'pływa'. Lepszym pomysłem jest ustalenie stałej a mniejszej (jeśli jest to tak mała różnica) ilości FPS. Nie spowoduje to tylu mdłości i kłopotów z celowaniem (na konsolach..?).
slawko98Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
slawko982014.05.13, 23:21
Musimy sie przyzwyczic ze ta generacja nie ogarnie fhd i musimy czekqc na nową generacje (a cos czuje ze ta dlugo nie pociągnie) no chyba ze cos sie stanie (moze w konsolach drzemia pokłady mocy niewykozystane? Kto wie?
mlody kurasiokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mlody kurasiok2014.05.13, 23:22
Idąc tym tokiem rozumowania wychodzi na to ze grając na pccie powinienem dostawać mdłości a obraz powinien pływać, tak samo z celowaniem powinny być problemy. Grając na PCcie rzadko kiedy mam stałe fpsy. Załóżmy ze mam 40 a chwile potem 50 albo nawet 30 a chwile potem 40 i jakoś wole mieć te spadki do 30 czasem aniżeli grać ciągle przy 30. A założe się że grając na konsoli jakby nie te ograniczenia to i podobnie by było. Ale jeżeli osoby zajmujące się grami dają to ograniczenie to przyjme do siebie to ze jednak tak (blokada fps) jest lepiej
KunnorinnoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kunnorinno2014.05.13, 23:24
12#9
:E :E :E :E :E :E :E :E
Xava2011Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Xava20112014.05.13, 23:26
17#10
Tak mnie zastanawia co oni zrobią z tą konsolą, przecież to jest taki shit że już powinni pracować nad czymś nowym o,O
Zaloguj się, by móc komentować
1